Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:22:57 GMT

شب شعر جشنواره شعر و داستان انقلاب برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۰۸۸۴

شب شعر جشنواره شعر و داستان انقلاب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، شب شعر دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب، عصر دیروز یکشنبه 26 بهمن با شعرخوانی شاعران پیشکسوت و تعدادی از راه‌یافتگان به مرحله نهایی در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این‌مراسم که سعید بیابانکی اجرای آن را برعهده داشت، صادق رحمانی، علی محمد مودب و علی داوودی اشعار خود را برای حاضران خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه دادیارحامدی، طیبه شامانی، رضا یزدانی، حسنا محمدزاده، سید سلمان علوی گنابادی، علی سلیمانی، مائده هاشمی، عاطفه جوشقانیان هم از شاعران جوان کشور که به مرحله نهایی بخش شعر جشنواره راه یافته‌اند، به شعر خوانی پرداختند.

افتتاح تالار جلسات زنده‌یاد صفارزاده

در حاشیه این‌مراسم، تالار جلسات زنده‌یاد طاهرصفارزاده افتتاح شد. در این‌مراسم که با حضور حجت‌الاسلام سید محمود دعایی، مهندس صفارزاده، محمدرضا سهرابی نژاد، صادق رحمانی، عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، علی داودی مدیر دفتر شعر و ناصرفیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و عباس حسین‌نژاد قائم مقام مرکز سپهر سوره هنر و تعدادی از شعرا و پژوهشگران حوزه ادبیات برگزار شد، حاضران به بیان خاطرات خود از فعالیت‌های فرهنگی و سلوک اخلاقی این زن اندیشمند مسلمان پرداختند.

محمدرضا سهرابی‌نژاد شاعر پیشکسوت در این‌برنامه، درباره زنده‌یاد صفارزاده گفت: ایشان از پایه گذاران حوزه هنری بودند. خانم صفارزاده اگرچه درغرب تحصیل کرده و سال‌ها در دانشگاه‌های کشورهای مختلف تدریس کرده بودند اما مطالعه عمیق و دقیقی در زمینه قرآن و دین پژوهی داشتند و ترجمه ایشان از قرآن ، به اذعان محققان این حوزه، ترجمه ای بسیار قوی است.

وی افزود: افتتاح این تالار، همزمان با جشنواره شعر و داستان انقلاب را باید به فال نیک گرفت. زنده یاد طاهره صفارزاده با تمام بزرگی و شکوه علمی ای که داشتند خادم دین و انقلاب بودند، ایشان شاعرعاقبت به خیری بودند.

صادق رحمانی دیگر شاعر پیشکسوت نیز در این‌مراسم درباره طاهر صفارزاده گفت: ایشان زندگی سراسر تلاش و مجاهدتی در زمینه ادبیات، دین پژوهی و ترجمه داشتند، سال‌های اولیه فعالیت ایشان، بیشتر به ادبیات و شعرمعطوف بود که دوران موفقی بود، از ویژگی های شعر ایشان ، زبان بدون پیرایه است ، بعدها هم که ایشان به ترجمه روی آوردند در این زمینه هم بسیار موفق بودند ترجمه قرآن، دعای کمیل و بخش هایی از نهج الفصاحه به زبان انگلیسی ازجمله ترجمه های بسیار خوب ایشان در زمینه دینی است.

این‌شاعر گفت: ایشان از جمله زنانی بودند که نشان موفقیت زن ایرانی را کسب کردند و جزو برگزیدگان نهضت اسلامی بودند که هم در زمینه ادبیات موفق بودند، هم نظریه پرداز بودند و هم دین پژوه.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و یکی از شاگردان امام خمینی (ره)، به بیان خاطراتی از سلوک رفتاری طاهره صفارزاده و همچنین دیدار وی با امام (ره) پرداخت و شعری را که وی برای رهبر انقلاب در هنگام اقامت در پاریس سروده بود، در مراسم خواند.

حجت الاسلام دعایی در سخنرانی خود نیز گفت: مقام معظم رهبری هم هنگامی که این زن اندیشمند مسلمان به ملاقاتشان رفتند، از تیم حفاظت خواسته بودند که با احترام بسیاراز ایشان استقبال شود.

مهندس صفارزاده برادر زنده یاد طاهره صفارزاده نیز در این‌مراسم،  با بیان اینکه این‌شاعر هیچ دلبستگی ای به مال و مقام دنیایی نداشت،‌ گفت: ایشان بابت بسیاری از فعالیت های فرهنگی ای که انجام دادند هیچ حقوقی دریافت نمی کردند و حتی از سازمانی که 17 سال در آنجا فعالیت کردند هیچ مبلغی دریافت نکردند.

کد خبر 5147679 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری جشنواره شعر و داستان سوره طاهره صفارزاده حوزه هنری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی کتاب ترجمه انقلاب اسلامی ایران سازمان سمت رایزنی فرهنگی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب و کتابخوانی جایزه کتاب سال تازه های نشر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران حوزه هنری حوزه هنری زنده یاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077495 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد