Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان کویری و گردشگری خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است و هم اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

محسن پوربافرانی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا شهرستان خور و بیابانک افزود:  اجرا نکردن برخی از دستورات بهداشتی توسط تعدادی از اصناف و تاسیسات گردشگری و همچنین گردشگران و مسافران خطر شیوع ویروس کرونا را در این شهرستان تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بین مردم را ضروری دانست و گفت: به این منظور رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی بایستی با دقت رعایت و از هرگونه تجمعات غیر ضروری خودداری شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خور و بیابانک همچنین استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات و نهادها، اصناف و گردشگران را ضروری دانست و گفت: اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با ویروس کرونا باید تشدید شود.

وی افزود: اولویت اصلی ما حفظ سلامت مردم است و طبق ماده  ۶۸۸قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب ۱۳۷۵جرم تلقی و از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود و دادستانی با اشخاصی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نقض و باعث به خطر افتادن سلامت مردم شوند بدون اغماض و با قاطعیت برخورد خواهدکرد.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک نیز گفت: کنترل کرونا مستلزم همراهی مردم است و کم توجهی و  رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مهمترین عامل طغیان و ایجاد پیک ابتلای کروناست.

 عباس نظام الاسلامی با بیان اینکه دورهمی احتمال شیوع گسترده ویروس کرونا را افزایش می‌دهد گفت: در پیک‌های اول تا سوم شیوع ویروس کرونا بسیاری از خانواده‌ها داغدار شدند.

وی اضافه کرد: همه ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا هستند و در صورت رعایت نکردن مقررات با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

نظام‌الاسلامی اظهار داشت: برای کنترل وضع موجود و پیش گیری از شیوع دوباره ویروس کرونا باید همه ارگان‌ها مشارکت داشته و گشت‌های بازرسی و نظارت همچنان فعال باشند.

فرماندار خوروبیابانک از شهروندان خواست از برگزاری دورهمیها و مهمانی‌ها خودداری و  موازین بهداشتی را رعایت کنند.‌

نظام‌الاسلامی با قدردانی از تلاش بسیج و طرح قرارگاه حافظان سلامت حاج قاسم سلیمانی برای آگاه سازی و خدمات رسانی به مردم در زمینه مبارزه با کرونا، اظهار داشت: بسیج و سپاه همچون تمامی عرصه ها در عرصه سلامت و بهداشت نیز حضور چشمگیر و مؤثری داشته است و باید این حضور همچنان تداوم یابد.

وی همچنین از رعایت نکردن شیوه نامه‌های  بهداشتی توسط برخی از گردشگران و تورهای مسافرتی به شهرستان گلایه کرد و افزود: هر چند شیوع بیماری کرونا محدودیت‌ ها و مشکلات فراوانی برای فعالان صنعت سفر و گردشگری ایجاد کرده است اما رعایت  موازین بهداشتی، استفاده از ماسک، پذیرش ۵۰ درصدی مسافر در اتوبوس و تورها و همچنین بوم گردی ها ضروری است.

فرماندار خوروبیابانک بیان کرد: در صورت رعایت اصول بهداشتی این بیماری مهار شده و این صنعت به رونقی بیش از گذشته دست یابد.

خور و بیابانک در منتهی الیه شرق استان اصفهان به سبب دارا بودن طبیعت کویری و بیابانی ، روستاهای کهن و بافت تاریخی یکی از مقاصد گردشگری به خصوص در فصول سرد سال است.

برچسب‌ها ویروس کرونا خور و بیابانک اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خور و بیابانک اصفهان ویروس کرونا خور و بیابانک اصفهان اخبار کنکور خور و بیابانک ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران، گفت: مردم شهرستان اسلامشهر در امر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات رتبه برتر استان تهران را کسب کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر شامگاه چهارشنبه با حضور جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران و فرماندار و مسئولان اسلامشهری در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد.

مسعود اسماعیل بیگی در این جلسه با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار و اعضای ستاد شهرستان، اظهار داشت: اسلامشهر و یکی دیگر از شهرستان‌های استان، سال گذشته بیشترین نذورات را در امر بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که قابل تقدیر است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران با بیان اینکه موسس ستاد بازسازی عتبات عالیات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و با همت این شهید والامقام اقدامات بسیاری توسط این ستاد در سال‌های گذشته صورت گرفته بیان کرد: در حال حاضر توسعه حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در حال انجام است و مردم می‌توانند در این پروژه مشارکت داشته باشند. 

حسین حبیبی‌، فرماندار شهرستان اسلامشهر هم در این جلسه، گفت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) در کربلای معلی تعیین شده بود، به طور کامل محقق شد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس، افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدالله سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش «دعوت به بهشت» صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم و امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

 در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سراقی، رئیس ستاد بازسازی اسلامشهر به ارائه گزارشی از اقدامات این ستاد در سال گذشته جهت جمع‌آوری نذورات مردم شهرستان پرداخت. 

افزایش 32 درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته

به گزارش تسنیم، مردم اسلامشهر برای مشارکت در عمل کوثرانه و صدقه فوق جاریه بازسازی عتبات عالیات مقدسه و صحن عقیله بنی هاشم (ع) و همراهی با پویش بزرگ دعوت به بهشت، می‌توانند مبالغ نذورات خود را به شماره حساب 011692374009 و یا شماره کارت 6037997599682441 بانک ملی به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر واریز کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان