Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در وبینار نشست پنجمین کمیته فنی مشترک همکاری های گردشگری ایران و ترکیه بر اهمیت گردشگری به عنوان ابزاری برای شناخت بیشتر مردم دو کشور از ظرفیت های موجود و تعمیق روابط و همکاری ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به اهمیت برقراری مجدد تبادلات گردشگری دو کشور در ایام پساکرونا بر ضرورت تدوین و امضای پروتکل دوجانبه بویژه میان بخش خصوصی طرف ها به منظور تسریع در حل و فصل مشکلات و چالش‌هایی که به واسطه شرایط ناپایدار سفر در سایه کرونا و لغوهای احتمالی برای کسب و کارهای گردشگری دو کشور تاکید کرد.
معاون گردشگری کشور در ادامه نشست ضمن تاکید بر نقش انکارناپذیر تورهای آشناسازی در معرفی قابلیت های گردشگری دو کشور، اعلام آمادگی کرد که با فروکش کردن کرونا و انجام واکسیناسیون بزودی میزبان این نوع تورها برای اهالی رسانه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور ترکیه با هدف آشنایی هر چه بیشتر ایشان با ویژگی ها و ظرفیت های گردشگری ایمن در ایران باشیم که این موضوع مورد استقبال طرف ترک قرار گرفت.
تیموری سپس بر ضرورت تداوم حضور دو کشور در نمایشگاه های بین المللی یکدیگر تاکید کرد و از طرف مقابل برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد دعوت بعمل آورد.


یکی از موارد مهمی که طی این نشست در جهت ایجاد توازن در مبادله گردشگر از سوی طرف ترک مطرح شد امکان سفر گردشگران دو کشور بدون گذرنامه بود که مقرر شد این موضوع از طریق مراجع ذیربط به صورت ویژه پیگیری شود.
افزون بر این، تیموری همکاری و مشارکت طرفین در سرمایه گذاری و راه اندازی گردشگری جاده ابریشم را حائز اهمیت ویژه دانست و انجام پروژه های مشترک با این موضوع را از ساز و کارهای مهم در این خصوص خواند.
همچنین در طول نشست، طرف مقابل بنا به درخواست و پیشنهاد هیئت ایرانی آمادگی خود را جهت برگزاری کارگاه های آموزشی پیرامون بازاریابی و تبلیغات در فضای مجازی و دیجیتال برای دست اندرکاران صنعت گردشگری ایران اعلام داشت.
لازم به ذکر است در این جلسه سایر موضوعات نیز از طرف بخش خصوصی گردشگری دو کشور بویژه در حوزه تورگردانی و هتلداری مطرح و در نهایت مقرر شد در برنامه اجرایی آتی همکاری های گردشگری دو کشور مد نظر قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، یکی از بخش‌هایی که از شیوع کرونا آسیب بسیاری را متحل شده، حوزه گردشگری است و دولت برای جبران خسارات ناشی از این ویروس تا کنون ۲ بسته حمایتی برای بخش های آسیب دیده در نظر گرفت که در مرحله اول بسته حمایتی حوزه گردشگری امهال مالیاتی حق بیمه کارفرمایی بود که به شرط حفظ اشتغال و با لحاظ کد بیمه به واحدها اختصاص پیدا می‌کرد.

دولت در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی برای بخش های مختلف آسیب دیده از کرونا تخصیص داده که ۲۰ هزار میلیارد آن به وزارت بهداشت و مابقی بین بخش های دیگر توزیع شد. در بسته دوم تسهیلات با نرخ چهار درصد برای حمایت از مشاغل آسیب دیده در نظر گرفته شد که در این مرحله داشتن کد بیمه‌ای از سوی کارفرمایان مانند مرحله اول لحاظ نشده تا واحدهای گردشگری برای دریافت کمک‌های جبرانی مشکلات کمتری داشته باشند.

 در بودجه سال آینده نیز هفت هزار میلیارد تومان برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در بخش گردشگری در نظر گرفته شده است؛ البته مسئولان در مقابل شدت زیان وارد شده به گردشگری این حمایت ها را تنها مسکن و اقدامی موقت در نظر می‌گیرند. چرا که در نهایت بخش گردشگری باید رونق بگیرد تا شاهد تداوم کسب و کار در این بخش باشیم.

برچسب‌ها گردشگری ویروس کرونا ولی تیموری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا ولی تیموری گردشگری ویروس کرونا ولی تیموری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ترکیه اخبار کنکور گردشگری دو کشور آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی