Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار بالای حوادث ترافیکی در موتورسواران گفت: در تصادفات یکی از مواردی که برای حوزه درمان و اورژانس پیش بیمارستانی هزینه بالایی دارد، هزینه درمان و رسیدگی به موتور سواران است.

به گزارش برنا؛ مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این مطلب گفت: موتور سواران در سوانح ترافیکی آسیب‌های بیشتری می بینند و زمان بیشتری در اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستان برای درمان آنها صرف می شود زیرا موتورسواران اغلب پوشش مناسب و ایمنی ندارند و با سرعت بالا حرکت می کنند و بیشتر آنها از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند و به طور کلی درصد مصدومیت با موتور نسبت به خودرو بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالدی با تاکید بر اهمیت استفاده از کلاه ایمنی در موتور سواران و فرهنگ‌سازی در قالب کمپین‌های مختلف مانند «موتورسوار خوب» افزود: موتورسواری که لباس و کلاه ایمنی داشته باشد در صورت مصدومیت در سوانح ترافیکی می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت از بیمارستان ترخیص شود اما کسی که کلاه ایمنی ندارد و تصادف می‌کند و ضربه مغزی می‌شود ممکن است ۲ تا ۳ ماه در بخش مراقبت های ویژه بستری شود و این بخش ها ظرفیت محدود و کمتری نسبت به سایر بخش ها دارند و اشغال شدن تخت های مراقبت های ویژه به مدت ۲ تا ۳ ماه به دلیل سوانح ترافیکی می تواند یک چالش عمده نظام سلامت باشد و این مشکل در دوران کرونا تشدید می شود چرا که بیماران کرونایی بدحال در بخش های مراقبت ویژه بستری می‌شوند.

سخنگوی اورژانس کشور با تاکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی در موتورسواران جدی تر مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش در قالب کمپین‌های های آموزشی موثر است اما کافی نیست و باید نهادهای مختلف در این حوزه ایفای نقش کنند به عنوان مثال صنعت ما باید موتور ایمن و استاندارد تولید کند و شاید یک حفاظ موتور بتواند از ضربات شدید جلوگیری کند همچنین کلاه ایمنی استاندارد در پیشگیری از مصدومیت جدی و آسیب‌ مغزی در موتور سوار بسیار موثر است و وضع قوانینی مانند منع تردد در بزرگراه‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

خالدی بیان کرد: ما در اورژانس برای پیشگیری از حوادث ترافیکی موتورسواران اورژانس که با موتورلانس به بیماران خدمت رسانی می‌کنند، تلاش کرده ایم تا لباس و کلاه ایمن تامین کنیم و تاکید داریم که قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شود چرا که بسیاری از سوانح و حوادث ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی است همچنین با بروز کردن تجهیزات به مصدومان ترافیکی به ویژه موتورسواران که دچار تروما می شوند خدمات مناسب بدهیم و دوره هایی رسیدگی به مصدومان ترومایی را به تکنسین ها آموزش بدهیم زیرا این مصدومان رسیدگی های خاص نیاز دارند و این دوره ها می تواند به حفظ جان موتورسواران آسیب دیده در حوادث ترافیکی بسیار کمک کند.

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: اورژانس در آخرین حلقه در ارائه خدمات به موتورسواران در حوادث ترافیکی است و در ابتدا پلیس خدمت رسانی می کند، اگر موتور سوار با کلاه ایمنی تردد نکند و دچار سانحه شود هزینه های سنگینی به نظام سلامت تحمیل می شود و باید برخورد با متخلفان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و شاید وضع جرائم سنگین تر کمک کننده باشد البته استانداردسازی موتورها و کلاه های ایمنی هم حائز اهمیت است.

خالدی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در کاهش سوانح ترافیکی به ویژه در موتورسواران یادآوری کرد: کمپین‌های تبلیغاتی به طور گسترده می‌تواند موجب نهادینه شدن استفاده درست و عمل به قانون شود و کمپینی مانند «موتور سوار خوب» از این دست فرهنگ‌سازی ‌هاست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کلاه ایمنی موتور سواران سوانح ترافیکی حوادث ترافیکی موتور سواران اورژانس کشور فرهنگ سازی کلاه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری

بهرام عین‌اللهی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آئین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مردم درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین اللهی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • شوتی سواران در برخورد با اتوبوس جان باختند