Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:43:46 GMT

کتابخانه های عمومی و پست گیلان در خدمت کتابخوانان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۶۸۲۹

کتابخانه های عمومی و پست گیلان در خدمت کتابخوانان

تفاهم نامه همکاری مشترک برای اجرای برنامه های فرهنگی از جمله اجرای فاز دوم طرح «کتاب دوخان» در کتابخانه های مرکزی شهرستان های استان به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان و پست استان در راستای اجرای برنامه های فرهنگی از جمله اجرای فاز دوم طرح «کتاب دوخان» در کتابخانه های مرکزی شهرستان های استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*آغاز فاز دوم اجرای طرح کتاب دوخان در کتابخانه های مرکزی شهرستان ها

«پریسا کرمی» در این نشست انعقاد کلیه تفاهم نامه های همکاری میان دستگاه های اجرایی، نهادهای مردمی و ... را در راستای اعتلای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان عنوان کرد و گفت: این همکاری ها می تواند منجر به تسهیل دسترسی عموم مردم به کتاب و امکانات کتابخانه ای شود .

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: تمام تلاش دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی دسترسی آسان اقشار مختلف مردم به کتاب و ترویج فرهنگ صحیح خواندن در جامعه است.


وی با اشاره به اجرای طرح «کتاب دوخان» به عنوان مهمترین طرح کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دوران همه گیری کرونا اظهارداشت: این طرح از ابتدای بهمن به صورت آزمایشی در شهر رشت آغاز شد و فاز دوم آن همزمان با سالروز پیروزی انقلاب در کتابخانه های عمومی مرکزی شهرستان های استان اجرا شد.


کرمی هدف از اجرای طرح را ارسال کتاب به درب منازل اعضای کتابخانه ها بدون مراجعه حضوری به کتابخانه های عمومی دانست و تصریح کرد: برای اجرای این طرح ناوگان حمل و نقل شهری، اینترنتی و به‌ویژه پست استان گیلان می تواند به عنوان یکی از مهمترین عناصر موفقیت آن در گیلان باشد.


*پست استان در کنار کتابخوانان گیلان است

«مهدی سبحانی» این نوع همکاری ها را بسیار ارزشمند و دارای برکات بسیاری برای مخاطبین پرشمار کتاب در گیلان دانست و با بیان اینکه ظرفیت های فراوان مجموعه پست استان و اعتماد مردمی به این سازمان می تواند زمینه ساز موفقیت اجرای برنامه های مشترک دو مجموعه کتابخانه های عمومی و پست در گیلان باشد از آغاز فاز دوم طرح «کتاب دوخان» در شهرستان های استان استقبال کرد.


مدیرکل پست استان گیلان همچنین از آمادگی این اداره کل برای اجرای طرح کتاب دوخان در شهر لاهیجان خبرداد و گفت: در اجرای طرح کتاب دوخان در شهر لاهیجان، ظرفیت ناوگان پستی این شهر در خدمت مجموعه کتابخانه های عمومی این شهرستان و مردم کتاب خوان لاهیجان است.


گفتنی است، ارسال کتاب و منابع اطلاعاتی به درب منازل اعضای کتابخانه های عمومی با استفاده از طرفیت ناوگان پستی استان، همکاری در اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی مشترک و بهره برداری از امکانات دو مجموعه، چاپ و رونمایی تمبرهای یادبود و اقلام تبلیغاتی در مناسبت های مختلف فرهنگی و ایجاد کتابخانه های عمومی مشارکتی در استان با همکاری دو مجموعه از مهمترین محورهای این تفاهم نامه همکاری مشترک بود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی گیلان افزایش مطالعه کتابخانه های عمومی شهرستان های استان مرکزی شهرستان ها تفاهم نامه اجرای طرح پست استان طرح کتاب فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟

سردار تقی مهری درباره مجازات اقدامات مجرمانه برای معافیت از سربازی گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، ادامه داد: چنانچه تقلب یا جعل و یا دریافت رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبان با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش