Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه افزایش ورودی بیمارستان‌ها این روزها اوضاع کرونا را وخیم‌تر از قبل نشان می‌دهد.

پیدا شدن کرونای انگلیسی در این میان شرایط را به مراتب سخت‌تر کرده است با این حال اما به نظر می‌رسد مردم این بیماری را تمام شده حساب می‌کنند و با عادی انگاری فاصله خود با کوید 19 را کمتر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتارهای پرخطر زمینه‌چینی موج چهارم را تشدید کرده است؛ خیزی که اگر مولفه‌های رعایت ماسک، دوری از تجمعات و شستشوی مداوم دستها را جدی نگیریم با شدت بیشتری جهش خواهد داشت.

همه از مواجهه شدن با بیمار مبتلا  به کرونا ترس دارند اما در رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با ویروس مرموز کمتر حساسیت نشان می‌دهند حقیقت علمی ثابت شده است با تصور نبود علایم دلیلی بر سالم بودن نیست این شگرد کروناست که بدون علامت می چرخد و برای مبتلا شدن همه برنامه دارد.

در سطح دهدشت استفاده از ماسک به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با این کرونا نسبت به ماه‌های قبل با کاهش خیره کننده مواجه شده است، درصد بالایی از شهروندان بدون ماسک در بازار و معابر عمومی تردد دارند.

بازارگردی، شرکت در تجمعات پرخطر عروسی و عزاداری سبب اوج‌گیری دوباره ویروس مرگبار کرونا شده است، شرایطی که نتیجه عدم رعایت اصول بهداشتی است؛ حالا پس از یک سال به گردنه این بیماری رسیدیم و هر لغزشی ما را به روزهای اول برمی‌گرداند.

رعایت محدودیت‌های طولانی هر چند سخت اما از اوج گیری این ویروس جلوگیری می‌کند و کانون گرم خانواده‌ها را به هم نمی‌ریزد.

فراموش نکنیم همچنان استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و رفت و آمدهای تهدیدزا و شستشوی مکرر دست‌ها اصول مراقبتی در مقابله با کرونا است؛ هرگونه بی‌توجهی می‌تواند نتیجه زحمات یک سال را به نفع این بیماری به پایان ببرد.

بازارگری، حضور در مجالس عروسی و عزاداری سبب اوج گیری دوباره کرونا شده در این بین جلوگیری از ورود خودروهای پلاک غیر بومی و ورودخودروها با پلاک بومی باید با جدیت دنبال شود.

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در بازدید میدانی از بازار دهدشت شرایط موجود در این مکان تجاری را از نزدیک ارزیابی کرد.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: متأسفانه وضعیت نشان می‌دهد مردم نسبت به موج چهارم بی‌تفاوت بوده و استفاده از ماسک به عنوان کالای حفاظتی از سوی آنها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نباید با سهل‌انگاری و ساده‌پنداری شرایط را دشوار کرد اگر هر کس خود را ملزم به رعایت اصول بهداشتی بداند نیاز به اعمال محدودیت‌ها پیش نخواهد آمد.

دارا کریمی نژاد  با اشاره به در راه بودن موج چهارم کرونا و نزدیک شدن ایام نوروز گفت: در آستانه موج چهارم کرونا تدابیری اندیشیده شده است تا شاهد پیک چهارم نباشیم و یا پیک ضعیف‌تری را تجربه کنیم.

فرماندار کهگیلویه به شرایط اضطرار کرونا اشاره و اظهار کرد: بر اساس تصمیم کمیته مقابله با کرونا از هم اکنون شاهد اجرای محدودیت‌هایی در شهرستان خواهیم بود.

 

وی از آماده باش دهیاران، شهرداران و بخشداران برای شیوع احتمالی پیک چهارم خبر داد و گفت: در اسفندماه تشدید نظارت‌ها، فعالیت مستمر اکیپ‌ها، بازرسی‌های میدانی بر فعالیت اصناف و بازاریان را خواهیم داشت ضمن اینکه سفرهای نوروزی  و ورود و خروج به شهرستان کنترل شده خواهد بود.

وی در خصوص ساماندهی وضعیت تجمعی بازار گفت: گشت مشترک با محوریت بهداشت ،سازمان صمت، امورصنفی ،تعزیرات بر عملکرد صنوف و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت خواهد کرد‌، همچنین نیاز است رفت و آمد به بازارهای روز و دستفروشان نظارت و ساماندهی شود.

وی درخصوص مدیریت مراسمات شادی تصریح کرد: دفاتر ثبت ازدواج در این خصوص ملزم به هماهنکی با فرمانداری می باشند و هرگونه بی توجهی موجب پلمپ این دفاتر می شـــــود.

کریمی‌نژاد لزوم برگزاری مراسمات ترحیم با کمترین تعداد شرکت کننده را خاطر نشان و تاکید کرد: از  صاحبان عزا که تعهد برگزاری مراسم را رعایت نکنند  با تشکیل پرونده قضایی اعمال قانون خواهد شد.

فر ماندار کهگیلویه استفاده ادارات فرهنگی از ظرفیت رسانه‌ها در تولید محتوای آگاهی دهنده و انذاری را ضروری خواند و تصریح کرد: عملکرد دستگاهها در این خصوص  رصد و راستی آزمایی و از ادارات فعال تقدیر می‌شود.

رئس کمیته مقابله با کرونا  کهگیلویه با بیان اینکه پیک چهارم ویروس مسری‌تر و خطرناک‌تر عنوان شده است، خاطر نشان کرد: علاوه بر مسوولان بهداشتی و درمانی، وظیفه شهروندان نسبت به یکدیگر سنگین‌تر و جدی‌تر است، امیدواریم با اعمال محدودیت‌های کرونایی بدون تلفات عبور کنیم.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: پیک جدید کرونا موج چهارم کرونا انگلیسی فارس محدودیت ها موج چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یک سفر از پیش اعلام نشده از پکن با مقام شماره ۲ چین دیدار کرده است.

به گزارش الجزیره، دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در حالی انجام می‌شود که خودروسازان چینی در حال تبلیغ جدیدترین خودرو‌های الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی پکن هستند که از ۲۵ آوریل تا ۵ می‌برگزار می‌شود.

رسانه دولتی چین گزارش داد، در جریان دیدار روز یکشنبه آنها، لی به ماسک گفت که امیدوار است ایالات متحده با چین در همکاری “برد-برد” تعامل کند و از عملیات تسلا در چین به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با یکدیگر نام برد.

لی گفت: «بازار بسیار بزرگ چین همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود. چین به قول خود پایبند خواهد ماند و به سختی برای گسترش دسترسی به بازار و تقویت ضمانت‌های خدمات ادامه خواهد داد.»

ماسک در پستی در X گفت که از ملاقات با مقام شماره ۲ “مفتخر” است.

ماسک گفت: “ما اکنون سال هاست که همدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روز‌های شانگهای. ”

بازدید ماسک از قبل اعلام نشده بود و مشخص نیست که آیا برنامه سفر او ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه خودرو پکن باشد، جایی که خودروسازان چینی خودرو‌های الکتریکی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با مدل‌های تسلا رقابت می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند
  • یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • استون ویلا ۲-۲ چلسی: لغزش دیگر در راه سهمیه اروپا
  • شکست سنگین دورتموند مقابل لایپزیش/ بایرن مونیخ پیروز شد + فیلم
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند