Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جهان کنونی با سرعتی بالا به سمت تغییرات و جابجایی قدرت از نیمکره غربی به شرقی حرکت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در همایش تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در قرن 21 که به همت انجمن ژئو پلیتیک ایران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد با اشاره به افول امپراتوری آمریکا در مقیاس جهانی در دهه سوم قرن بیست و یکم، گفت: روزگاری بر این عالم گذشته است که حتی  صحبت از مبارزه با قدرت بی رقیب دنیا یعنی امپراتوری  آمریکا مضحک، غیر معقول و حتی رمان خیالی محسوب می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون در آستانه  سال جدید ۱۴۰۰ هجری شمسی و ورود به قرن پانزدهم شمسی و دهه سوم قرن بیست و یکم  میلادی شاهد رخدادهایی برای استدلال افول و سقوط امپراتوری آمریکا در مقیاس جهانی در دهه سوم قرن هستیم.

سرلشکر صفوی ادامه داد: ایالات متحده در تشکیل تنها ابرقدرت جهانی و یا قدرت هژمون آمریکایی برای برتری قدرت اقتصادی، توانایی نظامی و رهبری و مدیریت سیاسی جهان حتی در مسائل ایدئولوژیک و فرهنگی جهان شکست خورده است.

رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران با اشاره به علائم افول و سقوط امپراتوری آمریکا، گفت: علائم افول و سقوط امپراتوری آمریکا ریشه در تغییر و تحولات درونی جامعه و سیاستمداران آمریکا دارد و در انتخابات اخیر این افول برای همه اندیشمندان  علوم سیاسی، اقتصاددان‌ها و جامعه شناسان آشکار شد و رئیس جمهور سابق مغرور و فاقد شعور سیاسی و بین الملل و تروریست آمریکا آخرین تیشه را به ریشه های فاسد این امپراتوری زد.

سرلشکر صفوی با اشاره به دلایل بیرونی افول قدرت آمریکا گفت: لشکرکشی نظامی و اشغال دو کشور مسلمان مظلوم افغانستان و عراق و گیر افتادن و هزینه کردن بیست ساله منابع اقتصادی و انسانی آمریکا و ناتو در صحراهای عراق و کوه‌های سر به فلک کشیده افغانستان و استفاده رقبای استراتژیک آمریکا یعنی چین در بعد اقتصادی و روسیه برای حفظ خود و حتی افزایش قدرت نظامی از این شرایط از دیگر دلایل افول قدرت آمریکا است.

وی افزود: به نظر می رسد جهان کنونی با سرعتی بالا به سمت تغییرات و جابجایی قدرت از نیمکره غربی به شرقی حرکت می کند. دیگر هیچ کشور و هیچ  دولتی چه ایالات متحده آمریکا و یا حتی چین یا هر کشور بزرگ دیگری تنها ابرقدرت جهان نخواهد شد و سیر صعودی قدرت غرب که قرن هجدهم به بعد بر قرار کرده بود معکوس خواهد شد و احتمالا در اقتصاد جهانی قدرت به آسیا باز خواهد گشت و کشورهای بزرگ چین و هند و روسیه در قالب پیمان شانگهای هم از نظر اقتصادی، امنیتی و نظامی در مقابل پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو  قدرت خواهند گرفت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان شکل گیری قدرت جدید  جهان اسلام بر مبنای  منابع قدرت عظیم  بالقوه جهان اسلام گفت: قدرت جدید جهان اسلام  بر مبنای منابع قدرت عظیم بالقوه  و توانمندیهای فرهنگی و اقتصاد با جهت گیری  تمدن نوین اسلامی و با رشد دو میلیارد نفری مسلمانان جهان و وسعت و برتری  موقعیت نسبی  جغرافیایی  این کشورها در قاره‌های آسیا و آفریقا و از سواحل اقیانوس اطلس  تا اقیانوس آرام  و وجود ذخایر عظیم نفت و گاز و رشد فن آوریهای جدید و گسترده  علوم مختلف  از جمله  ارتباطات و فناوریهای رسانه‌ای و بیداری ملت های اسلامی از شمال آفریقا تا غرب آسیا و اقیانوس هند و اقیانوس آرام و جنوب شرق آسیا می‌تواند بعنوان یک قدرت  جدید بروز و ظهور پیدا کند و در ایجاد صلح و امنیت پایدار منطقه‌ای و جهانی تاثیرگذار باشد.

دستیار و مشارو عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به شکست راهبردهای ایالات متحده آمریکا ورژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا و فراهم شدن روند اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا، گفت: سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی و همکاران و شرکا بین المللی و کشورهای همسو در شکست استراتژی سازمان های اطلاعاتی امریکا و صهیونیست ها و برخی از کشورهای منطقه  با موفقیت روبرو شد و سیاست‌های جبهه مقابل باشکست مواجه شده و قدرت و نفوذ سیاسی جبهه مقاومت در منطقه غرب اسیا رو به افزایش و ایران بعنوان یک قدرت در غرب اسیا به پیروزی رسیده و علامت روشن آنرا در آینده نزدیک به عنوان خروج ارتش تروریستی آمریکا از منطقه غرب آسیا مشاهده خواهید کرد.

وی افزود: امیدواریم رهبر عظیم الشان و ملت تمدن ساز ایرانی در آینده ای نزدیک  بتوانند تمدن نوین اسلامی و صلح پایدار و امنیت پایدار را در مقیاس جهانی پایه گذاری نمایند.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: امپراتوری آمریکا منطقه غرب غرب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به گزارش ایسنا، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به نقل از النشره، وی گفت: صحنه سرکوب تحصن‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا نقاب را از چهره واقعی آمریکا بر انداخت و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره آزادی بیان را در مقابل دنیا آشکار کرد اما غزه ‌بی باک بر جامعه بین‌المللی که با دشمن همدست است و کشورهایی که با رژیم صهیونیستی در منطقه سازش کرده‌اند حساب باز نمی‌کند بلکه به جبهه‌های مقاومت در لبنان عراق و یمن تکیه می‌کند.

وی گفت: ادامه فعالیت جبهه‌های پشتیبان غزه بعد از ۲۰۰ روز از درگیری‌ها از کریات تا ایلات و دریای سرخ و مابعد آن، نشان دهنده قدرت جبهه‌های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق افزود: رسیدن پهپادهای مقاومت به عمق اراضی اشغالی در عکا، بیت هیلل و عرب العرامشه نشان دهنده قدرت این پهپادها برای عبور از تمام سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل است. پهپادهای مقاومت از سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل عبور کرده‌اند و به جایی که مقاومت بخواهد می‌رسند و این یک موفقیت استراتژیک برای مقاومت در این درگیری است.

وی گفت: کثرت تهدیدات رژیم صهیونیستی دلیل قدرت نیست بلکه دلیل آشفتگی و ترس و نگرانی دشمن است. دشمن قبل از اینکه به فکر جنگ با حزب‌الله در لبنان بیفتد بیش از هزار محاسبه انجام می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: میانجی‌گری‌ها و پیام‌های بین‌المللی به خاطر نجات غزه یا کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات دشمن جنایتکار صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • ویدئو| اذعان سازمان شاباک رژیم صهیونیستی به شکست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است