Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی اعلام کرد، ملاحظات و نگرانی‌های ایران در زمینه اصل محرمانگی رسما طی نامه‌ای به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،کاظم غریب آبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حفاظت از اطلاعات محرمانه در مباحث مربوط به مقررات داخلی آژانس، مدت ها قبل به عنوان یک مسئله اساسی مطرح بوده است، گفت: با این وجود، به رغم مقررات هنجاری موجود، نشت یا دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه آژانس در دو دهه گذشته، چالشی اساسی در روابط میان آژانس و جمهوری اسلامی ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرد: طی دو دهه گذشته، نگرانی های ایران در مورد عدم اجرای مناسب تعهدات مربوط به محرمانگی، به طور مکرر یادآوری شده اند که هنوز بطور مناسبی مورد رسیدگی واقع نشده اند. به اینکه نشت اطلاعات به رسانه ها عموما از سوی کشورها انجام می‌شود، اما بدون شک، آژانس مسئول حفظ و حراست از اطلاعات محرمانه است و باید سیاست ها، طرح ها و فرآیندهای لازم را برای رفع نگرانی ها وضع نماید یا در وضعیت موجود تجدیدنظر نماید.

غریب آبادی افزود: به دلیل دامنه وسیع فعالیت های هسته ای ایران در حوزه های مختلف و فعالیت های راستی آزمایی گسترده آژانس در ایران و همچنین گزارش های تفصیلی تهیه شده توسط آژانس در مورد نتایج فعالیت های راستی آزمایی، افشای اطلاعات محرمانه پادمانی خسارت های تجاری، فناوری، و صنعتی به بار می آورد و تهدیدات امنیتی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

نماینده دائم کشورمان در خصوص محتوای نامه ایران به آژانس گفت: در این نامه با احصای مسئولیت های حقوقی آژانس برای حفاظت از اطلاعات محرمانه بر طبق اسناد مختلف (اساسنامه آژانس، موافقتنامه جامع پادمان، پروتکل الحاقی، برجام،  مصوبات کنفرانس عمومی و شورای حکام و کنفرانس های بازنگری ان.پی.تی، و آیین نامه ها و مقررات مربوط به کارکنان آژانس)، زمینه‌های نگرانی ایران در 6 حوزه تشریح شده اند:

 * درج اطلاعات تفصیلی و جزئی غیرضروری در گزارش های مدیرکل؛

* شیوه انتشار و توزیع گزارش های مدیرکل از طریق وب‌سایت داخلی آژانس؛

* معافیت کشورهای عضو از مسئولیت حفاظت از اطلاعات محرمانه در صورت دسترسی به چنین اطلاعاتی از کشور عضو دیگر؛

* در دسترس عموم قرار دادن گزارشات مدیرکل آژانس متعاقب تصمیمات شورای حکام و بدون در نظر گرفتن رضایت ایران؛

* روش نامناسب اطلاع رسانی به شورای امنیت سازمان ملل توسط دبیرخانه آژانس در مورد گزارش های مربوط به نظارت و راستی‌آزمایی اجرای برجام و نحوه برخورد با چنین اطلاعاتی توسط شورای امنیت از منظر اصل محرمانگی؛

* عدم نظارت لازم بر کارکنان سابق آژانس.

این دیپلمات ارشد کشورمان، ادامه داد: در این نامه همچنین سیزده راهکار به منظور رفع چالش های موجود در  زمینه حفاظت از اطلاعات محرمانه، پیشنهاد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام حفاظت از اطلاعات محرمانه نگرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک خبرگزاری روسی اعلام کرد که مدیرکل این نهاد بین‌المللی طی هفته آتی به ایران سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران از ۶ تا ۷ ماه مه(۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت) برای دیدار با مقامات بلندپایه ایرانی به ایران سفر می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که این نهاد بین‌المللی به این خبرگزاری گفت: ما تایید می‌کنیم که رافائل گروسی، مدیرکل از ۶ تا ۷ مه برای دیدار با مقامات رسمی ارشد ایران به این کشور سفر می‌کند.

پیش از این «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده بود، در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

به گفته وی،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی
  • سندسازی درباره نیکا شاکرمی برای به حاشیه بردن اعتراضات علیه اسرائیل
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران