Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از رنگین‌پوستان آمریکا واکسن را افسانه دانسته و یا به دلیل رفتار نامناسب و نژادپرستانه تاریخی علیه سیاه‌پوستان در این کشور، نگران این هستند که به موش آزمایشگاهی تبدیل شوند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام نور‌نیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که سیاه پوستان فعال در حوزه درمان و پزشکی در آمریکا نسبت به واکسن کرونا بی‌اعتمادند و در برابر دریافت واکسن مقاومت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این گزارش آمده؛ در مرکز منطقه سیاه‌پوست‌نشین شیکاگو که شیوع کووید ۱۹ در آنجا شدت دارد، کادر پزشکی با مقاومت شدید مواجه شده و فقط ۳۷ درصد از پزشکان، پرستاران و بهیاران در بیمارستان رزلند (Roseland) در جنوب شیکاگو واکسن دریافت کرده‌اند. این در حالی است که کارکنان سلامت در خط مقدم قرار دارند.

نکته جالب اینکه؛ بسیاری از این افراد واکسن را افسانه دانسته و یا به دلیل رفتار نامناسب و نژادپرستانه تاریخی علیه سیاه‌پوستان در آمریکا، نگران این هستند که به موش آزمایشگاهی تبدیل شوند.

«ادام لین» از کافه تریا بیمارستان رزلند به خبرنگار گفته؛ من مقداری درباره دریافت واکسن کووید نگران هستم، زیرا واکسن خیلی زود از راه رسید و اگر بخواهم صادقانه بگویم، من زیاد به دولت اعتماد ندارم.

در همین خصوص دکتر «ریتا مک گوایر» از بیمارستان رزلند (Dr. Rita McGuire) گفته؛ جامعه آمریکایی آفریقایی‌تبار آن مطالعاتی را که آن‌ها از ما برای آزمایشات استفاده کرده‌اند، فراموش نکرده است.

وی ادامه داد؛ برای ما و همه جهان این پرسش مطرح است که این واکسن چگونه به این سرعت تولید شد؟ لذا من به آن اعتماد ندارم و نمی‌خواهم الان به من تزریق شود، زیرا نمی‌دانم این واکسن چه چیزی است.

ضعف خدمات بهداشتی به رنگین‌پوستان در آمریکا که با بالا رفتن مرگ‌ومیر آن‌ها در بحران کرونا بیش از گذشته بروز یافت جزو مواردی است که در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی سال گذشته نیز از جمله موضوعات کلیدی معترضین بود، اما دولت آمریکا هیچ‌گاه حاضر به پذیرش آن نشد.

بی‌اعتمادی شهروندان رنگین‌پوست آمریکایی به دولت این کشور در موضوع کرونا جلوه تاسف‌بار دیگری از ساختار نژادپرست سیاست و حکومت در ایالات متحده است که اکنون رخ نموده است.

این ساختار چنان نهادینه شده که حتی با روی کار آمدن اوباما به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه‌پوست هم تغییری در آن رخ نداد و او در سال ۲۰۱۴ پس از ناآرامی‌ها در شهر فرگوسن که در پی کشته شدن «مایکل براون» جوان سیاه‌پوست به ضرب گلوله افسری سفیدپوست روی داد در مصاحبه با شبکه BET لب به اعتراض گشود و گفت: نژادپرستی در ژن آمریکایی‌ها است.     بیشتربخوانید: تولید بومی انواع سلاح‌ها و سنسور‌های مراقبتی از مرز در نیروی زمینی ارتش

انتهای پیام/

  برچسب ها: نورنیوز آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نورنیوز آمریکا سیاه پوستان سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان