Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که به دنبال افزایش امیدها به تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب تضعیف شده است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد اندکی افزایش بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال افزایش امیدها به تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب تضعیف شده است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد اندکی افزایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد رشد به 1825 دلار و 97 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با 0.16 درصد رشد به 1826 دلار و 20 سنت رسید.

قیمت فلز پلاتین هم امروز با 2.14 درصد رشد به 1283 دلار و 25 سنت رسید و بالاترین رقم بیش از 6 سال گذشته را تجربه کرد. کاهش محدودیت های قرنطینه ای و احتمال افزایش تقاضا برای خرید خودرو سبب بالا رفتن قیمت پلاتین شده است. این فلز گرانبها در ساخت سیستم های کاهش میزان آلایندگی خودروها استقاده فراوانی دارد.

انتظارات تورمی در آمریکا با اندکی افزایش به بالاترین رقم در طی 6 سال گذشته رسیده است. بالا رفتن انتظارات تورمی سبب افزایش اشتها برای خرید طلا می شود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با گروهی از مقامات محلی از هر دو حزب مطرح آمریکا جلسه گذاشت و تلاش کرد تا کنگره را به سمت تصویب بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری اش سوق دهد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری امریکا روز جمعه از وزرای دارایی کشورهای عضو گروه 7 خواست تا با اقدامات محرک مالی گسترده به ترمیم اقتصاد جهانی و خروج از بحران ناشی از شیوع کرونا کمک کنند.

امروز نرخ برابری ارزش دلار در برابر یورو و پوند انگلیس شاهد کاهش بود و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرک مالی برای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این خرید بزرگ پس از آن انجام شد که قزاقستان به منظور ارتقای ناوگان هوایی خود، ۱۱۷ هواپیمای نظامی متعلق به دوران شوروی از جمله رهگیرهای میگ-۳۱، بمب‌افکن‌های جنگنده میگ-۲۷، جنگنده‌های میگ-۲۹ و بمب‌افکن‌های سوخو-۲۴ مربوط به دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به حراج گذاشت.

ارزش قرارداد فروش اعلام‌شده یک میلیارد تنگه قزاقستانی یا ۲.۲۶ میلیون دلار بوده که نرخ میانگین هر هواپیما را تنها به ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار می‌رساند.

هرچند انگیزه ایالات متحده از خرید این تعداد هواپیمای قدیمی و غیرقابل استفاده فاش نشده است با این حال کارشناسان می‌گویند امکان دارد آنها برای استفاده و مصرف در اوکراین، جایی که هواپیماهای مشابه در حال خدمت هستند، خریداری شده باشند.

با توجه به اتکای اوکراین به تسلیحات دوران شوروی، این هواپیماها می‌توانند به عنوان منبع قطعات یدکی یا به صورت استراتژیک به عنوان طعمه در فرودگاه‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403