Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پس از انجام مراحل مطالعاتی و زمین شناسی با مکان یابی انجام شده اولین دستگاه دکل حفاری وارد گلستان شده است و بزودی دومین دکل حفاری نیز وارد استان می‌شود.

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره اکتشاف نفت و گاز در دریا خزر، اظهار کرد: با تلاش‌های مجمع نمایندگان استان گلستان و پیگیری استاندار استان برای اولین بار شاهد آغاز عملیات حفاری در شمال کشور برای دستیابی به منابع نفت و گاز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته با توجه به تمرکز استخراج نفت و گاز در جنوب کشور، اکتشاف و بهره برداری از منابع زیر زمینی در حاشیه دریای خزر مغفول مانده است که باید این ظرفیت عملیاتی شود.


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون انرژی و برگزاری جلسات متعدد با وزیر نفت و آقای هندی مدیریت اکتشاف وزارت نفت امیدواریم در سال‌های آتی همچون سایر کشور‌های حوزه خزر بتوانیم بهره برداری از منابع نفت و گاز را آغاز کنیم.


سنگدوینی با بیان اینکه این امر می‌تواند جایگاه ایران در تولیدات مواد خام نفت و گاز را در دنیا ارتقا دهد، تصریح کرد: پس از انجام مراحل مطالعاتی و زمین شناسی با مکان یابی انجام شده اولین دستگاه دکل حفاری وارد گلستان شده است و بزودی دومین دکل حفاری نیز وارد استان می‌شود.


وی تاکید کرد: دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین دریاچه جهان با دارا بودن نزدیک به ۴۰ درصد مجموع مساحت دریاچه‌های دنیا از حیث ذخایر نفت و گاز جزو مناطق به نسبت بکر جهان به شمار می‌آید.


این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دریای خزر پس از منطقه خلیج فارس و سیبری سومین منبع انرژی جهان است که بر اساس اعلام سازمان انرژی جهانی مجموع ذخایر تاییدشده نفت‌خام و گاز طبیعی دریای خزر بالغ بر ۱۰۰ میلیارد بشکه نفت و ۱۲ تریلیون متر مکعب گاز تخمین زده شده؛ ارقامی که به وضوح نشان می‌دهد دریای خزر افزون بر موقعیت ژئوپلیتیک، به لحاظ ذخایر نفت و گاز اهمیت زیادی برای کشور‌های حاشیه دریای خزر دارد که می‌تواند برای آیندگان سرمایه مهمی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس دریای خزر سنگدوینی نفت و گاز کمیسیون انرژی دریای خزر دکل حفاری نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس

تین نیوز

 مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان بطول ۲۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عطاء الله اکبری با بیان اینکه یکی از نگاه های ویژه و خاص دولت سیزدهم توجه به حوزه زیرساخت ها است، گفت: محور خاش سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

اکبری ادامه داد: طول کلی محور خاش سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می شود.

وی هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه ذکر کرد و گفت: توسعه بزرگراه ها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این دیار، هم اینک در اولویت برنامه های توسعه ای دولت قرار گرفته بطوری که این استان به کارگاه بزرگ راهسازی جهت برخورداری از مسیرهای مطمئن، ایمن و پرامید برای خروج این استان از بست ارتباطی به سایر نقاط کشور تبدیل شده است.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس