Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری عصر امروز در جلسه شورای زکات استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: اگر برای پرداخت و دریافت زکات در کشور به‌درستی اقدام شود، به‌طور قطع در جامعه اسلامی فقیر نخواهیم داشت.

او گفت: دولت و سازمان‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند در فقرزدایی در جامعه اقدام کنند و باید از ظرفیت زکات برای گره‌گشایی از مشکلات جامعه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد اضافه کرد: در اوایل سال جاری دیدیم که اقشار مختلف مردم با لبیک دعوت رهبر معظم انقلاب، در اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه به یاری نیازمندان جامعه شتافتند و این هماهنگی و همدلی برای حمایت از اقشار فقیر جامعه بسیار ارزنده و غیرقابل وصف بود.

مهری بیان کرد: همراهی و همکاری مدیران استان سمنان در امر ترویج پرداخت و دریافت زکات بسیار مطلوب است و سایر استان‌های کشور در روند اجرای برنامه‌های خود در ارتباط با زکات از سمنان الگوبرداری کنند.

او گفت: یکی از پایه‌های مهم ایجاد امنیت و توسعه اقتصادی و ... در جامعه، توجه به امر زکات است و اگر به معنای واقعی این فریضه الهی در جامعه اجرایی شود، کشور از بسیاری از آسیب‌ها در امان خواهد ماند.

سمنان؛ از استان‌های شاخص کشور در زکات

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی،‌ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز در این نشست گفت: اهمیت زکات کمتر از اهمیت نماز نیست و در دین مبین اسلام به دریافت و پرداخت زکات تأکید شده است.

او با بیان اینکه زکات از مطهرات است و پرداخت زکات انسان را مطهر می‌کند، گفت: پرداخت و دریافت زکات در کشور کم‌رنگ است و باید با فرهنگ‌سازی توجه مردم را به این فریضه الهی جلب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: اگر خمس و زکات به‌موقع و درستی پرداخت شود، هیچ فقیری در کشور نخواهیم داشت.

شاهچراغی بیان کرد: سمنان در دریافت و پرداخت زکات از استان‌های شاخص کشور به شمار می‌رود.

هزینه زکات در ایجاد اشتغال

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تشکر از عملکرد و دستاوردهای مدیر و کارکنان اداره کل کمیته امداد استان سمنان در تدوین و اجرای طرح‌های ابتکاری برای محرومیت‌زدایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: سمنان در دریافت زکات از استان‌های خوش‌نام کشور است و با هماهنگی و تلاش کمیته امداد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه و توصیه‌های مدیران ارشد استان توفیق خوبی در سال‌های گذشته حاصل شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث چگونگی مصرف زکات، توجه لازم همانند ادوار گذشته وجود داشته باشد و پیشنهاد می‌شود که زکات در رفع مشکلات روز بیشتر هزینه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: هزینه زکات در بحث ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی و اشتغال جوانان بسیار دارای اهمیت است و باید برای ایجاد اشتغال پایدار به‌عنوان یکی از مسائل مهم روز با زکات اقدام شود.

خجسته‌پور تصریح کرد: در بحث منابع جدید زکات مانند معادن در بخش‌های مختلف آن اقداماتی در دست اجراست و اجرای طرح‌های تبلیغی در ارتباط با زکات در استان مورد توجه باشد.

آزادی ۱۰ زندانی با زکات

محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان هم در این نشست گفت: از ۳۴۹ روستا در استان سمنان، ۱۶۵ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.

او گفت: از ابتدای فروردین تا پایان دی سال جاری، افزون بر ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در استان سمنان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان اضافه کرد: با جمع‌آوری این میزان زکات برای آزادی ۱۰ زندانی، خرید ۸۷ مورد جهیزیه و اجرای هشت طرح عام‌المنفعه و... در استان سمنان اقدام شد.

مسعودیان‌راد بیان کرد: هدف پرداخت ۸۵ درصد زکات جمع‌آوری شده، فقرا هستند و ۱۵ درصد دیگر در طرح‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

او گفت: ۲۳۰ عامل افتخاری و ۹۴ مبلغ در امر جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان سمنان همکاری دارند و استان سمنان از حیث جمعیت در پرداخت زکات واجب رتبه سوم کشور را دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: زکات کمیته امداد نماینده ولی فقیه در استان سمنان خمس معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان کمیته امداد استان سمنان استان سمنان پرداخت زکات دریافت زکات جمع آوری او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود: در راستای رایزنی های مستمر با خیران و نیکوکاران برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، با حضور پزشکی که یکی از فرزندان شهدای والا مقام استان است بخشی ازبدهی ۳۷۰ میلیون ریالی یکی از زندانیان پرداخت  تا وی از زندان آزاد شود.

علی عباس فلاحتی مطلق افزود: زندانیان جرائم غیر عمد مجرم نیستند بر اثر اشتباه غیر عمد و یا بدهکاری مالی وارد زندان شده که نیازمند کمک و مساعدت خیران نیکوکار هستند.
وی از مردم و خیران خواست برای کمک به این گونه زندانیان اهتمام ویژه داشته باشند.

ساختمان ستاد دیه برای جذب کمک های مردمی جنب درب شرقی مصلی امام خمینی یاسوج واقع شده است.
همچنین مردم می توانند وجوهات نقدی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را به شماره کارت بانک ملی۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۶۳۳۳  واریز کنند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه