Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سعید مقیسه، تصریح کرد: یکی از موضوعات پیشنهادی ما به بنیاد استفاده از ظرفیت پلتفرم آی پی تی وی یا تلویزیون تعاملی برای بازی‌های دیجیتال است. پلتفرم آی پی تی وی در حال ورود به مرحله بهره‎‌برداری است و می‌توان از آنها برای بازی‌ها بهره‌برداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری جلسه با اپراتورهای آی پی تی وی و بازی‌سازان یکی از زمینه‌های مورد درخواست ما است. بازی‌سازان از ظرفیت  آی پی تی وی‌ها به طور دقیق مطلع نیستند و اپراتورهای آی پی تی وی هم از ظرفیت‌های بازی بی اطلاع هستند. آشنایی آنها با یکدیگر می‌تواند نتایج بسیار خوبی به‌همراه داشته باشد.

او افزود: از آنجایی که موضوع سایت فهم بازی با ماموریت‌های معاونت فضای مجازی همخوانی دارد، این موضوع از جمله زمینه‌های علاقه‌مندی و اولویت دار ما برای کمک به بنیاد در خصوص ترویج مسئله سواد بازی است.

مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما همچنین گفت: ما آمادگی مشارکت و سرمایه‌گذاری برای تولید گیم فیلم(interactive film)  براساس بازی‌های با اکت بالا که مناسب مخاطب نوجوان و جوان است را نیز داریم. ضمن اینکه تولید بازی با موضوع سواد بازی در راستای آموزش سواد رسانه‌ای نیز از جمله موضوعاتی است که می‌شود در این خصوص به طور مشترک دنبال کرد.

مقیسه با اشاره به مدرسه تلویزیونی تلوبیون تصریح کرد: امکان اضافه شدن آموزش‌های بازی‌سازی مورد نظر بنیاد نیز در این فضا وجود دارد. همچنین ما در حال تدارک برگزاری جشنواره‌های محتوایی در قالب محتواهایی فاخر هستیم که این آمادگی برای برگزاری رویدادهای بازی محور از طریق این پلتفرم نیز وجود دارد.

همراهی  بنیاد و رسانه ملی برای ارتقاء سواد بازی‌های دیجیتال مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این نشست با اشاره به اینکه موضوع بازی‌های ویدئویی صرفا مسئله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان تنها متولی این صنعت در کشور نیست، تصریح کرد: ۳۲ میلیون بازیکن ایرانی که به طور متوسط ۹۳ دقیقه در روز بازی می‌کنند، بیانگر این نکته است که به موضوع بازی‌های رایانه‌ای در سطح مسئله کشوری توجه شود. این نگرانی الان وجود دارد، همان طورکه ما در خصوص شبکه‌های اجتماعی مجازی برخی فرصت‌ها را از دست دادیم و ظرفیت‌های این فضا بعضا به تهدید تبدیل شد، با نگاه عادی به موضوع بازی‌های دیجیتال و محدود کردن آن به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نمی‌توانیم از فرصت‌های این فضا به‌خوبی استفاده کنیم. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی این حوزه با همگرایی و همراهی مجموعه‌های حاکمیتی می‌تواند در پیشبرد اهداف خود گام‌های موثری بردارد. در همین راستا نیز بازی‌سازان، ناشران، مصرف‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و... باید بتوانند از ظرفیت‌های موجود در سازمان صداوسیما به عنوان ظرفیت عمومی منتفع شوند.

سیدصادق پژمان با اشاره به اینکه در بحث آموزش بازی‌سازی چه درجهت ترویج ظرفیت‌های صنعت بازی و چه آموزش‌های آنلاین به کمک سازمان صداوسیما نیاز جدی وجود دارد، تصریح کرد: براساس سند بازی که به عنوان سیاست‌های حاکم بر برنامه ملی بازی توسط شورای عالی فضای مجازی مصوب شده است و طی آن وظایفی برای مجموعه‌های مختلف مشخص شده که در آن متولی موضوعات آموزشی و فرهنگی سازمان صدا و سیما است. ما درکشور با کمبود نیروی آموزش دیده در حوزه بازی مواجه هستیم، هرچند که بنیاد طی ۱۰ سال گذشته توانسته حجم قابل قبولی از نیروی متخصص را به عنوان تامین نیروی انسانی مورد نیاز در صنعت بازی آموزش دهد؛ اما توسعه نیروی انسانی آموزش دیده در این حوزه نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد. چرا که ظرفیت‌های شغلی بسیاری در صنعت بازی‌های دیجیتال به عنوان صنعتی خلاق وجود دارد.

او افزود: براساس آخرین پیمایش بنیاد یک چهارم بازیکنان ما کودکان هستند که به عنوان نسل آینده کشور از طریق بازی‌های ویدئویی ارزش‌ها و فرهنگ به آنها منتقل می‌شود و نظام ارزشی آنها از این طریق شکل می‌گیرد. از این رو مردم باید نسبت به مسئله سواد بازی‌های دیجیتال آموزش و تحلیل داشته باشند و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کنار مجموعه صدا وسیما می‌تواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد.

استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی برای توسعه آموزش ملی بازی‌سازی

فرزانه شریفی مدیر انستیتو ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه با دسترسی ایجاد شده توسط این معاونت به بازار محتوا تا امروز ۱۰۰ ساعت آموزشی در حوزه بازی‌سازی و سواد بازی با محوریت فهم بازی در این فضا بارگذاری شده است تا محتواهای آموزشی بیشتردیده شوند و در دسترس عموم قرار بگیرند که با ارائه گزارش‌هایی در این خصوص امکان برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه تر از ظرفیت‌های موجود در این زمینه وجود دارد. درحوزه آموزش بازیسازی ما در انستیتو ملی بازی‌سازی امسال حدود ۱۵۰۰ نفرکلاس در دپارتمان‌های فنی، هنری و طراحی برگزار کرده‌ایم و صرفا هم این آموزش‌ها متوجه شهرتهران نبوده است و مخاطبان این دوره‌ها علاقه‌مندانی از سراسرکشور بودند. سازمان صدا وسیما به ملی شدن این آموزش‌ها برای تمام مخاطبان کودک و نوجوان با توجه به ظرفیت های موجود در این سازمان می‌تواند کمک کند. ما امکان برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه آموزش بازی‌سازی و سواد بازی را نیز داریم و می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در رسانه ملی برای تقویت و توسعه آموزش ملی بازی‌سازی استفاده کنیم.

رونق کمپین «بازینو» با حمایت صدا وسیما

سید محمدعلی سیدحسینی معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین ماموریت‌های بنیاد حمایت از بازی‌سازی داخلی در راستای حمایت از تولید ملی است. طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در حوزه بازی‌های دیجیتال شده و ما سهم خوبی از بازار را از طریق بازی‌سازان داخلی به‌ دست آورده‌ایم. درحوزه صادارت بازی نیز بازی سازان داخلی علی‌رغم تحریم‌ها و تمام مشکلات، موفقیت‌های خوبی برای کسب بازار بین‌المللی به دست آورده‌اند. سازمان صدا وسیما می‌تواند در خصوص معرفی محصولات تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌ساز ایرانی کمک زیادی به بازی سازان انجام دهد. از طرفی دیگر بازی‌سازان نیز به عنوان کارگردان یا سازنده بازی‌ها با شرح موفقیت‌هایشان از طریق برنامه‌های صدا وسیما به الگوسازی، اشتغال‌زایی و رونق تولید کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

سیدحسینی با اشاره به برگزاری کمپین نورزوی بنیاد در راستای حمایت و تقویت بازی‌های ایرانی نیز گفت: سازمان صدا و سیما درمعرفی کمپین «بازینو» و اهداف ان که در نهایت منجر به معرفی بازی‌های ایرانی برای خانواده‌ها درایام تعطیلات نوروز و افزایش کاربر و درآمد پایدار برای آنها می‌شود، نقش بسزایی خواهد داشت.

برچسب‌ها صدا و سیما هنرهای تجسمی بنیاد ملی بازی های رایانه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما هنرهای تجسمی بنیاد ملی بازی های رایانه ای صدا و سیما هنرهای تجسمی بنیاد ملی بازی های رایانه ای اخبار کنکور بنیاد ملی بازی های رایانه ای ظرفیت های موجود بازی های دیجیتال ملی بازی سازی سازمان صدا بازی سازان آی پی تی صدا وسیما سواد بازی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین

پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۶:۳۰ امروز آغاز و از شبکه ۳ و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های متاتنهام و آرسنال امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز تاتنهام و آرسنال

لیگ برتر انگلیس (تاتنهام - آرسنال) ساعت ۱۶:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه

کد خبر 748666

دیگر خبرها

  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم