Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:02:12 GMT

۱۲ وقف به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در کردستان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۸۲۹۰

۱۲ وقف به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در کردستان ثبت شد

حجت‌الاسلام محمد کاروند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد وقف جدید مربوط به روستاهای اطراف شهرستان بانه بود که تعداد وقف‎‌های ثبت شده در سال جاری را به ۳۹ مورد افزایش داد.

وی با اشاره به وقف‌های جدید ثبت شده در ایام دهه فجر در استان افزود: اهالی روستای بیان دره شهرستان بانه یک زمین ۳۰۰ متری و یک زمین ۱۵۰ متری را با نیت ساخت مسجد و خانه عالم وقف کرده و  اهالی روستای مجسه  نیز یک قطعه زمین ۱۵۰ متری با نیت فعالیت‌های قرآنی و یک رشته چشمه آب جهت بهره‌برداری مسجد وقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: همچنین اهالی خیر روستای "بلکه" یک منزل مسکونی ۱۶۰ متری، اهالی روستای "ششه" یک باب منزل ۹۰ متری ، روستای "سیچان" یک باب منزل ۱۵۰ متری و مردم متدین روستای "سالوک علیا" یک منزل ۱۵۰ متری را با نیت خانه عالم وقف کردند.

وی گفت: اهالی روستای "سیچان" نیز زمینی به مساحت ۲۰۰ متر  و اهالی روستای گیادروان زمینی به مساحت ۱۴۴ متر را جهت ساخت مسجد روستا وقف کردند و خیر نیک اندیش توفیق قادری ۷۰۰متر زمین جهت ساخت مسجد روستای عباس آباد بانه وقف کرد.

وی ارزش این تعداد وقف جدید را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: ثبت این موقوفات می‌تواند نویددهنده گسترش فرهنگ وقف‌های جمعی در استان باشد و امیدواریم در نیت‌های مختلف مذهبی،اجتماعی،درمانی، علمی و خیریه  با ثبت وقف‌های گروهی زمینه لازم برای توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم آورند.

در حال حاضر استان کردستان دارای ۲هزار و ۳۰۱ موقوفه با ۱۹ هزار و ۱۴ رقبه است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان سنندج دهه فجر وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان سنندج سازمان اوقاف و امور خیریه کردستان سنندج دهه فجر وقف اخبار کنکور اهالی روستای ۱۵۰ متری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲،۲۶۸،۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷،۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷،۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸،۳۹۰،۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد