Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:49:33 GMT

ساماندهی کالاهای تجاری در مرز دوغارون

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۹۴۳۴

ساماندهی کالاهای تجاری در مرز دوغارون

لطیفی گفت: کامیون‌های افغان و ایرانی در منطقه تایباد به پارکینگ‌های مشخص شده هدایت شد و گمرک ایران، آمادگی دارد تا شرایط انتقال کالاهای صادراتی و ترانزیتی از مرزهای دیگر به افغانستان را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در جلسه امروز مدیریت بحران شهرستان تایباد، وضعیت کامیون های متوقف در مرز بررسی شد و الحمدالله با همکاری و مدیریت انجام شده در این شهرستان، کلیه کامیون ها از مسیر جاده به پارکینگ های در نظر گرفته شده هدایت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برای کاهش توقف کامیون ها، گمرک اعلام آمادگی کرده است تا در خصوص محموله های صادراتی با اولویت مواد فاسد شدنی و سوخت در صورت تقاضای صاحب کالا در سامانه جامع گمرکی، با هماهنگی گمرکات مبداء اظهارنامه ها ابطال یا به سایر مرزها تغییر مسیر داده شود.

 

لطیفی در خصوص کالاهای ترانزیتی گفت: درخصوص محموله های ترانزیتی نیز پیشنهاد شد در صورت تقاضای صاحبین کالا، محموله های ترانزیتی به گمرکات میلک در سیستان و بلوچستان و ماهیرود در خراسان جنوبی که هم مرز با افغانستان هستند مجدد ترانزیت شود.

 

وی در خصوص کالاهای برگشتی از افغانستان و کالاهای فاسد شدنی، تصریح کرد: در صورت اعلام آمادگی گمرک افغانستان، محمولات برگشتی از افغانستان (کامیون هایی که به علت حریق از گمرک اسلام قلعه افغانستان به سمت ایران آمده اند) و سایر محمولات با اولویت مواد فاسد شدنی و سوخت، پیشنهاد شد می توان بخشی از اقدامات گمرکی آنها در  ایران صورت گیرد و در گمرکات دیگر افغانستان تشریفات گمرکی طرف مقابل انجام شود که در این خصوص لازم است از طریق وزارت امور خارجه این اعلام آمادگی به کابل اعلام شود و هماهنگی های لازم  در این خصوص به عمل آید.

 

لطیفی در خصوص رویه مسافری در گمرک دوغارون اظهار داشت: از روز گذشته خروج مسافر از کشور از مرز دوغارون مجددا از سر گرفته شده است. سخنگوی گمرک در پایان در  خصوص خسارات جانی و مالی در گمرک اسلام قلعه افغانستان گفت: این حادثه بسیار مهیب با حجم بالای آتش بود ولی از آنجا که در خاک کشور افغانستان به وقوع پیوسته، از لحاظ حقوق بین الملل صلاحیت اظهار نظر در خصوص خسارات جانی و مالی حادثه با "کابل" و مقامات رسمی افغانستان است و کشورمان به دلیل پیگیری موارد مرتبط با اتباع و تجار ایرانی از طریق اطلاعاتی که "کابل" به "تهران" از طریق وزارت امور خارجه اعلام خواهد کرد و با استناد به گزارش مقامات رسمی آن کشور قابل پیگیری است، مگر اینکه با موافقت دو کشور از طریق دستگاه دیپلماسی بررسی سانحه و خسارات به صورت مشترک دنبال شود.

وی در پایان افزود: هرگونه اظهار نظر در خصوص این حادثه، در شرایط فعلی، مبتنی بر حدس و گمان و غیر رسمی است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: لطیفی گمرکات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان

رئیس قوه قضائیه گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای در جریان بازدید خود از بندر شهید رجایی و یکی از انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: وضعیت ساماندهی محموله‌ها و اقلام و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان از جمله بندر شهید رجایی، بسیار نسبت به قبل، بهبود یافته است، اما کماکان نیاز به هماهنگی‌های بیشتر میان دستگاه‌های مسئول احساس می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از عواملی که می‌تواند وضعیت بنادر و گمرکات کل کشور را به طور کامل سامان دهد، ایجاد سامانه واحد و برخط میان دستگاه‌های متولی در امر واردات و ترخیص کالا و اتصال این سامانه به سامانه جامع تجارت است.

رئیس قوه قضائیه گفت: هدف اساسی من از انجام بازدیدهای میدانی از مراکز گمرکی و بندری و تملیکی آن است که با همکاری و تشریک مساعی سایر قوا، از جمله دولت، مسائل و مشکلات موجود در این مراکز را مرتفع کنیم و نسبت به طرح آن‌ها در جلسه سران قوا نیز اقدام کنیم.

رئیس دستگاه قضا در خصوص بازدید خود از بخش ماشین‌آلات راهسازی گمرک شهید رجایی نیز گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزرات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد و علی‌القاعده باید چنین بخشنامه‌ای که واجد تبعاتی است را خود معاون حقوقی گمرک صادر می‌کرد نه مدیر کل حقوقی آن.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: طبق رأی صادره از دیوان عدالت اداری، چنانچه رأی مربوطه نهایی شود تعیین تکلیف این ماشین‌آلات انجام خواهد شد.

کد خبر 750083

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان (فیلم)
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد