Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی نباید فقط به مساجد و هیئت‌های مطرح شهر خلاصه شود بلکه باید مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر را شناسایی کنیم و با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی برای اصلاح این مناطق گام برداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راهکارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امام علی (ع) در اراک با اشاره به اهمیت نشر معارف قرآنی اظهار داشت: مسئولان فرهنگی جامعه با نشر معارف قرآنی در میان سطوح مختلف جامعه و مردم می‌توانند در زمینه احیای فرهنگ اسلامی جامعه نقش‌های بی‌نظیری را خلق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای گسترش فرهنگ اهل بیت و قرآن در جامعه باید از هر روش و ابزاری بهره گرفت و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف همچون همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راهکارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امام علی (ع) ثمرات و برکات بسیاری را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: فرهنگ اسلامی و دین مبین اسلام، اسوه و الگوهای متعددی را برای زندگی ارائه کرده است و با بهره‌گیری از این الگوها می‌توان جلوی بسیاری از چالش‌های فرهنگی را در جامعه گرفت.

فراخوان همایش "علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره امام علی(ع)" منتشر شدهمایش ملی «علل و پیامدهای فقر و فقرزدایی در سیره امیرالمومنین(ع)» در استان مرکزی برگزار می‌شودرئیس کل دادگستری مرکزی: برای مبارزه با فقر فرهنگی باید جهاد علمی صورت گیرد

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: به کمک مدیریت صحیح، حذف هزینه‌های غیرضروری و استفاده بهینه از منابع موجود می‌توان در راستای حل چالش‌های فرهنگی و معرفی الگوهای اسلامی در جامعه کارهای عظیمی انجام داد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی نباید فقط به مساجد و هیئت‌های مطرح شهر خلاصه شود بلکه نیاز است مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر را شناسایی کنیم و با استفاده از اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی برای اصلاح این مناطق کاری کرد.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علل و پیامدهای فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است

حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی قاضی عسکر»، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج سیره ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: مردم طالب معارف و آموزه های دینی هستند، از همین رو اگر بتوانیم از نظر محتوایی پاسخگوی نیازهای روز جامعه و مردم باشیم، در مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در جامعه با آن روبرو هستیم و برنامه های دشمن برای معرفی الگوهای غربی به دختران و بانوان، ایام دهه کرامت فرصتی مغتنم برای معرفی الگوهای برتر معرفی شده از سوی جهان اسلام است.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای انحراف نسل جوان و تأثیر سوء بر جامعه بانوان، گفت: ضرورت دارد که همه دستگاه ها و مراکز فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تلاش کنند، مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به شکل صحیح و با اقناع صورت گیرد و برخوردهای تند نمی تواند اثربخش باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد، دستگاه ها و نهادها، چهره ها و شخصیت های فرهنگی و هنری برای تحقق شعار سال تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، با تعامل و همکاری میان مجموعه ها و دستگاه ها می توان برای تحقق شعار سال با مشارکت مردمی تلاش کرد تا شاهد یک جهش اقتصادی در حوزه اقتصادی و صنایع باشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام