Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیران خارجه کشورهای عربی که امروز در نشستی فوق‌العاده گرد هم آمده بودند،‌ بیانیه پایانی این نشست را صادر کردند.

به گزارش برنا، به نقل از العالم، نشست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای عربی، شامگاه امروز (دوشنبه)، با صدور بیانیه‌ای و تأکید بر محوریت آرمان فلسطین پایان یافت.

طبق گزارش شبکه «العربیه»، در بیانیه پایانی وزیران خارجه کشورهای عربی، محورهای زیر مورد تأکید طرف‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. «تأکید بر لزوم موضع یکپارچه کشورهای عربی علیه مداخلات کشورهای بیگانه»؛

۲. «تأکید برو محوریت آرمان فلسطین»؛

۳. «تأکید بر رد هر گونه اقدام یک‌جانبه اسرائیل»؛

۴. «استقبال از اجرای انتخابات در فلسطین و تلاش صورت گرفته برای آشتی».

وبگاه خبری روزنامه «الاهرام»، نیز در تشریح محور سوم این بیانیه نوشت که در این نشست، بر لزوم پایبندی به قطعنامه‌های بین‌المللی و در صدر آن، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره توقف فوری و کامل فعالیت‌های شهرک‌سازی از جمله در قدس شرقی و محکومیت اقدامات یک‌جانبه «اسرائیل» برای تحمیل مسائلی جدید در سرزمین فلسطین بویژه ساخت شهرک‌ها، توسعه آنها، مصادره اراضی و دارایی‌های فلسطینینان تأکید شده است.

بر اساس این گزارش، کشورهای عربی همچنین بر پایبندی خود به راهکار دو دولتی بر پایه حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل با طرح صلح عربی و اصل سرزمین به ازای صلح تأکید کرده‌اند و از تل‌آویو خواسته‌اند که با از سرگیری فوری مذاکرات صلح آن هم بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی به طرح صلح عربی پاسخ مثبت دهد.

نشست یادشده امروز در قاهره،‌ پایتخت مصر و در آستانه نشست فوق‌العاده شورای اتحادیه عرب به ریاست مصر و به منظور بررسی اوضاع کشورهای عربی و حمایت از آرمان فلسطین برگزار شد.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این نشست حضور پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیران خارجه کشورهای عربی وزیران خارجه کشورهای عربی فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!

 باشگاه استقلال برای فرار از جریمه دو میلیاردی، اطلاعیه‌ای را که منتشر کرده بود پاک کرد.

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام رسمی سازمان لیگ، سه هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر به صورت همزمان برگزار خواهد شد و در این میان نیز مکان بازی استقلال برابر پیکان، ورزشگاه پاس قوامین تهران اعلام شده است. موضوعی که با اعتراض آبی‌ها همراه شد.

در متن اطلاعیه‌ای که رسانه رسمی استقلال صادر کرد، آنها نوشته بودند که با ارسال نامه‌ای به بهاروند، خواستار تغییر مکان این دیدار شده‌اند، چرا که استقلال شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و حضور هواداران این تیم در هفته پایانی حق مسلم طرفداران استقلال است.

    آبی‌ها خواهان تغییر مکان این دیدار شدند و اعلام کردند باید بازی آخر استقلال نیز با حضور تماشاگران برگزار و عدالت در هفته پایانی رعایت شود. اطلاعیه ای که پس از گذشت ساعتی، از رسانه‌های رسمی باشگاه حذف شد.

ظاهرا علت این موضوع، تهدید به جریمه باشگاه استقلال بوده است. مانی غفار مدیررسانه‌ای سابق آبی‌ها در صفحه شخصی‌اش نوشته است که به مدیران استقلال گفته‌اند بابت انتشار خبر نامه اعتراضی به سازمان لیگ برای تغییر مکان بازی هفته آخر، دو میلیارد جریمه می‌شوید. استدلال کرده‌اند وقتی نامه زده‌اید، دیگر نباید اطلاع رسانی می‌کردید.

در نتیجه باشگاه استقلال برای فرار از جریمه دو میلیاردی، تصمیم گرفت تا این اطلاعیه را از رسانه‌های رسمی خود پاک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو