Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی تاکید کرد که پسر قذافی قصد خود برای کاندیدا شدن در انتخابات و یا برای هر پست دیگری در روند سیاسی را اعلام نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، موسی ابراهیم، سخنگوی دولت معمر قذافی تاکید کرد: سیف الاسلام قذافی کاندیداتوری خود را برای انتخابات و یا هر پستی در روند سیاسی اعلام نکرده چون برنامه‌ای برای گفت‌وگو و آشتی میان طرف‌های لیبیایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم گفت: با این حال در صورتی که شرایط مناسب فراهم شود، این مساله مانع از کاندیدا شدن او در هیچ پستی نمی‌شود.

سخنگوی دولت قذافی اظهار کرد: سیف الاسلام قذافی در خاک لیبی است و هر روز به شکل جدی جهت ارائه طرحی برای آشتی ملی تلاش می‌کند زیرا به دنبال متوقف کردن جنگ به طور کامل است و برنامه او حاکمیت نبوده بلکه گفت‌وگو و آشتی است.

او افزود: به همین دلیل اعلام نکرده که وارد انتخابات و یا روند سیاسی لیبی خواهد شد بلکه اعلام کرد برنامه‌ای برای آشتی ارائه خواهد کرد اما در صورتی که شرایط فراهم شود، این مساله مانع از کاندیدا شدن او نمی‌شود زیرا بسیاری از لیبیایی‌ها از دکتر سیف درخواست خواهند کرد چهره‌ای ملی باشد.

ابراهیم ادامه داد: اما این مساله نیازمند صداقت و شفافیت در روند سیاسی است زیرا مزدوران کشورهای غربی در لیبی از دکتر سیف و محبوبیتش هراس دارند و با تمام قدرت به دنبال این هستند که روند سیاسی نابود شود تا به این ترتیب چهره‌های ملی همانند دکتر فرصت پیشروی و اجرای برنامه‌هایشان برای برقراری آشتی، گفت‌وگو و نجات لیبی از این فاجعه را نیابند.

سخنگوی دولت قذافی در ادامه تاکید کرد: پسر قذافی می‌خواهد برنامه‌های گفت‌وگو و آشتی را به کشورهایی که به دلیل جنگ‌ها ویران شدند، بازگرداند و نماد صلح ملی، قبایل و تشکل‌های سیاسی لیبی باشد.

سیف الاسلام قذافی سال ۲۰۱۱ در لیبی به اسارت درآمد. پس از سرنگونی حاکمیت پدرش، در ژوئیه ۲۰۱۵ حکم اعدام او صادر شد اما او در سال ۲۰۱۷ از زندان آزاد شد.

مسؤولان لیبیایی در فوریه ۲۰۱۹ مدارک شناسایی و شماره‌های ملی اعضای خانواده قذافی از جمله سیف الاسلام را منتشر کردند؛ اقدامی که برخی کارشناسان آن را کنار زدن یکی از برجسته‌ترین موانع کاندیداتوری سیف الاسلام در انتخابات و بازگشت او به زندگی سیاسی دانستند.

از سوی دیگر دیوان کیفری بین‌المللی سیف الاسلام قذافی را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و شکنجه در سال ۲۰۱۱ تحت تعقیب قضایی قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیف الاسلام قذافی لیبی سیف الاسلام قذافی سخنگوی دولت روند سیاسی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد

سخنگوی دولت از تصویب و ابلاغ اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیات دولت رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.

کد خبر 748517

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • واکنش یک چهره‌ی سیاسی به تاریخ‌سازی دختر دونده ایرانی
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی