Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قریشی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴۲۰ مجتمع و مزرعه پرورش ماهی، ۵ مرکز تکثیر بچه‌ماهی سردآبی، یک مرکز تکثیر بچه‌ماهی گرمابی و ۱۰ مرکز تکثیر ماهیان زینتی فعال است، افزود: این بچه ماهی‌ها در مراکز تولید و تکثیر استان تولید و پس از طی دوران پرورش و رسیدن به وزن مناسب در مزارع پرورش ماهی و منابع آبی رهاسازی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۰۰ نفر در آذربایجان‌غربی در این صنعت به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، ادامه داد: هم اکنون ۱۱ تعاونی صید و صیادی با هزار خانوار صیاد در ۱۰ دریاچه پشت سد و ۶ رودخانه دائمی استان مشغول فعالیت هستند.

قریشی از تولید بیش از ۱۶۰۰۰ تن انواع آبزی طی سال جاری در استان خبر داد و اضافه کرد: این استان دارای ۵ مرکز تکثیر ماهیان سردآبی، یک مرکز تکثیر ماهیان گرم آبی با حدالقل ۷ میلیون بچه ماهی است که با صید شش هزار و ۵۰۰ تن رتبه اول را در بین استان‌های غیرساحلی در زمینه تولید ماهی در منابع آبی به خود اختصاص داده است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از فعالیت ۲۷۰ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی با تولید سالانه هشت هزار تن ماهی، ۲۳ مرکز تکثیر ماهیان زینتی با تولید بیش از چهار میلیون بچه ماهی در استان خبر داد و اظهار کرد: همچنین ۸۰ مرکز پرورش ماهیان گرم آبی با تولید ۹۸۰ تن در سال در استان مشغول فعالیت است.

قریشی با اشاره راه اندازی یک مزرعه ۱۰ هکتاری آرتمیا در فسندوز میاندوآب با تولید ۱ تن سیست و ۱۰ تن بیومس آرتمیا گفت: در حال حاضر مجتمع دو هزار هکتاری دشت فسندوز میاندوآب برای پرورش آرتمیا راه اندازی شده که تا پایان سال ۲۰۰ هکتار آن به بهره برداری می‌رسد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی در خصوص صادرات ماهی به کشورهای همسایه گفت: پیش بینی می‌گردد در سال جاری ۳۰۰ تن انواع ماهی از استان به کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق صادر گردد که ارزش آنها بیش از یک میلیون دلاراست.

وی اضافه کرد: با توجه به کیفیت مطلوب ماهی تولید شده در آذربایجان‌غربی، راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی آبزیان و توجه بیشتر به مقوله صادرات آبزیان و حمایت از صادرکنندگان می‌تواند نقش مهمی در افزایش صادرات این محصول داشته باشد و بهره‌وری و سود فعالان این بخش را افزایش دهد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی در خصوص تحقق شعار سال در بخش صنعت آبزی پروری اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز، مزارع و مجتمع‌های جدید تکثیر و پرورش آبزیان، ارتقا بهره‌وری در مزارع موجود از طریق اجرای سیستم مکانیزاسیون، حمایت کارشناسی و ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره به مزارع تکثیر و پرورش آبزیان و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی، آموزشی و برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها مختلف از جمله این برنامه‌هاست.

کد خبر 5147173

منبع: مهر

کلیدواژه: شیلات و آبزیان آذربایجان غربی محمد قریشی بچه ماهی ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن شیوع کرونا آمار کرونا مجلس شورای اسلامی شهرکرد عکس استانها مرکز تکثیر ماهیان آذربایجان غربی پرورش ماهی راه اندازی بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی پانزدهم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مخاطبان سیمای مرکز آذربایجان غربی می‌توانند برنامه‌های مورد نظر خود را با مراجعه به این جدول پیگیری کنند

میعاد عشق۰۰:۰۰
مستند۰۱:۰۰
گفتگوی ویژه خبری۰۲:۰۰
مستند زیر درخت زیتون۰۲:۴۵
گون آیدین۰۳:۳۰
اذان نغمه سی۰۴:۳۰
ویژه اذان صبح۰۵:۱۵
نقاب۰۵:۴۵
دعای عهد۰۶:۰۰
هر روز ورزش۰۶:۱۵
مستند۰۶:۳۰
سریال۰۷:۰۰
گون آیدین۰۸:۰۰
مستند۰۹:۰۰
کردی۰۹:۳۰
با خبرنگاران۰۹:۴۵
کردی۱۰:۰۰
ائویمیز (خانواده)۱۰:۳۰
اذان نغمه سی۱۱:۴۵
ویژه اذان ظهر۱۲:۱۵
خبر۱۳:۰۰
مستند۱۳:۱۵
پاورقی۱۳:۴۵پخش زنده
سینمایی۱۴:۱۵
با خبرنگاران۱۵:۴۵
روباتهای جنگی۱۶:۰۰
ائویمیز۱۷:۰۰
نوژین۱۷:۳۰
ویژه اذان مغرب۱۸:۰۰
حدیث نور۱۸:۱۵
مستند۱۸:۴۵
اولکمیز۱۹:۱۵
خبر۲۰:۰۰
تکاپوی سمت۲۰:۳۰
اولدوز۲۱:۰۰
سریال۲۲:۰۰
خبر آذری۲۳:۰۰
مستند محک۲۳:۳۰

دیگر خبرها

  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی پانزدهم اردیبهشت
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم