Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به شرح زیر است:

حضرت عباس علیه السلام که بر ایشان سلام و درود باید، ملقب به اسماء و صفاتی پسندیده هم چون: ابوالفضل، ابوفاضل، باب الحوائج، علمدار کربلا، صدیّق، قمر بنی هاشم و سقای طفلان کربلا می‌باشند که هریک از این اسماء، القاب و صفات، به دلیل ویژگی خاص آن حضرت، به ایشان اعطاء گردیده؛ آن حضرت در ۳۵ سالگی در روز عاشورا بنا بر لزوم اطاعت از ولیّ امر و امامش، به قصد رساندن آب به تشنه لبان خیمه‌های اباعبدالله الحسین، با نهایت شجاعت، رشادت و دلاوری، به صورت جانگداز، اما در نهایت عشق به مطلوب و محبوب و وصال به خالق هستی؛ با لب‌هایی تشنه در کنار نهر فرات به شهادت رسیدند که فداکاری و ارادت ایشان به مقتدا و مولایشان در نهایت ادب و تواضع، زبانزد خاص و عام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام صادق (علیه السلام) در خصوص ایشان می‌فرمایند: «کانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِیٍّ نافِذَ البَصیرَةِ صُلبَ الإیمانِ جاهَدَ مَعَ أبی عَبدِاللّه ِ و أبلی بَلاءً حَسَنا و مَضی شَهیدَاً؛ عموی ما عباس بن علی، بصیرتی نافذ، بینشی عظیم و ایمانی استوار داشت؛ در محضر امام حسین (ع) جهاد کرد و در راه حضرتش، جانبازی و ایثار کرد و به شهادت رسید». آری؛ دارنده بینشی عمیق که امروزه مورد نیاز جامعه در همه سطوح جامعه می‌باشد.

استان ایلام که مردم ولایتمدار و همیشه بیدارش، سال هاست با کمال افتخار، خادم زوّار محترم حرم مطهر امام حسین و حضرت عباس (علیهم السلام) می‌باشند؛ امسال شاهد برگزاری هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا، در بخش‌های آواها و نواهای عاشورایی بود و این سوگواره، نقطه عطفی در برگزاری این سلسله سوگواره‌های بزرگ ملی بود که مداحی، نوحه خوانی، چاوش خوانی و لالایی خوانی را نیز در بر داشت.

هر چند پنج دوره از این سوگواره در سال‌های گذشته در رشته‌های شعر و عکاسی نیز برگزار شده بود؛ اما امسال علی رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری منحوس کرونا؛ در بخش دریافت آثار از سراسر کشور با استقبال و حضور گسترده نوجوانان، جوانان و بچه‌های مسجد در فضای مجازی روبه رو گردید که مایه مباهات و روشنی بخش چشمان خادمان این عرصه است.

اینجانب، ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری این سوگواره ملی، به ویژه جناب حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد علوی فر رئیس محترم ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، اعضای محترم شورای سیاستگذاری و سایر همکاران محترم در سطح استان؛ امیدوارم طی سال‌های آتی، ظلّ توجهات حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، همکاری بچه‌های مسجد و اعضاء و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر و پررونق‌تر چنین برنامه‌ها و مراسم، در سطح کشور باشیم. انشاء الله.

کد خبر 5147289

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سوگواره عاشورایی ایلام ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا 22 بهمن آمار کرونا انقلاب اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی شهرکرد عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان