Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محمدعلی محمدی» روز دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات شهرستان همدان اظهار داشت: بر اساس قانون، داوطلبان در هنگام نام‌نویسی باید گواهی عدم سو پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائه کنند.

وی گفت: انتخابات از وظایف مهم وزارت کشور و مهمترین اولویت کاری پیش روی ماست و داوطلبان نیز باید همکاری و تعامل با ستاد انتخابات داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار همدان افزود: شهر همدان به عنوان مرکز استان در بحث انتخابات حساسیت ویژه ای دارد و نیازمند دقت نظر بیشتری است.

محمدی با تاکید بر اشرافیت کامل مسئولان بخش‌های مختلف ستاد انتخابات بر قوانین و مقررات، از کمیته های مربوطه خواست ضمن آسیب شناسی روند برگزاری این رویداد سیاسی در دوره قبل بازنگری های لازم را انجام دهند.

 او خاطرنشان کرد: در انتخاب معتمدان برای هیات اجرایی انتخابات، از همه اقشار و تفکرها باید حضور داشته باشند.

فرماندار همدان  همچنین رعایت شیوه نامه های بهداشتی و محدودیتهای کرونایی را ضروری دانست و افزود: در تمام فرایندهای انتخابات و اقدامات کمیته ها مسائل بهداشتی با جدیت پیگیری شود. 

به  گزارش ایرنا، نام‌نویسی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از هشت صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز و به مدت هفت روز ادامه دارد.

همچنین نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و مناطق عشایری نیز از هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ شروع می‌شود تا ۲۲ فروردین ادامه می‌یابد.

داوطلبان برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه به دفاتر خدمات قضائی و یا پلیس +۱۰ مراجعه کرده و یا از طریق سامانه جامع خدمات الکترونیک قضائی به نشانی www.adliran.ir اقدام کنند.

برچسب‌ها شورای شهر همدان ستاد انتخابات کشور قانون انتخابات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر همدان ستاد انتخابات کشور شورای شهر همدان ستاد انتخابات کشور قانون انتخابات اخبار کنکور ستاد انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن پیام یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز شوراها به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم

اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.«مقام معظم رهبری» 

انقلاب شکوهمند مردم ایران پایه گذار نظامی شد که به عنوان جمهوری اسلامی بر تصمیم، نقش و قدرت مردم استوار شده و شوراهای مردمی به لطف این نظام شکوهمند، قوت و استحکام بی سابقه و تاریخی یافته و اراده مردم در قالب شوراهای گوناگون به ویژه شوراهای روستایی و شهری محقق شده است.

نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

"شوراها" از یک سو بر آمده از خواست و اراده مردم هستند و از سوی دیگر زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و در طی چندین دوره فعالیت‌، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی که پیدا کرده جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است.

مشورت و همفکری از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و از این روی، روز "شوراها" فرصتی است تا از تلاش‌های ارزنده و فعالیت‌های ثمر بخش این نهاد انقلابی که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برداشته‌اند قدردانی شود.

بر خود لازم می‌دانم این روز مبارک را به تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان خراسان رضوی که در این جایگاه، خدمتگزار مردم منطقه خویش هستند تبریک عرض نموده و سربلندی و توفیق بیش از پیش همه اعضای خدوم شوراها را از خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند