Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@23:17:25 GMT

دانستنی‌های جالب از روانشناسی رنگ نارنجی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۲۳۱۷

دانستنی‌های جالب از روانشناسی رنگ نارنجی

ترکیب رنگ زرد و قرمز ترکیبی زیبا و خیره کننده است که مانند رنگ‌های دیگر ویژگی‌هایی دارد.

به گزارش برنا؛ مردم نارنجی را رنگی شاد و نشاط آور توصیف می‌کنند. نارنجی رنگی قوی و پرانرژی است و بسیار جلب توجه می‌کند، به همین دلیل اغلب در تبلیغات استفاده می‌شود.

طبق روانشناسی رنگ‌ها:

نارنجی ترکیبی از دو رنگ زرد و قرمز است و رنگی پرانرژی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رنگ هیجان، اشتیاق و گرما را به ذهن متبادر می‌کند. از نارنجی برای جلب توجه استفاده می‌شود مانند علائم راهنمایی و رانندگی و تبلیغات. شاید به همین دلیل است که بسیاری از تیم‌های ورزشی نیز از رنگ نارنجی برای لباس و مارک خود استفاده می‌کنند.

نارنجی همچنین رنگ غروب آفتاب و میوه‌هایی مانند نارنگی و پرتقال است، بنابراین ممکن است بسیاری از افراد این رنگ را با زیبایی غروب خورشید یا طعم پرطراوت مرکبات مرتبط کنند. این رنگ به پاییز، رنگ برگ‌ها و کدو تنبل نیز مرتبط است.

نمادگرایی و تلقی‌ها از رنگ نارنجی جهانی نیست، برای مثال: در ایالات متحده مردم رنگ نارنجی را با لباس زندان مرتبط می‌کنند، درحالی که در کشور‌های دیگر این رنگ به سلطنت و معنویت مرتبط است.

۱. نارنجی رنگ معنویت است.

رنگ نارنجی باعث می‌شود که درباره معنویت و عطوفت تفکر عمیقی داشته باشیم، به طوری که وقتی به اجسام نارنجی رنگ نزدیک می‌شویم، تفکر و عبادت بر ما غلبه کند.

۲. نارنجی پر از انرژی است.

نارنجی، رنگی پر زرق و برق، اشتیاق آور و گرم و کمی کودکانه است که باعث افزایش انرژی و جلب در افراد توجه می‌شود.

۳. نارنجی جلب توجه می‌کند.

نارنجی، رنگ دوست داشتنی و سرزنده‌ای است که باعث اشتیاق در فرد می‌شود. اگر رنگ نارنجی را دوست دارید، فردی معاشرتی هستید، به مردم عشق می‌ورزید و به طور کلی به زندگی اهمیت می‌دهید. نارنجی احساس شادی را به‌وجود می‌آورد و برای جمع‌های دوستانه بسیار مناسب است.

۴. نارنجی رنگی شاد است.

این رنگ روشن و شاد است و احساس روز‌های آفتابی و گرم را به ذهن متبادر می‌کند. نارنجی، ذهن آدم را به سمت تفکر در مورد عشق و صلح هدایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رنگ نارنجی نارنجی رنگ رنگ نارنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

سردار نظری گفت: نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، به گرامیداشت مناسبت روز روانشناس و مشاور، در مراسم تجلیل از مشاوران در مرکز مشاوره خانواده مهر کرمان، فرهنگ سازی درباره استفاده از مشاوره را ضرورت جامعه مدرن امروز دانست و با اشاره به اهمیت نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه گفت: مراکز مشاوره برای ایجاد اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان و اعتماد بخشی به افراد جهت تعیین مسیر درست زندگی، کمکشان می‌کنند.

وی افزود: پیش از این مردم استان با مشاوره خیلی آشنا نبودند و اکنون چند سالی است که اندکی این مسئله در بین مردم جا افتاده است.

او اظهار داشت: مشاوره فردی یک فرآیند کمکی است که طی آن یک فرد متخصص در زمینه روانشناسی، به مراجعه‌کننده خود در حل مشکلات و چالش‌های زندگی‌اش در زمینه‌های شخصی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و ... کمک می‌کند؛ ولی بخش از مردم نمی‌دانند و مشاوره را به موضوعات پزشکی و اختلالاتی که مدنظرشان است، می‌برند.

سردار نظری فرهنگ سازی درباره استفاده از مشاوره را ضرورت جامعه مدرن امروز دانست و با اشاره به اهمیت نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه تصریح کرد: اینکه بتوانیم به افراد مشاوره بدهیم بسیار مهم است؛ چون بخشی از جنگ شناختی دشمن در مورد این اختلالات است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا بین نسل جوان و حتی نسل‌های بالاتر اعتماد به نفس را پایین بیاورد و ناامیدی را پمپاژ کند و با ضریب دادن به مشکلاتی که وجود دارد، این مشکلات را فردی کند و به فرد نسبت دهد.

وی با اعلام اینکه مراکز مشاوره برای ایجاد اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان کمک می‌کنند و جلوی بسیاری از اختلالات مخصوصاً در خانواده‌ها را می‌گیرند، افزود: تجربه نشان داده استفاده از مشاوره سبب اعتماد بخشی به افراد و تعیین مسیر درست در زندگیشان می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها