Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@18:20:50 GMT

فضا هم مثلث برمودا دارد؟!

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۰۹۶۲

فضا هم مثلث برمودا دارد؟!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک ، وقتی ماهواره ها از این منطقه عبور می کنند در منطقه ای از تشعشعات قرار می گیرند که شدت آن از هرجای دیگر مدار زمین بسیار بیشتر است. این منطقه که به نام ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی یا "مثلث برمودای فضا" نیز شناخته می شود، در نقطه ای قرار دارد که میدان مغناطیسی زمین ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان تاردونو، استاد ژئوفیزیک در دانشگاه روچستر گفت: "من این نامگذاری را دوست ندارم، اما این منطقه دارای شدت میدان ژئومغناطیسی کمتری است، که در نهایت باعث می شود ماهواره ها در برابر تشعشعات بسیار آسیب پذیر شوند به حدی که سفینه های فضایی با عبور از این ناحیه می توانند آسیب جدی بینند."

معمولاً میدان مغناطیسی زمین از سیاره ما از ارتفاع یک کیلومتری تا 60 هزار متری محافظت می کند. اما در ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی، ماهواره ها به طور فعال توسط پروتون هایی با انرژی بیش از 10 میلیون الکترون ولت بمباران می شوند.

در روزهای اولیه راه اندازی ایستگاه بین المللی فضایی، این ناهنجاری باعث اختلال در عملکرد رایانه های فضانوردان شد و خدمه مجبور به خاموش کردن سیستم های پردازنده خود شدند. فضانوردان نیز از اشعه رنج می بردند. برخی گزارش دادند که نقاط سفید عجیبی را جلوی چشم خود دیده اند. از آن زمان، دانشمندان تمام اقدامات را برای محافظت از آنها انجام دادند.

کد خبر 584991 برچسب‌ها هوا فضا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هوا فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: باید با ناهنجاری‌ها مقابله شود و این فرمایش رهبری است زیرا لازم است دین محقق شود که نیاز به عزم و اراده دارد.

محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با تقدیر از نیروی انتظامی در به کارگیری طرح نور، عزم و اراده فراجا در برخورد با مفاسد اجتماعی را تحسین و تصریح کرد: نیروی انتظامی خطر را به خوبی احساس کرده است و اینکه قرار است طرح نور را ادامه دهند، کار بسیار خوبی است.

وی در گفت‌وگو با رسا، با بیان اینکه لازم است با بدحجابی و سایر ناهنجاری‌ها مقابله صورت گیرد، در خصوص جلسه روز جمعه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با سردار رادان، اظهار داشت: جلسه گذشته بسیار پربار بود و از این که با قدرت در حال ادامه دادن هستند خوشحال شدیم؛ از روحیات سردار رادان که در جلسه با علما تجلی پیدا کرد خوشحال شدیم.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه گزارش کاملی از سوی سردار رادان در خصوص معضلات اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی به اعضای جامعه مدرسین، ارائه شد، تصریح کرد: باید با ناهنجاری‌ها مقابله شود و این فرمایش رهبری است زیرا لازم است دین محقق شود که نیاز به عزم و اراده دارد.

وی در پایان بر لزوم همراهی دستگاه ها در پشتیبانی و اجرای طرح نور تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!
  • معمای «مثلث برمودا»