Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حبیب امین زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های سازمان صمت استان در راستای حمایت از صنعتگران این حوزه و تبدیل قطعه سازان به مجموعه سازی  گفت:از طریق مجموعه سازی می‌توانیم لوازم و قطعات مورد نیاز خودرو‌های داخلی را تولید و تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ظرفیت سازی مجموعه‌های تولیدی و افزایش ظرفیت تولید از طریق طرح‌های توسعه‌ای را در مسیر قطب سوم خودرویی و تولید خودروی مستقل در استان دانست وافزود:کلنگ زنی طرح توسعه شرکت تولیدی فعال در حوزه قطعات جلوبندی خودرو، صنعتی، تراکتور و ایمنی در راستای افزایش ظرفیت تولید استان می‌باشد.

او با اشاره به منطقه فعالیت این واحد تولیدی، گفت: منطقه کجوار علاوه بر حضور فعالان بخش تولید قطعات خودرو، از مهمترین ظرفیت‌های تولید و صادرات لوازم خانگی در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی بر حمایت سازمان صمت استان از تولیدکنندگان و صنعتگران در سال جهش تولید تأکید کرد و ادامه داد:سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صورت خاص در زمینه مسائل مطرح در مورد این منطقه اعم از تهیه طرح تفصیلی و تأمین حامل‌های انرژی مورد نیاز تولیدکنندگان اقدامات حمایتی را با جدیت دنبال می‌کند و همچنین در مورد مسائل زیست محیطی و پروانه‌های بهره برداری با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در جهت رفع موانع تلاش می‌کند.

امین زاده بر پیگیری مشکلات واحد‌های تولیدی به صورت عام از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تأکید کرد و افزود: براساس برنامه‌های محوری وزارت صمت در سال جهش تولید و ارتقاء ظرفیت‌های تولیدی و تعمیق ساخت داخل در استان حرکت می‌کنیم.

شرکت میران رهرو صدر تولید کننده قطعات جلوبندی خودرو، قطعات صنعتی و تراکتور در مساحتی ۳ هزار متر مربعی با ظرفیت تولید ۱۵ هزار قطعه در روز و سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال مستقیم ۷۰ نفر و غیرمستقیم ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

امروز فاز دوم طرح توسعه شرکت یاد شده با ظرفیت تولید ۳۰ هزار قطعه در روز و میزان سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع با زیربنای حدود هفت هزار متر مربعی کلنگ زنی شد.

با احداث و آغاز به کار فاز دوم طرح توسعه در این شرکت زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر و غیر مستقیم ۲۵۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن قطعه سازان تولید داخلی ظرفیت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد