Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی عضو هیات علمی موسسه عالی امام خمینی(ره) و از شاگردان برجسته حضرت آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به زمانشناسی آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: اگر آثار ایشان را طی 50 الی 60 سال اخیر ملاحظه کنیم، می‌توانیم مهم‌ترین نیازهای فکری جامعه را با نگاه به آثار ایشان، تشخیص دهیم.

حجت‌الاسلام حسین مظفری در «نشست تخصصی بررسی ابعاد علمی اخلاقی، معنوی و مبارزاتی علامه محمد تقی مصباح یزدی»، با بیان اینکه جامعیت علمی مرحوم علامه مصباح یزدی بسیار برجسته است، افزود: ایشان، انسانی بسیار عاطفی بودند، اما هیچگاه بر اساس عاطفه و احساس سخن نگفته و پایبند به عقل و استدلال بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همانند جناب ابوذر، بیشترین عبادت ایشان نیز تفکر بود، اضافه کرد: ایشان اهل نوآوری، ابتکار و خلاقیت بودند و چندسال پیش نوآوری‌های ایشان در کتابی چهار جلدی به نام «ره آوردها» چاپ شد؛ البته نوآوری‌های ایشان بیش از موارد مطروحه در این کتاب است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی در علوم مختلف، از تفسیر گرفته تا فلسفه، اخلاق و... در جنبه‌های مختلف نوآوری بسیاری داشته و تولید علمی داشتند، گفت: در این رابطه نیز به آنچه که از اساتید خود آموخته و از گذشتگان فراگرفته بود، بسنده نکرده و با نوآوری و ابتکار، تولیدات علمی بسیاری داشتند.

حجت‌الاسلام مظفری با بیان اینکه علامه مصباح یزدی نگاهی کاربستی به مباحث دینی داشتند، اضافه کرد: ایشان اهل خلاء بینی و رخنه‌یابی بودند و خلاها را شناسایی کرده و در جهت پرکردن آن‌ها تلاش می‌کردند؛ البته از انجام کارهای تکراری پرهیز داشتند و به صورت کاربردی حرکت می‌کردند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه بعد فقهی آیت‌الله مصباح یزدی بسیار قوی و قابل توجه بوده و ایشان حقیقتا یک فقیه مبرز بودند، اظهار کرد: ایشان، بارهای بر زمین مانده را برمی‌داشتند و این موضوع، ویژگی بسیار مهمی است که در حیات ایشان قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه تفکر تشکیلاتی و گروهی یکی دیگر از شاخص‌های اخلاقی ایشان بود و به شدت به کار گروهی معتقد بودند، ادامه داد: بر این اساس، زمان قابل توجهی را به فعالیت‌ها و تحقیقات گروهی اختصاص می‌دادند و موسسه‌ای که بنیان نهادند، نمونه‌ای از کار گروهی است.

عضو هیات علمی موسسه عالی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه انتظام فکری و نظم عملی هم از جمله ویژگی‌های ایشان است، خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله مصباح یزدی علی‌رغم علم و دانشی که داشتند و با اینکه اهل مزاح بودند، اما بسیار اهل سکوت بودند و بدون ضرورت سخن نمی‌گفتند و از لغوگویی به شدت پرهیز داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی آيت الله مصباح يزدي آذربايجان شرقي درس خارج فقه آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش