Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین کنگره شعر «یتیم» با تجلیل از برگزیدگان روز چهارشنبه، ۶ اسفندماه، به کار خود پایان خواهد داد. در این دوره ۷۲۴ اثر مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، زمان و برنامه‌های مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر یتیم توسط دبیرخانه این کنگره اعلام شد. در این مراسم که روز چهارشنبه، 6 اسفندماه، مقارن با شب ولادت اباالایتام، حضرت امام علی(ع) در تالار وحدت برگزار خواهد شد، علاوه بر اعلام اسامی برگزیدگان کنگره در پنج بخش شعر سنتی، شعر نو، ترانه و تصنیف، شعر کودک و نوجوان و قطعه ادبی، از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق اعلام دبیرخانه کنگره شعر «یتیم»، آثار برگزیده این کنگره در قالب یک کتاب تهیه و تولید شده است که در حاشیه مراسم اختتامیه از این کتاب رونمایی خواهد شد. همچنین در این مراسم از دو قطعه موسیقی که با شعرهای برگزیده این کنگره تولید شده است نیز رونمایی می‌شود.

فراخوان این کنگره در شش محور پیشنهادی چون: «اهمیت پاسداشت فرهنگ یتیم‌نوازی»، «فرهنگ یتیم‌نوازی به عنوان مسئولیت اجتماعی»، «ستایش و تجلیل از خیرین یتیم‌نواز»، «جایگاه ایتام در تعالیم دینی»، «حضرت محمد(ص) به عنوان یتیم مکه» و «حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان پدر یتمان» منتشر شد. تعداد 724 اثر به دبیرخانه این دوره کنگره ارسال شد که تمامی این آثار توسط محمدعلی بهمنی، ناصر فیض، سعید بیابانکی، مصطفی علیپور، سعید یوسف‌نیا و علی‌محمد مؤدب مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

آیین اختتامیه این کنگره با رعایت پروتوکل‌های بهداشتی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تالار وحدت واقع در خیابان حافظ، خیابان شهریار برگزار می‌شود و حضور عموم علاقمندان در این برنامه آزاد است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر شعر شعر آیینی مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم سوگواری آن حضرت به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالشهدا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت