Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقلیت های نژادی در آمریکا با مشکل نابرابری در واکسیناسیون کرونایی مواجه هستند. خبرگزاری میزان – ارائه واکسن کرونا در آمریکا تحت تاثیر سیستم مراقبت‌های بهداشتی نژادپرستانه ساختاری این کشور قرار دارد.   به گزارش پایگاه «theverge»، نرخ نامتناسب ابتلا و مرگ و میر سیاه پوستان، بومیان و لاتین تبار‌ها بر اثر بیماری کرونا، اکنون در توزیع نامتناسب و ناعادلانه واکسن این بیماری نیز مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به عنوان مثال، بزرگسالان سیاه پوستان و لاتین تبار در «لس آنجلس» در مقایسه با همتایان سفیدپوست خود با نرخ پایین تری واکسینه شده اند.   گذشته از بی اعتمادی اقلیت‌های نژادی به واکسن در آمریکا که ریشه در تجارب تاریخی دارد، عوامل دیگری نیز در این موضوع نقش دارند.   نظرسنجی موسسه «پیو»، نشان می‎دهد که سیاه پوستان آمریکایی نسبت به سایر اقلیت‌های قومی و نژادی تمایل کمتری به واکسیناسیون دارند.   دلیل این بی اعتمادی همانطور که گفته شد نژادپرستی نسل به نسل است که به آسیبی ریشه دار منجر شده است.   کارشناسان می‎گویند نمی‌توان انتظار داشت که اقلیت‌های نژادی پس از قرن‌ها تجربه تاریخی تلخ، اکنون به واکسن کرونا اعتماد کنند.   البته چالش‌های دیگری نیز وجود دارند که سبب اختلال در توزیع واکسن کرونا شده اند.  بیشتر بخوانید:  چالش واکسیناسیون کرونا برای دولت آمریکا  شلیک پلیس آمریکا به یک جوان سیاهپوست ناتوانی جوامع سیاهپوست در تامین تجهیزات مورد نیاز برای ذخیره سازی واکسن مشکل مهمی است که دسترسی آنها به واکسن را تشدید کرده است.   گرفتن مرخصی جهت دریافت واکسن برای اقلیت‌هایی که در فروشگاه‌های مواد غذایی یا سایر فروشگاه‌های خرده فروشی کار می‌کنند نیز دشواری دیگری است.   چالش دیگر برای واکسیناسیون اقلیت‌های نژادی، اطلاع رسانی است؛ نوع اطلاع رسانی برای این افراد که بر اساس تجارب تاریخی به واکسن بی اعتماد هستند، باید متفاوت باشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا جو بایدن اقلیت های نژادی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس