Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آلمان به نقل از منابعی در ناتو اعلام کرد که اعضای این سازمان در نشست آتی خود درباره خروج نیروها از افغانستان تصمیم نخواهند گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابعی در ناتو فاش کردند که آلمان و دیگر اعضای این سازمان در نشست آتی وزاری دفاع ناتو هیچ تصمیمی درباره خروج 10 هزار نیروی مستقر در افغانستان اتخاذ نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این منابع به خبرگزاری آلمان گفتند که در این نشست، سران ناتو بار دیگر از طالبان درخواست می‌کنند تا خشونت را کاهش داده و برای تسریع در روند صلح با دولت افغانستان اقدامات بیشتری انجام دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

منابع ناتو همچنین تاکید کردند که تداوم حملات طالبان روند صلح را تضعیف می‌کند.

نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو قرار است روز چهارشنبه و پنجشنبه این هفته برگزار شود و از جمله محورهای این نشست دو روزه مسئله ادامه حضور و یا خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.

این در حالی است که جو بایدن اخیراً در دیدار از وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که امکان دارد مهلت خروج نیروها از افغانستان که پایان ماه آوریل سال جاری میلادی است را کنار بگذارد.

براساس توافقنامه قطر، مشروط به پایبندی طالبان به یک سری از تعهدات امنیتی، همه نظامیان آمریکایی باید خاک افغانستان را تا 14 ماه پس از امضای توافقنامه یعنی 1 می سال 2021 ترک کنند.

پیام طالبان به نشست ناتو: ادامه جنگ و اشغال به نفع شما نیستپنتاگون: وزرای دفاع ناتو هفته آینده درباره حضور در افغانستان دیدار می‌کننددیپلمات پاکستانی: تاخیر در خروج نیروهای خارجی، روند صلح افغانستان را به خطر می‌اندازد

اخیراً نیز «سهیل شاهین» عضو ارشد تیم مذاکراتی طالبان تصریح کرده بود که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از پایان مهلت تعیین شده به معنی اشغال این کشور است و در این صورت حملات علیه نیروهای آمریکایی از سرگرفته خواهد شد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان ناتو اخبار افغانستان طالبان ناتو اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان