Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از غلامعلی صادقی گزارش داد: از مسوولان قضایی محلی خواسته شده است با هدف پیشگیری از هرگونه جرم تا عادی شدن وضعیت منطقه، نظارت مستمر و مؤثر بر حُسن اجرای امور اعمال کنند.
رییس دادگستری تایباد نیز اعلام کرده ‌است: نظر به وقوع انفجار و آتش سوزی در منطقه اقتصادی دوغارون، با قید فوریت جلسه ستاد بحران به همراه مسوولان استان و والی شهر هرات افغانستان در محل برگزار و ابعاد و چگونگی حادثه مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن رضایی افزود: تدابیر و تصمیمات و هماهنگی های لازم در هر دو کشور برای کنترل و نظارت اوضاع صادر شده است که خروج، تخلیه و ساماندهی کامیون‌های مستقر در محل حادثه و انتقال آنها به پارکینگها و محل‌های امن، درخواست کمک هوایی و زمینی از شهرستانهای اطراف با قید فوریت در جهت اطفای حریق، ایجاد ایستگاه های ایست و بازرسی انتظامی در مسیر جاده های منتهی به مرز برای کنترل ترددها، آماده سازی بیمارستان شهرستان و بیمارستانهای شهرستانهای همجوار برای پذیرش مصدومان و هشدار و آماده‌باش به سازمان‌های امنیتی و مراجع انتظامی برای رصد اوضاع و جلوگیری از هرگونه اقدام احتمالی تروریستی از جمله این اقدامات است.
ساعت ۱۳ روز ۲۵ بهمن ماه انفجار بزرگی در تاسیسات گمرکی اسلام ‌قلعه افغانستان واقع در مقابل گمرک مرزی دوغارون شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی رخ داد.
انفجار اولیه بخاطر حضور تانکرهای حامل سوخت و گاز در منطقه به دهها انفجار پی در پی و آتش سوزی بسیار گسترده انجامید لذا والی هرات از استاندار خراسان رضوی درخواست کمک کرد.
۶۵ آتش‌نشان از شهرهای تایباد، تربت‌جام، باخرز، فریمان و خواف با ۲۰ دستگاه خودرو سنگین و چهار خودرو نیمه‌سنگین آتش‌نشانی از دو جبهه شرقی و غربی عملیات مهار آتش گسترده و انفجارهای پی در پی در اسلام‌قلعه افغانستان را انجام دادند. 
سازمان آتش‌نشانی مشهد نیز ١١ دستگاه خودرو تخصصی اطفای حریق را برای مهار آتش به منطقه مرزی اعزام کرد.
همچنین ۱۰ نیروی آتش‌نشان افغانستان با ۲ خودرو آتش‌نشانی در جریان مهار حریق گسترده اسلام‌قلعه حضور و مشارکت فعال داشتند.
گمرک و گذرگاه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد نیز در  ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.
تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.

برچسب‌ها تایباد تربت جام مرز دوغارون فریمان افغانستان خواف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد تربت جام مرز دوغارون تایباد تربت جام مرز دوغارون فریمان افغانستان خواف اخبار کنکور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، دفتر مطبوعاتی استانداری ننگرهار امروز اعلام کرد: چهار نفر براثر ریزش کوه در منطقه «درونته» از توابع استان لغمان در شرق افغانستان جان خود را ازدست دادند. این حادثه زمانی بوقوع پیوست که سنگ‌های سرازیر شده از کوه بر سر خودرو‌های سواری در این مسیر فرود آمد، جان باختگان این حادثه سرنشینان دو خودرو سواری بودند. درپی این حادثه جاده پرتردد کابل- جلال آباد نیز به روی رفت و آمد بسته شد.
خبر دیگر اینکه براثر صاعقه در استان‌های پنجشیر و بدخشان افغانستان نیز دو نفر از جمله یک زن و یک مرد جان خود را از دست دادند.
باران‌های شدید و حوادث ناشی از آن از جمله جاری شدن سیل در کمتر از بیست روز گذشته در افغانستان بیش از صد کشته برجای گذاشت.
افغانستان در سال دو هزار و بیست و سه میلادی چهارمین کشور آسیب پذیر جهان از وقوع حوادث طبیعی شناخته شد.
فردا یکشنبه نیز باران‌های شدید و احتمال جاری شدن سیل در بیست و هشت استان افغانستان پیش بینی شده است.

 

دیگر خبرها

  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد