Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر علی مسیبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۶۳ هزار بافنده فرش دستباف وجود دارد، گفت: در راستای توسعه تولید فرش دستباف و حمایت از تولید کنندگان فرش تعداد ۸۳ نفر به اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان جهت برخورداری از تسهیلات معرفی شدند.

وی اظهار کرد: همچنین ۷۳ نفر برای برخورداری از تسهیلات مشاغل خانگی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی سازمان صمت استان زنجان گفت: در راستای حمایت از قالی بافان و تولید کنندگان فرش دستباف ۱۲۰ نفر هم برای استفاده از بیمه بازنشستگی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستا ئیان معرفی شدند.

مسیبی تاکید کرد: طی ۱۰ ماه امسال هم بیش از ۶۵۴ بازرسی از کار گاه‌های قالی بافی در استان زنجان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از دار قالی‌ها در استان زنجان در خانه‌ها ایجاد شده است، گفت: قالی بافانی که در منزل قالی بافی می‌کنند باید به خوبی حمایت شوند.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان زنجان ابراز داشت: طی چند سال اخیر صادرات فرش دستباف استان زنجان کاهش یافته و نگاه سنتی به قالی بافی در استان از بین رفته و جوانان به سمت شغل فرش بافی نمی‌روند.

مسیبی با بیان اینکه استان زنجان در زمینه تولید فرش دستباف جایگاه خوبی دارد ولی صادرات فرش به نام خود استان صادر نمی‌شود و به نام سایر استان‌ها صادر می‌شود، ابراز داشت: در سال بیش از ۹۴ هزار متر مربع فرش دستباف در استان زنجان بافته می‌شود.

کد خبر 5147147

منبع: مهر

کلیدواژه: فرش فرش دستبافت ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن شیوع کرونا آمار کرونا مجلس شورای اسلامی شهرکرد عکس استانها استان زنجان فرش دستباف قالی بافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن

به گزارش قدس آنلاین، مارک رولی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی عنوان کرد که فرهنگ حمل چاقو باید به‌واسطه ترس از دستگیری توسط مجریان قانون، برچیده شود. وی با بیان اینکه ایست‌های بازرسی تاکتیک کارآمدی برای کاهش جرم و جنایت بشمار می‌رود افزود که برنامه پلیس در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

این درحالیست که طبق آمارها، جوامع اقلیت و به ویژه رنگین‌پوست، بیشتر از افراد بومی و سفید پوست هدف ایست‌های بازرسی پلیس قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد احتمال اینکه یک سیاهپوست توسط ماموران پلیس در خیابان متوقف و مورد بازرسی بدنی قرار بگیرد، در مقایسه با یک فرد سفید پوست، ۱۳ برابر بیشتر است. همچنین حدود ۲۷ درصد از بازرسی های بدنی توسط پلیس بدون دلیل موجه انجام شده است.

البته آمارها نشان می‌دهد که پلیس طی ۲ سال گذشته ۴۴ درصد کمتر از اختیارات خود برای ایست بازرسی استفاده کرده است. با این حال صادق خان شهردار لندن گفته است که از اختیارات پلیس در این زمینه، به شرطی که به صورت «حرفه‌ای، قانونی و متناسب» استفاده شود، حمایت می‌کند.

بحث درباره افزایش ایست‌های بازرسی در لندن درحالی افزایش یافته است که حادثه چاقوکشی روز گذشته در شمال شرق لندن، انگلیسی‌ها را شوکه کرده است. در جریان این حادثه، یک پسر بچه ۱۴ ساله بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید و ۴ نفر دیگر بشدت مجروح شده‌اند.

پلیس لندن می‌گوید که این حادثه را تروریستی تلقی نمی‌کند اما همچنان انگیز مهاجم از انجام این کار مشخص نیست.

بر اساس آمارها، جرم و جنایت در انگلیس طی ۴ سال گذشته شتاب تندی به خود گرفته و شاخص‌ها در حال نزدیک شدن به آمار پیش از همه‌گیری کروناست. نشریه تایمز چاپ لندن پیش از شیوع کرونا گزارش داد که آمار جرائم در لندن برای اولین بار از نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • پلمب سه خط تولید سوسیس و کالباس در قم
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد