Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌منظور رعایت بهداشت و سلامت شهروندان قمی طرح جمع‌آوری پرنده فروشان سیار و برخورد قانونی با واحدهای پرنده فروش ثابت در سطح شهر قم اجرا می‌شود.

فصل زمستان امسال اگرچه تاکنون برفی نداشته و بارانی ناچیزی نیز برای شهر قم به همراه داشته است، ولی مهمان ناخوانده آنفولانزای پرندگان چند روزی است که حسابی از خجالت خواب زمستانی قمی‌ها در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع آنفولانزای حاد پرندگان همانند برخی از سال های گذشته چند روزی است که سوژه رسانه‌ای و جمع‌های مردمی در شهر قم شده است و اظهارنظرهای کارشناسی نشده و بعضاً همراه با بعض، سبب شده که مقداری بر نگرانی مردم از همزمانی کرونا و آنفولانزای و خطرات آن بیفزاید.

دراین‌بین علیرغم اعلام رسمی معدوم‌سازی 671 پرنده در باغ پرندگان قم، مدیرکل دامپزشکی استان در جلسه ستاد مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان از معدوم‌سازی بیش از یک‌میلیون قطعه مرغ در قم خبر داد و اظهار داشت: مردم باید از خرید مرغ از مراکز غیرمجاز و دوره‌گردها خودداری کنند.

محمدمهدی رفیعی با اشاره به جدی بودن خطر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان، از لزوم عدم خرید ماکیان و طیور  از دست‌فروشان  تأکید کرد و افزود: بیش از 10 میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌های قم وجود دارد که مقرر شد تا مرغداری‌هایی که بالای 90 هفته هستند و دوره ایمنی آن‌ها تمام‌شده است، نسبت به حذف بیش از یک‌میلیون قطعه مرغ آن‌ها اقدام کنند.

اجرای طرح نظارت و جمع‌آوری پرنده فروشی‌ها در شهر قم

یکی دیگر از مصوبات این جلسه ورود شهرداری به جمع‌آوری و برخورد با پرنده فروشی‌های غیرمجاز بود که در این زمینه مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اجرای طرح‌های مشترک استانی در راستای حفظ محیط‌زیست شهری اظهار داشت: به‌منظور رعایت بهداشت و سلامت شهروندان عزیز و مطابق مصوبات ستاد مقابله با شیوع بیماری‌های مشترک پرندگان و انسان ازجمله آنفولانزای فوق حاد، طرح جمع‌آوری پرنده فروشان سیار و برخورد قانونی با واحدهای پرنده فروش ثابت در سطح شهر با همکاری دستگاه‌های قضایی، انتظامی، دامپزشکی و دیگر نهاد در چندین مرحله به اجرا گذاشته شد .

احمدرضا شفیعی با بیان اینکه این طرح در کلیه معابر اصلی به‌ویژه هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود، ابراز کرد: هدف از این طرح شناسایی و برخورد قانونی با متخلفین مباحث زیست‌محیطی و سد معبری پرنده فروشان مطابق ضوابط و قوانین بوده که نسبت به تحویل موارد جمع‌آوری‌شده به دامپزشکی اقدام می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کلیه اکیپ‌های نظارتی این اداره کل در سطح شهر و بازار  روزها از هرگونه فعالیت غیرمجاز واحدهای ثابت و سیار جلوگیری به عمل می‌آورند.

وی با تأکید بر همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای این طرح یادآور شد: این طرح با همکاری کارگروه استانی شامل شهرداری، فرمانداری، دادگستری، مرکز بهداشت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و دامپزشکی با هدف کنترل، نظارت و برخورد با آنفولانزای فوق حاد پرندگان اجرا می‌شود.

شفیعی با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و همشهریان تصریح کرد: شهروندان گرامی می‌توانند به‌منظور مشارکت در این طرح سلامت‌محور، موارد تخلف را با سامانه 137 شهری مطرح و موضوع را پیگیری کنند./ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آنفولانزای فوق حاد فوق حاد پرندگان جمع آوری شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • جشن قهرمانی دردسرساز: اینتر جریمه مالی شد!
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)