Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی بیاتی مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت امروز در آئین اعطای گواهی‌نامه‌های صلاحیت‌ حرفه‌ای منتخبان گفت: مرکز توسعه مدیریت در سال 94 تأسیس شد. مأموریت این مرکز، تربیت و تقویت نسلی نو برای مدیریت سطح کلان وزارت نفت است. چرخ توسعه مدیریت باید به طور مستمر کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا ما به دنبال این هستیم در مشاغل گوناگون استعدادها را شناسایی و پرورش دهیم تا شکاف شغلی بین نسل‌های مختلف ایجاد نشود. 

وی گفت: برای تعیین معیار مناسب و قابل سنجش ما به دنبال طراحی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای رفتیم. در ابتدا بررسی کردیم در حرفه‌های مختلف چه سطحی از مسئولیت وجود دارد و با متر و معیار دقیق آنها را دسته‌بندی کردیم. سپس افراد توانمند را در آن حوزه شناسایی کردیم تا از طریق توسعه نظام‌مند، کار تربیت آنها پیگیری شود. 

بیاتی گفت: حرفه‌های تعریف شده در مرکز توسعه مدیریت در پنج دسته مدیریت پروژه، مدیران تخصصی، مدیران عمومی، کمیسیون مناقصات و فرماندهان صحنه تقسیم می‌شود که برای مثال؛ درباره شیوه آموزش و گزینش افراد در مورد مدیریت پروژه توضیح خواهم داد.

*گواهی‌نامه صلاحیت حرفه‌ای مدیریت پروژه در چه فرآیندی صادر می‌شود؟

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت اظهار داشت: درباره گروه حرفه‌ای مدیریت پروژه ما ابتدا براساس حجم سرمایه‌گذاری و پیچیدگی پروژه سطح‌بندی انجام دادیم که خود المان پیچیدگی نیز تحت تأثیر مدت زمان، فناوری و تکنولوژی و تعداد ذینفعان تعریف شده است.

وی ادامه داد: در این راستا پنج سطح در ابرپروژه‌ها تعریف شد که در پائین‌تر سطح، حجم سرمایه‌گذاری کمتر از 350 میلیون دلار و پیچیدگی آن کم است و در بالاترین سطح حجم سرمایه‌گذاری بیش از 2 میلیارد دلار و پیچیدگی پروژه زیاد است.

بیاتی اظهار داشت: سپس بر مبنای سطوح تعریف شده درباره پروژه‌ها ما تعیین کردیم که هر یک از افراد با چه توانمندی‌هایی در حوزه شایستگی‌های پایه، شایستگی‌های رفتاری و شایستگی‌های فنی می‌توانند در هر یک از سطوح پروژه فعالیت کنند.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت گفت: شایستگی پایه شامل سلامت روانی فرد، تسلط وی به زبان انگلیسی، مهارت‌های کامپیوتری و آی‌تی و هوش و توانمندی‌های ذهنی اوست. شایستگی رفتاری شامل قدرت مذاکره کردن و تحلیل و تصمیم‌گیری و هدایت‌گری وی در پروژه‌هاست و شایستگی‌های فنی نیز درباره دانش و فهم مهندسی وی و توانمندی او در برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و تأمین مالی پروژه است.

بیاتی گفت: فرایند ارزیابی به ترتیب در حوزه‌های شایستگی‌های پایه، رفتاری و فنی انجام می‌شود. در حوزه مدیریت پروژه پس از فراخوان عمومی 500 نفر برای اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای اقدام کرده‌اند که در نهایت 20 نفر انتخاب شدند. برای هریک از این افراد برنامه‌های آموزشی درنظر گرفته می‌شود. مثلاً ممکن است یکی از آنها شش ماه دستیار یک مدیر پروژه باشد یا دیگری به یک مدیرمربی که کار تدارکات را بلد است، نیاز داشته باشد. 

وی گفت: افراد برگزیده بعد از اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای اگر عملکردشان چشمگیر باشند، می‌توانند گواهینامه‌های با درجه بالاتر را اخذ کنند و اگر عملکردشان نامطلوب باشد، حتی ممکن است گواهینامه فعلی آنها نیز باطل شود. قبل از این مراسم پنجاه نفر از فعالین صنعت نفت موفق شدند که گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای مدیریت پروژه را اخذ کنند و در مراسم امروز 28 نفر دیگر نیز این گواهینامه را دریافت می‌کنند.

*جزئیات صدور گواهی‌نامه صلاحیت حرفه‌ای در حوزه‌های پنجگانه

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت اظهار داشت: در بخش مدیران عمومی که شامل مدیرعاملان شرکت‌های فرعی وزارت نفت هستند، یک فراخوان داده شد و یک گروه 16 نفره موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای مدیران عمومی شدند. در حوزه مدیران تخصصی اچ‌اس‌ای نیز طی فراخوانی که داده شد 347 نفر وارد فرایند سنجش شدند و در نهایت 25 نفر موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای مدیران تخصصی اچ‌اس‌ای شدند.

بیاتی گفت: در کمیسیون مناقصات نیز در اردیبهشت ماه سال 98 یک فراخوان داده شد. در این حوزه ما سه سطح گواهینامه درنظر گرفتیم که سطح یک مربوط به گروهی است که حداقل دو نفر از آنها دارای گواهینامه سطح یک، یک نفر دارای گواهینامه سطح دو و مابقی دارای گواهینامه سطح سه کمیسیون مناقصات باشند. 

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت افزود: فرایند آموزش و توسعه توانمندی‌های افراد متقاضی دریافت گواهینامه کمیسیون مناقصات به مدت یکسال انجام شد که در این فرایند 976 نفر موفق به اخذ گواهی‌نامه سطح سوم، 15 نفر سطح دوم و 3 نفر موفق به اخذ گواهینامه سطح اول شدند.

وی گفت: به طورکلی تاکنون 78 نفر در حوزه مدیریت پروژه، 25 نفر در حوزه اچ‌اس‌ای، 45 نفر در حوزه فرماندهان صحنه، 44نفر در حوزه مدیران عمومی و 994 نفر در حوزه کمیسیون مناقصات موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شدند. 

بیاتی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر طرح صلاحیت حرفه‌ای، 41 هزار نفر در طرح های مختلف مرکز توسعه مدیریت فعالیت دارند که 3 هزار و 200 نفر از آنها در فرایند آموزش و توسعه قرار دارند. در حدود 80 درصد کارهای ارزیابی و توسعه توسط مدیران بازنشسته و باتجربه وزارت نفت انجام شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت نفت علی بیاتی مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت گواهینامه های صلاحیت حرفه ای مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت موفق به اخذ گواهینامه نامه صلاحیت حرفه ای موفق به اخذ گواهی کمیسیون مناقصات گواهینامه سطح مدیریت پروژه مدیران عمومی نفر در حوزه گواهی نامه نامه سطح تعریف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، توسط دانشگاه اراک، با حمایت ایرانسل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک، پارک علم و فناوری استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک و شرکت آلومینیوم ایران، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. ایرانسل علاوه بر حمایت از این رویداد، به همراه تیم داوری ایرانسل لبز، در مرحله اختتامیه و داوری ایده‌های نوآور حوزه هوش مصنوعی، مشارکت می‌کند.

این رویداد حوزه هوش مصنوعی، موضوعات رایانش تکاملی، یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی ماشین، بازشناسی گفتار و پردازش رایانه‌ای، ایده‌های نوآور و فناور مرتبط با حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، مدیریت شهری، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، سرویس‌های مالی، آموزش، سرگرمی و بازی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و …، را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به نفرات و تیم‌های برتر، جوایز ارزنده نقدی و امکان پذیرش در پارک علم و فناوری اراک را اهدا می‌کند. مخاطبین این رویداد نیز دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و صنعت‌گران فعال در حوزه هوش مصنوعی‌اند.

این رویداد که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است، با برگزاری بوت‌کمپ در روز چهارشنبه ۱۲ اردیهبشت ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز، شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳، در پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با برگزاری و مشارکت در رویدادهای استارتاپی، اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت