Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین ساقی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۳ پروژه از ۳۸ پروژه آماده افتتاح، مربوط به شرکت آب و فاضلاب است که در این زمینه بیش از ۷۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در این روز همچنین آبرسانی به ۳۲ روستا و یک شهرک جدید افتتاح می شود و برای دومین بار در سال جاری پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب طرح آبرسانی پایدار به این روستاها بهره برداری شده و ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از روستاییان از آب با کیفیت و بهداشتی بهرمند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای اجرای این پروژه ها ۹۸ کیلو متر خطوط انتقال و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، احداث و تجهیز پنج باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت چهار هزار و ۲۵۰ متر مکعب، احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵۲ باب حوضچه شیرآلات، حفر و تجهیر ۲ حلقه چاه و بهسازی یک دهنه چشمه انجام شده است.

ساقی خاطرنشان کرد: پروژه های این شرکت شامل آبرسانی به ۲۴ روستا در قالب اجرای مجتمع آبرسانی سینان در شهرستان اسفراین، آبرسانی به چهار روستا در شهرستان شیروان، ۲ روستا در شهرستان گرمه، یک روستا از مجتمع آبرسانی ناویا در شهرستان جاجرم، یک روستا در شهرستان بجنورد و توسعه شبکه توزیع آب در شهرک جدید تیتکانلو است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: شرکت آب منطقه ای استان یک پروژه و شرکت توزیع نیروی برق استان هم چهار پروژه را آماده بهره برداری کرده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد. 

افتتاح پروژه آبگیر موقت سطحی سد شیرین دره  

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی هم گفت: همزمان با چهل و یکمین پویش هفتگی وزارت نیرو، پروژه آبگیر موقت سطحی سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان افتتاح می شود.

سید عقیل مرتضوی با اشاره به گلایه مردم از کاهش کیفیت آب سد شیرین دره در برخی از مقاطع سال اظهار داشت: این پروژه با هدف بهبود کیفیت آب آشامیدن و کاهش هزینه های تصفیه آب و امکان برداشت آب از ترازهای بالاتر مخزن سد شیرین دره اجرا شده است. 

وی افزود: بهبود شرایط کیفی آب شرب شهر بجنورد و روستاهای مسیر خط انتقال به میزان سالانه بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب هدف دیگر اجرای پروژه آبگیر موقت سطحی سد شیرین دره است.

مرتضوی گفت:  در این پروژه یک خط لوله فولادی به طول ۲ هزار و ۲۶۸ متر و قطر ۶۰۰ میلیمتر و چهار خط لوله دیگر به طول ۵۸ متر و قطر ۲۵۰ میلیمتر اجرا شده است که آب مورد نیاز را به وسیله چهار دستگاه پمپ شناور به ظرفیت ۱۵۰ لیتر بر ثانیه از داخل مخزن سد شیرین دره به خط انتقال طرح آبرسانی بجنورد منتقل می کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: برای این پروژه ۷۱ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شهر بجنورد  ۹ هزار نفر جمعیت روستایی از مزایای آن بهره مند می شوند.

سد شیرین دره واقع در ۶۵ کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد، در محدوده شهرستان مانه و سملقان، بزرگترین سد خراسان شمالی است که بر روی رودخانه ای به همین نام، از سرشاخه ‌های رود اترک ساخته شد.

این سد با هدف کنترل و مهار سیلاب‌ها، تامین آب آشامیدنی مورد نیاز برای شهر بجنورد و روستاهای مسیر خط انتقال، آب مورد نیاز صنایع و تامین آب لازم برای بهبود و توسعه کشاورزی زمین‌های پایین دست ساخته شده است.

عملیات ساخت این سد در مهرماه سال ۷۵ آغاز شد و در فروردین سال ۸۴ به بهره برداری رسید.   

برچسب‌ها بجنورد تصفیه خانه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی آبرسانی شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تصفیه خانه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی بجنورد تصفیه خانه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی آبرسانی شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی شرکت مدیریت منابع آب ایران اخبار کنکور شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی آب و فاضلاب خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب شرکت آب و فاضلاب سد شیرین دره شهر بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌

ایسنا/خراسان شمالی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۰ پروژه سلامت در این استان آماده راه اندازی است.

دکتر شاهین فر در گفت و گو با ایسنا افزود: افتتاح بخشی از این پروژه ها که نقش مهمی در رشد شاخص های حوزه سلامت دارند روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهند رسید.

 وی راه‌اندازی آم آر آی و سی تی اسکن بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد را ا زجمله این پروژه‌ها برشمرد و عنوان کرد: این تجهیزات در فضا و زیر بنایی به وسعت ۵۰۰ متر مربع و هزینه‌کرد حدود هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که گامی مهم در راستای ارتقای خدمات درمانی به مردم بجنورد است.

شاهین فر همچنین از افتتاح و بهره برداری دو مرکز تخصصی دیالیز در فاروج و راز و جرگلان خبر داد و گفت: این مراکز هر کدام با سه دستگاه مجهیز دیالیز جهت بهبود ارائه خدمت به بیماران کلیوی راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۱۵ بیمار دیالیزی تحت پوشش دانشگاه است که خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کنند.

به گفته این مقام مسئول، راه اندازی بخش VIP بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان از دیگر پروژه هایی است که در روز شنبه هفته آینده افتتاح می شود و این بخش نیز در راستای افزایش رفاه و آسایش مادران، جلوگیری از مراجعه بیماران به دیگر استان‌ها و تحمیل هزینه‌های سنگین به مردم شهرستان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: مرکز تصویربرداری دیجیتال با هزینه ۵۰ میلیارد ریال و همراه سرای بیمارستان امام رضا(ع)، نیز از دیگر پروژه هایی است که به مناسبت هفته سلامت به بهره برداری می رسد.

شاهین‌فر با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی پیش از خوردن کلنگ آن ها، عنوان کرد: در روز شنبه هفته آینده مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان، طرح توسعه اورژانس بیمارستان جواد الائمه جاجرم نیز کلنگ زنی خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌