Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مردم یمن در طول این جنگ نابرابر سختی‌های زیادی متحمل شده‌اند، اما در دفاع از وطن خود حتی یک قدم نیز در مقابل دشمنانشان عقب‌نشینی نکرده‌اند. یمنی‌ها برای حفظ استقلال خود تاکنون هزاران شهید داده و میلیون‌ها نفر دیگر نیز آواره شده‌اند.

در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ که تهاجم غیرانسانی ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی آل سعود به یمن به دلیل واهی حمایت از بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهور مستعفی و فراری این کشور آغاز شد، رسانه‌های غربی – عربی – صهیونیستی بارها اعلام کردند که این جنگ به زودی با شکست یمنی‌ها پایان می‌یابد، ولی در عمل همگان مشاهده کردند که یمنی‌ها با کمترین امکانات تاکنون پیروز میدان بوده‌اند و متجاوزان با انواع سلاح‌های پیشرفته نتوانسته‌اند به اهداف خود به جز کشتار مردم بی‌گناه یمن و ویرانی این کشور دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند تجاوز به یمن در دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" شروع شد، ولی این جنگ در دوران ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" و با حمایت‌های همه جانبه او بسیار شعله‌ور شد، اما در عین حال متجاوزان نتوانستند اهداف و نیات شوم خود را که همانا زیر سلطه بردن یمنی‌ها بود، در این کشور مقاوم پیاده کنند.

با روی کار آمدن "جو بایدن" رییس جمهوری جدید آمریکا، احتمال دارد شرایط جنگ یمن تغییر کند، چراکه وی چه در دوران تبلیغات خود و چه پس از پیروزی در انتخابات، بارها اعلام کرده که اشتباهات دوران ترامپ درباره جنگ یمن را اصلاح خواهد کرد.

مهم‌ترین اقدام شفاهی دولت بایدن درباره جنگ یمن که از سوی "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه جدید آمریکا اعلام شد، مربوط به خروج نام «جنبش انصارالله» یمن از فهرست تروریسم می‌باشد که قرار است فردا (سه شنبه) اجرایی شود.

وزیر امور خارجه آمریکا جمعه گذشته در بیانیه‌ای از خروج قریب‌الوقوع نام انصارالله یمن از فهرست گروه‌های ترویستی خارجی از نظر آمریکا خبر داد و تاکید کرد: «من روز ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن) تحت قانون مهاجرت و ملیت، نام انصارالله که گاهی از آن با عنوان حوثی‌ها یاد می‌شود را از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی حذف خواهم کرد»، اقدامی که با بازخورد مثبت انصارالله مواجه شد.

وی در این بیانیه تصریح کرد که «این تصمیم با توجه به شرایط وخیم انسانی در یمن اتخاذ شده است؛ ما به هشدارهای سازمان ملل متحد، گروه‌های بشردوستانه و اعضای کنگره از هر دو حزب و دیگران مبنی بر اینکه تروریستی اعلام شدن انصارالله می‌تواند اثرات ویران‌کننده‌ای بر دسترسی یمنی‌ها به کالاهای اساسی مانند غذا و سوخت داشته باشند، گوش فرا دادیم».

وزارت خارجه آمریکا جمعه‌شب رسماَ اعلام کرد که تصمیم دولت بایدن برای ابطال تصمیم دولت قبلی این کشور برای قرار دادن انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی از سه‌شنبه آینده اجرایی خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال اعلام کرد که «رهبران انصارالله شامل عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم همچنان ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۳۶۱۱ به دلیل اقداماتی که صلح، امنیت و ثبات یمن را تهدید می‌کند، تحت تحریم باقی خواهند ماند».

ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در واپسین روزهای حضور خود در کاخ سفید در راستای خواسته‌های رژیم‌های متجاوز امارات و عربستان سعودی، جنبش انصارالله و برخی از رهبران این جنبش را در لیست تروریستی آمریکا قرار داده بود.

اقدام وزیر خارجه آمریکا در خروج نام جنبش انصارالله از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی با واکنش مثبت این جنبش مواجه شد و «محمد علی الحوثی»، عضو شورای سیاسی انصارالله و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد، سخنان بلینکن نشان می‌دهد که تصمیمات مقامات سابق آمریکا در مورد این جنبش اشتباه بوده است.

رزمندگان یمنی در طول این شش سال توانسته‌اند با محدودیت‌های فراوان و تحریم‌های همه جانبه، امکانات محدود دفاعی خود را توسعه داده و با دستیابی به فناوری ساخت پهپادهای تهاجمی و موشک‌های بالستیک، مقاومت جانانه‌ای در مقابل متجاوزان از خود نشان دهند، اقدامی که نه تنها موجب نگرانی و استیصال آل سعود شده، بلکه صدای همپیمانان اروپایی – آمریکایی عربستان همچون انگلیس، فرانسه و آلمان را که در مقابل جنایات شش ساله سعودی‌ها در به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع یمن نه تنها سکوت کرده‌اند، بلکه همه گونه کمک نظامی به ارتش عربستان نموده‌اند، درآورده است.     

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای حمله پهپادی اخیر ارتش و رزمندگان یمنی به آشیانه جنگنده‌- بمب افکن‌های سعودی در جنوب غرب عربستان در فردوگاه بین‌المللی «ابها» را محکوم و آنرا «نقض قوانین بین‌المللی» عنوان کردند و این در حالی است که در این عملیات و عملیات مشابه حتی یک فرد غیرنظامی نیز آسیب ندیده و فقط مراکز نظامی عربستان هدف قرار گرفته است.

سرتیپ «یحیی سریع» ‌سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص این حمله پهپادی گفته است که  آشیانه جنگنده – بمب افکن‌های سعودی در فرودگاه أبها با چهار پهپاد از نوع «صماد ۳» و «قاصف ۲k» هدف قرار گرفته و این برخورد دقیق بوده است.

 یحیی سریع تأکید کرد که این اقدام در واکنش به تداوم تجاوزهای همه روزه هوایی و محاصره ظالمانه یمن صورت گرفته و هشدار داده که عملیات نظامی ارتش یمن تا زمانی که تجاوز و محاصره علیه این کشور تداوم داشته باشد، ادامه خواهد داشت.

البته رزمندگان یمنی فقط در زمینه موشک‌های بالستیک و پهپادها قوی نشده‌اند، بلکه آنها توانسته‌اند، سامانه پدافند هوایی خود را ارتقا دهند به حدی که تاکنون چندین پهپاد سعودی‌های متجاوز را سرنگون کنند.

شرایط مردم یمن هم اکنون و در اثر حملات پی درپی هوایی متجاوزان سعودی- اماراتی – آمریکایی و تحریم‌های همه جانبه به حدی بغرنج شده که کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف کرده‌اند که اکثر جمعیت حدود ۳۰ میلیونی این کشور نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه می‌باشد.

حملات متجاوزان به یمن همچنین موجب نابودی زیرساخت‌های و گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی شده است.

بحثی که در این میان وجود دارد این است که غربی‌ها که همواره در مقابل جنایات متجاوزان سعودی – اماراتی در یمن سکوت کرده‌اند، دفاع یمنی‌ها از خود و کشورشان را بر نمی‌تابند و به دنبال عوض کردن جای مظلوم و ظالم هستند.

جامعه جهانی هم اکنون منتظر آن است که ببیند، آیا بایدن در اثبات گفته خود در توقف جنگ یمن صادق خواهد بود و یا این که او نیز راه ترامپ جنگ طلب را ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها انگلیس وزارت خارجه آمریکا فرانسه یمن جنبش انصارالله دونالد ترامپ عربستان سعودی دولت بایدن آنتونی بلینکن ترامپ پروندهٔ خبری آغاز دولت بایدن ، راستی آزمایی رویکردها و سیاست ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس وزارت خارجه آمریکا فرانسه انگلیس وزارت خارجه آمریکا فرانسه یمن جنبش انصارالله دونالد ترامپ عربستان سعودی دولت بایدن آنتونی بلینکن ترامپ اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رونالدو پس از ثبت رکورد جدید

فوق ستاره پرتغالی پس از ثبت رکورد جدید در لیگ عربستان واکنش جالبی داشت.

به گزارش گروه ورزشی دانشجو، النصر در شبی که کریستیانو رونالدو هت‌تریک کرد، حریفش را با شش گل درهم‌کوبید. النصر با بردی که در این بازی به دست آورد ۷۴ امتیازی شد و با ۹ امتیاز کمتر نسبت به الهلال و البته یک بازی بیشتر در رده دوم باقی ماند.

با اختلاف امتیازی زیادی که النصر با الهلال دارد آن هم در فاصله چهار هفته مانده تا پایان لیگ، قهرمانی این تیم غیر ممکن است و باید الهلال را قهرمان فصل جاری لیگ عربستان نامید. النصر از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شد و تنها امید این تیم برای کسب جام در فصل جاری رقابت‌های جام حذفی است که آن هم با وجود حریف قدرتمندی مثل الهلال کار سختی است.

دو تیم النصر و الهلال در پایان ماه جاری باید فینال جام حذفی را برگزار کنند و کریستیانو رونالدو بسیار امیدوار است که تیمش بتواند الهلال آماده را شکست دهد و قهرمان شود. او گفت: در فصل جاری می‌خواهیم جام بگیریم. امیدواریم فصل را به بهترین شکل به پایان برسانیم و قهرمانی در جام حذفی را به دست آوریم.

رونالدو با ۹ گل اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در صدر جدول بهترین گلزنان فصل جاری لیگ عربستان قرار دارد. او در ۳۰ بازی در فصل جاری لیگ عربستان ۳۲ گل به ثمر رسانده است. رونالدو درباره این آمار گفت: رکورد‌ها به دنبال من هستند و به صورت طبیعی به ثبت می‌رسند. امیدوارم به رکورد ۹۰۰ گل برسم. بسیار خوشحالم و البته که مهم پیروزی و قهرمانی تیم است. باید در دیدار‌های بعدی‌مان به پیروزی برسیم تا به بهترین شکل فصل را به پایان ببریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • پایان یک جادوگر؛ دیوید تیلور رسما خداحافظی کرد!
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • اسرائیل پاسخی به مطالبات مقاومت فلسطین نمی‌دهد
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • واکنش رونالدو پس از ثبت رکورد جدید
  • مرور یک تجاوز شیمیایی