Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@04:04:30 GMT

طرز تهیه کتلت تن ماهی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۱۵۰۱

طرز تهیه کتلت تن ماهی

شما می توانید از فیله ماهی آبپز شده نیز برای این کتلت استفاده کنید. اگر در روزهای پرکار که وقت کافی برای تهیه غذا ندارید کتلت تن ماهی ساده را امتحان کنید و مطمئن باشید از طعم و مزه آن خوشتان خواهد آمد.

مواد لازم برای تهیه کتلت تن ماهی ساده تن ماهی ۱ قوطی سیر ۲ حبه فلفل دلمه ۱/۲ عدد جعفری ۲ ق غذا خوری شوید ۲ ق غذا خوری پیازچه ۲ ق غذا خوری تخم مرغ ۲ عدد نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم   طرز تهیه کتلت تن ماهی بدون سیب زمینی مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام سبزیجات را پاک کنید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلفل دلمه را نیز به صورت نگینی ریز خرد کنید. تن ماهی را داخل یک سبد آبکش ریخته و با چنگال یا پشت قاشق خوب فشار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و تا کتلت شل نشود.

مرحله دوم: تهیه مایه کتلت تن ماهی با طعم جعفری

تن ماهی را داخل یک کاسه ریخته و سبزیجات خرد شده و فلفل دلمه و ادویه و تخم مرغ ها و سیر رنده شده را اضافه کنید و با چنگال و یا همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سوم: سرخ کردن کتلت تن ماهی دو نفره

یک تابه روی حرارت قرار دهید و داخل تابه کمی روغن ریخته تا داغ شود سپس از مایه کتلت بردارید و با قاشق داخل تابه ریخته و صبر کنید با حرارت ملایم پخته شود سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته و سرخ شود در ادامه کتلت تن ماهی را روی دستمال روغن گیر گذاشته و با نان یا برنج سرو کنید.

  نکات کلیدی در تهیه کتلت تن ماهی ساده به دلخواه می توانید ۱ عدد سیب زمینی رنده شده نیز به مواد فوق اضافه کنید. اگر مواد کتلت خیلی شل بود می توانید ۱ ق غذا خوری آرد به مایه کتلت اضافه کنید. می توانید کتلت تن ماهی را داخل پودر سوخاری بغلطانید و بعد سرخ کنید. به دلخواه می توانید کمی ادویه کاری و آویشن اضافه کنید. اگر با طعم سیر مشکل دارید می توانید از پودر سیر استفاده کنید. بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت گوشت طرز تهیه کتلت رژیمی لینک کوتاه: asriran.com/003EXg

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: طرز تهیه کتلت اضافه کنید تن ماهی ق غذا خوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری

فراروـ  به نظر من به تعداد آشپز‌های دنیا روش‌های پخت مرغ وجود دارد که هرکس به روش خودش آن را طبخ می‌کند. مرغ را اگر خوشمزه بپزید، می‌تواند از هر نوع غذای گوشتی خوشمزه‌تر هم باشد. اگر از درست کردن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید مرغ را با یک روش جدید برای خودتان و خانواده تهیه کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید، چون می‌خواهیم یک مدل طبخ مرغ را به شما آموزش بدهیم که از خوردن آن حتما شگفت‌زده خواهید شد. مرغ خیارشوری نوعی روش خاص مرینت کردن مرغ است که در این روش تکه‌های مرغ فقط با آب خیارشور مزه‌دار می‌شوند. مرغ با این روش بسیار ترد و خوشمزه می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم حتما این روش را برای طبخ مرغ امتحان کنید. اگر دوست دارید این مرغ خاص و خوشمزه را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش مرغ خیارشوری همراه ما باشید.

مواد لازم

مرغ: ۳ تکه
آب خیارشور: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این مرغ خوشمزه ابتدا تکه‌های مرغ را خوب بشویید و بعد داخل یک کاسه مناسب بریزید، سپس آب خیارشور را روی مرغ‌ها بریزید تا جایی که کاملا روی مرغ را بپوشاند. ظرف را داخل یخچال بگذارید و اجازه بدهید مرغ حدود ۳ ساعت داخل آب خیارشور باقی بماند. بعد از این مدت زمان، مرغ را از آب خیارشور خارج کنید و روی دستمال بگذارید تا خشک شود. داخل یک ماهی تابه مقدرای روغن بریزید و حالا تکه‌های مرغ را داخل روغن کاملا سرخ کنید. این مرغ خوشمزه و ترد را می‌توانید با زرشک پلو یا هر نوع پلویی که دوست دارید، سرو کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ از شور شدن این مرغ نترسید، زیرا اصلا مرغ شما با این روش شور نمی‌شود.

۲ ـ این مرغ نیاز به نمک و هیچ نوع ادویه خاصی ندارد و کافی است بعد از مزه‌دار شدن با آب خیارشور داخل روغن کاملا سرخ شود.

۳ ـ برای درست کردن این مرغ می‌توانید از هر قسمت مرغ مانند ران و سینه یا بال استفاده کنید. یکی از نکات بسیار مهم در تهیه انواع غذا‌ها انتخاب مواد اولیه سالم و تازه است. وقتی می‌خواهید مرغ را انتخاب کنید، حتماً جا‌هایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت‌ها زود‌تر مشخص می‌شود. اگر این قسمت‌ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ‌هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ‌های بسته‌بندی استفاده می‌کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که خون‌آبه نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری
  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی