Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:31:43 GMT

بررسی FATF مراحل پایانی را طی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۳۴۴۲

بررسی FATF مراحل پایانی را طی می‌کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بررسی FATF مراحل پایانی را طی می کند و به احتمال قوی تا پایان سال، نتیجه بررسی آن در مجمع را اعلام می کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن رضایی در تشریح آخرین تحولات بررسی موضوع FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: موضوع FATF که بنا به دستور رهبر معظم انقلاب تمدید مهلت شد، آخرین بررسی هایش در مجمع دارد به پایان می رسد، سوالات کارشناسی که اعضای مجمع داشته اند هم باید از طریق پژوهشگران کامل می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلا کار شده بود ولی کامل نبود.


او ادامه داد: هم از سوی مقامات دولتی و هم نمایندگان محترم مجلس جدید، که در حقیقت آنها این اختلافی را برای ما فرستاده اند، بایستی بررسی می شد و تقریبا می توانم بگویم که در این روزهای آخر، بررسی ها تکمیل می شود و به پایان می رسد.

 

او ادامه داد: اسفندماه فرصت خوبی است  و ما در کمیسیون مشترک مجمع که از ترکیب اعضای سه کمیسیون تشکیل شده این بررسی ها را به شور می گذاریم و پیشنهاد نهایی را تهیه می کنیم تا در صحن مجمع مطرح کنیم. احتمال قوی تا پایان امسال، بتوانیم نتیجه را اعلام بکنیم.

 

رضایی افزود: نمی توانیم پیش بینی کنیم که سرانجام بررسی ها چه می شود. آقای دکتر روحانی پیشنهاد دادند که یک شرطی اضافه بشود که ما اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم ها را به طرف مقابل ندهیم و این باید بررسی شود که آیا این شرط امکان پذیر است که ما همه اطلاعات را در اختیار دبیرخانه FATF قرار بدهیم اما اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم ها را می توانیم در اختیارشان قرار ندهیم یا نه؟ لذا این هنوز بحث نشده است و به نتیجه نهایی در موردش نرسیده ایم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بررسی های ما می گوید که دو فرضیه وجود دارد. بعضی ها که در اقلیت هستند می گویند که، می شود  اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم ها را به دبیرخانه FATF نگوییم و اکثریت در کمیسیون مشترک معتقدند که چنین کاری نمی شود. باید منتظر باشیم ببینیم در صحن مجمع هم ترکیب اقلیت و اکثریت همین گونه است یا اقلیت و اکثریت دیگری شکل می گیرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محسن رضایی میرقائد محسن رضایی بررسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تفصیلی کرج تا خردادماه تصویب می‌شود+فیلم

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج گفت: طرح تفصیلی کرج بیش از ۱۰ سال است که معطل مانده و امیدواریم تا پایان خرداد تکمیل و تصویب شود. - اخبار استانها -

حسین سعیدی سیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: طرح تفضیلی شهر کرج بیش از 10 سال است که معطل مانده و یکی از مهمترین موضوعاتی بوده که توسط شورای ششم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این طرح علی‌رغم زحماتی که کشیده شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

سعیدی سیرایی، گفت: این طرح در شورای ششم در ابتدای فعالیت در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام مراحل مطالعاتی و تصویب در کمیسیون، بخش معابر شهری طرح تفصیلی در شورای شهر مصوب شد که برای انجام سایر مراحل قانونی به فرمانداری کرج ارسال شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بخش های باقیمانده این طرح که در حال مطالعه و انجام مراحل تصویب آن است، افزود: پهنه‌بندی و دفترچه مقررات طرح تفصیلی نیز که از اوایل سال به شورای شهر ارسال شد و در حال بررسی و تصویب مراحل است.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان خردادماه پهنه‌بندی و دفترچه مقررات طرح تفصیلی را نیز تکمیل و تصویب کنیم.

سعیدی سیرایی خاطرنشان کرد: با تصویب بخش دوم طرح تفصیلی در شورای شهر، لازم است که فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز هر چه سریع‌تر نسبت به ادامه روند این طرح اقدامات لازم را انجام داده تا مردم شهر کرج از بلاتکلیفی 10 ساله خارج شوند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح تفصیلی کرج تا خردادماه تصویب می‌شود+فیلم
  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • اعلام زمان قطعی پخش فصل سوم «زخم کاری»
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی