Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهردار شیراز امروز در آیین افتتاح پروژه‌های سازمان آتش نشانی، با اشاره به اقدامات اثرگذار سازمان آتش‌نشانی این شهر در مبارزه با شیوع کرونا، اعلام کرد که طی عملیات ضدعفونی اطراف مراکز درمانی، از هر ۱۰ آتش‌نشان ۴ نفر به کرونا مبتلا شدند.

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه پارسال میانگین زمان رسیدن به محل وقوع حریق در شیراز ۵ دقیقه و ۲۹ ثانیه بوده که زمانی طولانی برای چنین عملیاتی محسوب می‌شود، گفت: آمار‌های امسال نشان از افزایش ۱۰ ثانیه‌ای زمان رسیدن خودرو‌های آتش‌نشانی به محل عملیات است و این موضوع نیازمند آسیب‌شناسی و رفع مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز همچنین گفت: پارسال بیش از ۱۴ هزار عملیات آتش نشانی انجام شده که ۵ هزار عملیات مربوط به اطفاء حریق و ۶۵۰۰ عملیات مربوط به امداد و نجات بوده است.

اسکندرپور یکی از اقدامات بارز آتش‌نشانان را اجرای طرح ضدعفونی اطراف مراکز درمانی در راستای مبارزه با بیماری کرونا طی ۹ ماه ابتدای شیوع این بیماری طی ساعات ۱۲ شب تا ۳ بامداد اعلام و اضافه کرد: از هر ۱۰ آتش‌نشان، شرکت کننده در این عملیات ۴ نفر به کرونا مبتلا شدند.

او همچنین با اشاره به اینکه حضور به موقع عوامل اورژانس، کادر درمان، پلیس و آتش‌نشانی در زمان بروز حادثه بسیار حائز اهمیت است، گفت: زمان در عملیات‌های امدادی و آتش‌نشانی بسیار مهم تلقی می‌شود، به ویژه در عملیات آتش‌نشانی که ثانیه‌ها در نجات جان انسان‌ها تاثیر گذار است.

شهردار شیراز عنوان کرد: امسال شاهد تعدد آتش‌سوزی در کوه‌ها و منابع طبیعی و باغ‌ها بودیم که این موضوع فشار زیادی بر آتش‌نشانان وارد کرد، به طوری که برخی از عملیات‌ها خارج از حریم بود، هر چند شهرداری در محدوده قانونی شهری و حریم ماموریت‌هایی بر عهده دارد.

اسکندرپور با بیان اینکه می‌توانستیم از نیرو‌های جوان در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم، اما به دلیل نبود رابطه سازمان استخدامی با شهرداری این شرایط فراهم نشد، گفت:، اما با انتخاب خوب شهردار منطقه ۸ و رئیس سازمان آتش نشانی شاهد تحول در این مجموعه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهردار شیراز کرونا ویروس آتش نشانی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید حسین‌خانی، عصر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ظهر امروز پس از اعلام سقوط فردی از ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی کرمان، بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در ادامه، با همکاری نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرمان و عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، عملیات انتقال و نجات مصدوم به‌صورت تخصصی آغاز شد.

حسینخانی، تصریح کرد: تیم تخصصی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی از ارتفاع، در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده که در لبه یک پرتگاه به ارتفاع ٣٠ متر بود رسیدند و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به صورت تخصصی به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی، با بیان اینکه شهروندان هنگام رفتن به کوه تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشند افزود: باید با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنند و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، از هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز شود.

کد خبر 6096570

دیگر خبرها

  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • شستن دست با تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان