Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از شرق،  در روز‌های اخیر با ارجاع پرونده‌های متعدد به پلیس فتای استان مرکزی با عنوان پرداخت بیعانه در سایت دیوار که منجر به کلاهبرداری از چند نفر از شهروندان اراکی شده بود، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
در تحقیقات اولیه کارشناسان مشخص شد کلاهبرداران با بهانه‌هایی از قبیل فروش کالا به علت مهاجرت، اجناس دارای گارانتی، اجناس نو و زیر قیمت و کالا‌های مناسب افراد برای تهیه جهیزیه، متقاضیان خرید کالا را ترغیب به واریز بیعانه کرده‌اند و بعد از دریافت وجه دیگر پاسخ‌گوی آنان نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در مراحل تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام سرنخ‌هایی از یک زوج جوان در این کلاهبرداری‌ها به دست آمد و برنامه‌ریزی عملیاتی برای دستگیری آنان آغاز شد. در مراحل بعدی پیگیری این پرونده مشخص شد این زوج از ۱۶ مرجع قضائی و انتظامی در سطح کشور تحت تعقیب هستند و علاوه بر ۲۱ فقره پرونده‌ای که در استان مرکزی دارند، ۲۸ پرونده دیگر نیز در دیگر استان‌های کشور با جرائمی مشابه برای آنان تشکیل شده است.
در نهایت با به‌کارگیری روش‌های علمی و تخصصی سرانجام محل اختفای این زوج در استان البرز شناسایی شد و تیمی از مأموران انتظامی با اخذ نیابت قضائی برای دستگیری آنان اعزام شدند و در عملیاتی هر دو نفر آن‌ها را دستگیر کردند. با توجه به اسناد و مدارکی که در فرایند رسیدگی به پرونده‌های کلاهبرداری از این زوج به دست آمد، در نهایت آنان به ۶۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۴۹ نفر اعتراف کردند و گفتند در تمام این موارد افراد را به بهانه فروش کالا فریب داده و مبالغی را از آن‌ها دریافت کرده‌اند.
سرهنگ دوم احسان آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی، با هشدار به شهروندان گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون جرائم در بستر فضای مجازی و سوءاستفاده افراد سودجو از نیاز‌های روز هم‌وطنان به شیوه‌های گوناگون و کلاهبردارانه و با توجه به درپیش‌بودن ایام نوروز، هم‌وطنان در خرید‌هایی که انجام می‌دهند دقت بیشتری داشته باشند و به‌هیچ‌وجه مبلغی به عنوان بیعانه برای شخص آگهی‌دهنده واریز نکنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری زوج شیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شعبه اول بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تایباد به پرونده قاچاق انواع لوازم یدکی خودرو  به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون  ریال رسیدگی کرد.

سید مرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وی گفت: با گزارش گمرک پیرامون کشف محموله قاچاق، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟