Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی رضا محمدی کرجی ران گفت: حمل و نقل ریلی ترابری سبز و ارزانی است که نقش بسزایی را در جهت حفاظت از محیط زیست و کاهش قیمت تمام شده کالاها ایفا می کند.
وی ادامه داد: یکی از راهبردهای مهم این اداره کل توسعه فعالیت ها و جابجایی کالا از طریق ریل بوده که ایجاد خطوط جدید و بازسازی و نوسازی خطوطی قدیمی مهمترین اقداماتی است که حول این محور در بندر شهید رجایی به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به آمار صادرات و واردات کالا از طریق ۶۳ کیلومتر خطوط ریلی بندرشهید رجایی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن ماه ۴ میلیون پانصد هزار تن انواع کالا (به صورت فله، کانتینری، حمله کیسه ای، پالت و حمل مواد نفتی و روغنی) از طریق ریل وارد و یا از این بندر خارج شده است.
وی میزان صادرات کالاها را از طریق این خطوط ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و یک میلیون تن باقی مانده را کالاهای وارداتی اعلام کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ماهای منتهی به پایان سال را ماهای پررونق جابجایی از طریق ناوگان ریلی دانست و تصریح کرد: طی پنج ماهه (مهر، آبان، آذر، دی و بهمن) به شکل تجمیع شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمارها رشد ۶۱ درصدی را نشان می دهند که نمودارها بیان گر رشد صعودی در این بخش است.
به گفته محمدی کرجی ران درحال حاضر ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی بخش غیر دولتی در بندرشهید رجایی فعال می باشد که جابجایی انواع این کالاها از طریق خطوط ریلی فرعی متصل به خطوط ریلی سراسری جابجا می شود.

46

کد خبر 1486565

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان خطوط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالا‌های مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

به گزارش فارس، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالا‌های مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولد‌های دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد. در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالا‌های مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد. بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالا‌های اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آن‌ها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گرانتر امکان داشت قیمت‌ها را در بازار بالاتر ببرد. کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان