Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نماینده پارلمان عراق امروز دوشنبه سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: گروه های سیاسی در این کشور تمایل جدی به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام ندارند. بعید به نظر می رسد که انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق برگزار گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده پارلمان عراق در ادامه اظهارات خود در این زمینه همچنین اظهار داشت: از لحاظ فنی هم کمیسیاری عالی انتخابات هنوز در شرایط برگزاری انتخابات نیست و برای انجام این مهم آمادگی ندارد.

پیشتر کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که از ۷۱ کشور و سازمان بین المللی برای نظارت بر انتخابات این کشور دعوت به عمل آورده است. این کمیساریا اعلام کرد که دعوتنامه‌های خود را خطاب به سفارتخانه‌های ۵۲ کشور عربی و غربی و ۱۹ سازمان بین المللی ارسال کرده است.

وزارت خارجه عراق هم اعلام کرد که از شورای امنیت خواسته است تا بر انتخابات پارلمانی در این کشور نظارت داشته باشد. پیش از این یک منبع عراقی اعلام کرده بود: کابینه عراق دهم اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۸ مهر ۱۴۰۰) را موعد برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرده است.

اعلام موعد جدید در جریان نشست کابینه به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر و پس از پیشنهاد تعویق انتخابات از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق رخ داد. پیشتر قرار بود که این انتخابات در ششم ژوئن سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

کد خبر 5147527 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق بغداد ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی جو بایدن ایران عربستان سعودی فلسطین افغانستان روسیه سوریه بحرین دونالد ترامپ ویروس کرونا انگلیس انتخابات پارلمانی برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است

فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته، به‌طور طبیعی با کاهش مشارکت روبه‌رو خواهیم بود، چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند تعداد رأی مناسبی داشته باشند و به این واسطه، رأی بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد معمولی از مشارکت را داشته باشیم.

فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد، بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که بیشتر از طیف اصولگرایان هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همه متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام (ره) و رهبری هستند، اما خط مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که احزاب بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند، همه‌چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به‌تبع موجب کارشکنی، اختلاف و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده و ناامیدی را بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با حسین امیرعبداللهیان
  • دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی ترکیه با امیرعبداللهیان
  • ویدئو نوشت| کویت؛ جامانده از «جاده توسعه»
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی