Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:06:27 GMT

رشد ۳۰ درصدی بودجه نوسازی مدارس کشور در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۰۵۴۴

رشد ۳۰ درصدی بودجه نوسازی مدارس کشور در سال ۱۴۰۰

مهراله رخشانی مهر روز دوشنبه در حاشیه بازدید و افتتاح طرح های نوسازی مدارس شهرستان گلوگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بودجه نوسازی و تجهیز مدارس کشور امسال سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که کاملا تخصیص یافته است
وی گفت که بودجه سال آینده هم برای تمامی ردیف ها اعم از تامین سرویس های بهداشتی، تجهیزات مناطق محروم ، تخریب و بازسازی مدارس، پروژه های مشارکتی با خیرین و تقویت زیرساخت های آموزش مجازی با توجه به شرایط کرونایی در نظر گرفته و پیشنهاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور احتمال ایجاد تغییر در رقم بودجه این سازمان در مجلس را دور از ذهن ندانست ولی افزود : بر اساس آخرین گزارشات در کمیسیون تلفیق مجلس اتفاقات خوبی برای بودجه نوسازی مدارس رقم خورده است که منتظریم در صحن هم نهایی شود.

رخشانی مهر اقدامات انجام شده طی چهار سال گذشته برای استانداردسازی مدارس کشور را درخشان توصیف کرد و توضیح داد : در سال ۹۶ ، ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین یعنی ۵.۲ درصد استانداردهای مدرسه سازی بودند که اکنون به ۹ استان کاهش یافته ضمن این که گیلان و کردستان به بالاتر از میانگین ارتقا یافته اند و بنا شده استان کرمان هم تا پایان سال به بالاتر از میانگین برسد.

 رییس سازمان نوسازی مدارس کشور امروز دوشنبه در سفر یکروزه خود به استان مازندران از پروژه های آموزشی و پرورشی شهرستان گلوگاه بازدید کرد.
وی ابتدا به مدرسه دارالفنون حضرت رقیه گلوگاه رفت و در جریان عملیات ساخت آن قرار گرفت.  زمین مدرسه دارالفنون گلوگاه در سال ١٣٨٢ از سوی خانواده خیر قریشی اهدا شد و امسال قرارداد ساخت آن با نوسازی مدارس منعقد گردید. 
مدرسه ابتدایی شهید زاهدی از دیگر پروژه هایی بود که رخشانی مهر امروز بازدید کرد. این مدرسه تخریبی است و رییس سازمان نوسازی مدارس در بازدید از آن خواستار حل مشکلات ساخت این مدرسه شد و تکمیل آن را یکی از اولویت های نوسازی برای کمک به دانش آموزان منطقه دانست. 
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین از پروژه استخر شنای دانش آموزی شهرستان گلوگاه بازید کرد. این استخر یکی از طرح های ملی در زمینه ارتقای فضای پرورشی محسوب می شود و برای ساخت آن هم تا کنون بیش از ١٧ میلیارد ریال هزینه شده است.

رخشانی مهر برای تامین اعتبار ساخت این اسخنر ابراز امیدواری کرد و گفت بزودی اعتبارات آن نیز تعیین تکلیف می شود.
همچنین با حضور رییس سازمان نوسازی مدارس ، مدرسه ابتدایی ۶ کلاسه ابتدایی و مشارکتی گلوگاه افتتاح شد. برای این مدرسه که با زیربنای ۶۲۰ متر مربع و در زمینی به مساحت یکهزار و ٧٥٠ متر ساخته شد بیش از ٣٥ میلیارد ریال هزینه شده است.

برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گلوگاه مازندران مهراله درخشانی مهر مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گلوگاه مازندران سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گلوگاه مازندران مدرسه سازی اخبار کنکور رییس سازمان نوسازی مدارس رخشانی مهر مدارس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار

سید محمدرضا هامشی و هیات همراه با حضور در مدرسه دخترانه ۱۹ دی و مدرسه پسرانه شهید رجایی روز معلم را به آموزگاران و کادر آموزشی این مدارس تبریک گفتند.

استاندار سمنان گفت: جامعه هدف معلمان و اساتید دانشگاه ها ، آینده سازان کشور هستند و توجه به دغدغه ها و مطالبات آنها ضروری است.

استان سمنان ۱۱ هزار فرهنگی و بیش از ۳ هزار استاد دانشگاه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی