Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تکاپوی بازارها در هفته پایانی بهمن نسبت به روزهای قبل شدت بیشتری پیدا کرده و قیمت‌ها شیب صعودی به خود گرفته‌اند، با این وجود در شرایطی که به آخر سال نزدیک می‌شویم هنوز نمی‌توان در خصوص ترجیع‌بند بازارها در آخرین روزهای قرن با قاطعیت صحبت کرد.

نرخ دلار در ابتدای هفته قبل وارد کانال ۲۴ هزار تومان شده بود بر اساس آخرین اعلام صرافی ملی تا ورود به کانال ۲۵ هزار تومان چند تومان دیگر کم دارد، بر اساس گزارش‌ها از بازار، نرخ دلار نقدی با فاصله هزار تومانی در محدوده ۲۵ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار سرمایه هفته جاری را با رشدی کم‌سابقه آغاز کرد، رکورد خروج پول از اوراق و صندوق‌های درآمد ثابت شکسته شد و ارزش معاملات خرد روز گذشته از ۱۱.۶ هزار میلیارد تومان فراتر رفت که در دو هفته اخیر بیشترین میزان بوده؛ هرچند حرکت صعودی بازار در روز یکشنبه ادامه پیدا نکرد اما سهامداران امیدوارند با تغییر دامنه نوسان شرایط بازار تا پایان سال رو به بهبود باشد.

 

رشد ۴ درصدی شاخص کل در یک روز

شنبه ۲۵ بهمن ماه؛ بازار تحت تأثیر هفته قبل و متأثر از تصمیم‌های جدید شورای عالی بورس این هفته را با تقاضای زیاد از سوی خریداران آغاز کرد، فقط در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار رشد ۳۶ هزار واحدی شاخص کل رقم خورد که در چند ماه اخیر بی‌سابقه بود.

فولاد از مؤثرترین نمادها بر رشد ۳.۹۳ درصدی و افزایش ۴۷۷۸۶ واحدی شاخص کل و رسیدن به ۱.۲۶۲ میلیون واحد بود، البته سصفها نیز بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشت.

رشد قیمت‌ها مختص به شرکت‌های بزرگ بورسی نبود، این موضوع را می‌توان از رشد ۳ درصدی شاخص هم‌وزن نتیجه گرفته، این شاخص با مثبت ۱۲ هزار واحد به ۴۳۵ هزار واحد رسید.

یکشنبه ۲۶ بهمن ماه؛ عرضه نشدن صف‌های خرید در روز شنبه فشار تقاضای خریداران را برای روز یکشنبه حفظ و بازار در بیشتر نمادها با معاملات مثبت آغاز به کار کرد که رشد ۷ هزار واحدی شاخص را در همان دقایق ابتدایی به همراه داشت.

در ادامه با افزایش عرضه‌ها، نمادهای شاخص ساز به سمت منفی حرکت کردند و به تبع آن شاخص کل نیز روند نزولی در پیش گرفت، خرید و فروش‌ها پس از مدتی به تعادل رسید و برابر بودن قدرت خریدار و فروشند شاخص کل را در محدوده مثبت ۲ هزار واحد نگه داشت.

شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار واحدی در پایان معاملات یکشنبه به عدد یک میلیون و ۲۶۴ هزار واحد رسید، شاخص هم‌وزن با رشد ۱۴۶۰ واحدی از ۴۳۷ هزار واحد عبور کرد.

 

رشد «فولاد» و شرکت‌های زیر مجموعه‌اش

فولاد مبارکه اصفهان موثرترین شرکت بر رشد شاخص در دو روز ابتدای هفته بود، فولاد این هفته وارد کانال ۱۲۰۰ تومان شد و با ۱.۵ درصد رشد روز شنبه به ۱۲۷۷ تومان رسید، فولاد این روز در صف خرید قرار داشت اما یکشنبه از مثبت به منفی رسید و در نهایت در حوالی صفر متوقف شد.

صف خرید توکا فولاد، از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه یکشنبه پس از یک هفته عرضه شد اما قدرت خریداران بارها و بارها سهم را به صف خرید رساند و در پایان وقت بازار هم وتوکا با صف خرید ۱۰ میلیونی به کار خود پایان داد.

قیمت سهام توکا فولاد پس از رشدی که در آذر و هفته اول دی داشت وارد فاز نزولی شده و از ۱۵۰۰ به ۱۰۰۰ تومان افت کرد، این سهم که یک هفته‌ای است صعودی شده، با رشد ۵.۷ درصدی و جابجایی ۳۰ میلیون سهم به ۱۲۰۰ تومان رسید، هر سهم وتوکا تیر ماه امسال از ۳ هزار تومان هم فراتر رفته بود.

توریل دیگر نماد زیرمجموعه فولاد، اگر چه روز گذشته در صف خرید معامله می‌شد اما یکشنبه از همان لحظات ابتدایی بازار به صف فروش نشست و پس از داد و ستد ۲.۴ میلیون سهم به عدد ۲۶۵۴ تومان رسید.

«زکشت» هفته را با صف خرید آغاز کرد

در بین نمادهای اصفهان بهترین شرایط در دو روز ابتدای هفته جاری به کشاورزی مکانیزه اصفهان تعلق داشت که در هر دو روز ۶ درصد رشد کرد، زکشت از پس از گذشت ۴۰ روز بار دیگر از ۳۸۰۰ تومان فراتر رفت.

در طرف مقابل زقیام و زگلدشت، دیگر نمادهای دسته زراعتی اصفهان قرار داشتند، این دو سهم یکشنبه در صف فروش معامله شدند، هرچند به لطف تغییرات صورت گرفته در دامنه نوسان و حجم مبنا، افت قیمت این نمادها در دو روز ابتدایی هفته کمتر از ۲ درصد بود.

افت ۱۵ درصدی «سصفها» پس از رسیدن به سقف تاریخی

نماد دیگری که این هفته را چسبیده به صف فروش آغاز کرد سیمان اصفهان بود، سهمی که ۴ ماهه مهر، آبان، آذر و دی را رؤیایی پشت سر گذاشت، طی دو هفته اخیر و پس از رسیدن به مرز ۴۰ هزار تومان شروع به ریزش کرده و با افت یکشنبه به عدد ۳۳.۵ هزار تومان کاهش یافت.

سیمان سپاهان عضو دیگر دسته سیمانی‌ها ماه و روز پرنوسانی را پشت سر گذاشته این سهم اگر چه صعود و نزول ادامه‌داری را تجربه نکرده اما در مجموع حرکت رو به رشد دارد، سپاها یکشنبه بیشتر در صف فروش قرار داشت و با افت ۱.۶ درصدی به ۹۴۴ کاهش یافت، سپاها یک ماه قبل در محدوده ۸۰۰ تومان معامله می‌شد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان بازار رشد دلار هزار تومان هزار واحد صف خرید صف فروش شاخص کل دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۵۹ ناسالم (قرمز)، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۷، رباط‌کریم با شاخص ۱۰۷ و قرچک با شاخص ۱۴۷، ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۶۴، پاسداران با شاخص ۹۲، پاکدشت با شاخص ۶۴، پردیس با شاخص ۵۲، پونک با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۹، پیشوا با شاخص ۶۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۵، دانشگاه تهران با شاخص ۷۰، دماوند با شاخص ۷۰، ژئوفیزیک با شاخص ۷۴، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۹۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۶، شهریار با شاخص ۷۱، علم و صنعت با شاخص ۷۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۹، قدس با شاخص ۵۱، لواسانات با شاخص ۶۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، ملارد با شاخص ۸۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۶، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۳، ورامین با شاخص ۵۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۳۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۱، چشمه با شاخص ۴۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۴، سرخه‌حصار با شاخص ۳۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۵، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748588

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو