Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:49:49 GMT

گیلان رتبه نخست پرورش ماهیان خاویاری در کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۵۱۱۸

گیلان رتبه نخست پرورش ماهیان خاویاری در کشور را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم مدبری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۹۵۰ تن انواع ماهیان استخوانی در استان صید شده است، اظهار کرد: ۳۷ درصد این ماهیان ماهی سفید، ۵۹ درصد کفال و بقیه نیز از سایر گونه‌ها بوده است.

مدیرکل شیلات گیلان ارزش ماهیان صید شده را ۷۲۵ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: با توجه به شرایط مساعد جوی انتظار داریم که از ۱۵ اسفند به بعد بتوانیم این میزان را به دو هزار تن برای امسال برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف استراتژیک سازمان شیلات حفظ و بازسازی ذخایر است، گفت: سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون انواع ماهیان را در دریای خزر رهاسازی می‌کنیم و در راستای تکثیر طبیعی نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی می‌شود.

مدبری با بیان اینکه ۱۷۵ میلیون قطعه انواع ماهیان خاویاری و استخوانی با هدف بازسازی ذخایر و کمک به صیادان و افزایش درآمد آنها رهاسازی شده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی داشت.

رشد ۸۰ درصدی تولید خاویار در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان ادامه داد: ماندگاری بچه‌ماهی پس از رها سازی در آب‌های شیرین ۸۵ تا ۹۰ درصد و حدود دو هفته است و در دریا نیز ۵ تا ۸ درصد بازماندگی دارند.

وی یکی از رویکردهای اساسی سازمان شیلات را پرورش ماهیان خاوری عنوان کرد و گفت: گیلان در این زمینه پیشرو است و ۵۵ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان داریم که در این زمینه رتبه اول کشوری متعلق به استان است.

مدبری با بیان اینکه در حوزه تولید و تکثیر بچه ماهی خاویاری رتبه دوم کشور را داریم، تصریح کرد: چهار تن خاویار امسال پرورش داده شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به وجود پنج هزار و ۳۰۰ مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی در استان و رتبه نخست گیلان در این زمینه، افزود: با تولید ۴۵ هزار تن ماهی گرمابی رتبه دوم کشوری داریم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم ۷۵ هزار و ۵۰۰ تن ماهی در قفس در دریای خزر تولید شود، بیان کرد: دو مزرعه با ۱۲ قفس در دریا فعال هستند و در حوزه تولید نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش داشتیم.

کد خبر 5147257

منبع: مهر

کلیدواژه: ماهیان خاویاری ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا 22 بهمن آمار کرونا انقلاب اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی شهرکرد عکس استانها پرورش ماهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود