Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:06:49 GMT

۸۵ رئیس هیات ورزشی زن هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۳۰۹۲

۸۵ رئیس هیات ورزشی زن هستند

معاون توسعه بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تلاش زنان ورزشکار برای کسب کرسی های بین المللی و جایگاه‌های جهانی با پوشش اسلامی پس از پیروزی انقلاب گفت: انقلاب به ما آموخت ورزش عرصه‌ای است که بانوان ما می توانند با حفظ ارزش ها و با تکیه بر توانمندی هایشان، خالق اتفاقات بزرگ باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی‌زاد، در نشست بررسی مسائل ورزش زنان و مطالبات بانوان ورزشکار با حضور فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون زنان و نماینده مردم تهران گفت: تشکر ویژه از اعضای فراکسیون زنان بویژه دکتر قاسمپور دارم چرا که در این مدت به ورزش زنان توجه داشتند و در کمتر از یک ماه مجددا موضوعات را پیگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه توضیحاتی را در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه ورزش بانوان ارائه کرد و افزود: پیش از پیروزی انقلاب، زنان در سه یا چهار رشته فعالیت داشتند به طوریکه مدال برنز تیم والیبال زنان در بازی‌های آسیایی تهران تنها افتخار در این حوزه بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از دوره ای کوتاه مسکوت ماندن ورزش بانوان، ورزشکاران بانوی کشورمان با تلاش بسیار توانستند ورزش را به طور ویژه و به طور کاملا مستقل در مسیر توسعه در بخش های مختلف قرار دهند.

وی ادامه داد: انقلاب به ما آموخت ورزش عرصه‌ای است که بانوان ما می توانند با حفظ ارزش ها و با تکیه بر توانمندی هایشان، خالق اتفاقات بزرگ باشند.

فرهادی‌زاد همچنین به رشد زنان در بخش های مختلف مدیریت ورزش اشاره کرد و یادآور شد: زنان ما در بحث مربیگری و داوری چیزهای زیادی یاد گرفته‌اند و ما حتی در المپیک نیز یک بانوی داور ایرانی داریم و این کارکردهای بالای ورزش زنان را نشان می‌دهد.

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حضور زنان در میادین ورزشی بین المللی از جمله وایلد کارت به المپیک در اوایل انقلاب اظهار داشت: زنان ما تلاش کردند و امروز با تکیه بر پتانسیلهای شخصی در بخش بانوان توانستند علاوه برکسب سهمیه المپیک، کرسی‌های بین المللی خوبی را به دست بیاورند.

وی در ادامه با اشاره به حضور زنان در هیئت‌های استانی گفت: در حال حاضر فدراسیون ما توسط بانوان اداره می‌شود و ریاست هشتاد و پنج هیئت استانی نیز برعهده زنان است.

فرهادی‌زاد افزود: در بحث توسعه ورزش بانوان اعتبارات خوبی وجود دارد اما در بحث همگانی و قهرمانی در موضوع اعتبارات باید سهم بانوان مد نظر قرار گیرد.


وی در پایان گفت: در همین راستا از ابتدای امسال در تفاهمنامه با فدراسیون‌های ورزشی به تفکیک ورزش زنان و مردان مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهین فرهادی زاد معاون بانوان وزارت ورزش ورزش و جوانان ورزش زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها

ایسنا/خوزستان مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت دوشنبه‌ ۱۷ اردیبهشت طی آیینی مسیر حرکت خود را از شلمچه به سمت مشهد مقدس آغاز خواهد کرد و شامگاه ولادت امام رضا (ع) وارد مشهد می‌شود.

حمید بنی تمیم در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: کاروان جاده ولایت مزین به پرچم آستان قدس رضوی روز یکشنبه وارد استان خوزستان می شود و دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه طی آیین افتتاحیه‌ای از  مشهد شهدای شلمچه مسیر خود را به سمت مشهد الرضا آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: کاروان دو امدادی جاده ولایت در استان خوزستان حرکت خود را از محل ورود امام رضا (ع) در شلمچه آغاز و سپس مسیر حرکت امام رضا (ع) در ایران را تا مشهد مقدس به مسافت ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر طی خواهند کرد و با عبور از شهرهای خرمشهر، آبادان، کارون، اهواز، رامهرمز و بهبهان وارد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه فرهنگ و پیوند مقوله های فرهنگی و ورزش گفت: سیزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت با هدف گرامیداشت دهه کرامت و انتخاب شعار«امام هشتم، فرهنگ ، ورزش ، معنویت» می‌تواند فرهنگ و منش پهلوانی و ارزش های اعتقادی را در ورزش به جلوه های پررنگی نمایان کند.

 بنی تمیم در پایان با اشاره به جلسات متعدد صورت گرفته برای هماهنگی و اقدامات لازم در این زمینه، عنوان کرد: از مجموعه وزارت ورزش و جوانان، مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و همکارانم در ادارات کل سایر استان ها بابت اهتمام ویژه به این امر قدردانی می کنم و از جامعه ورزش و جوانان استان خوزستان درخواست دارم این فرصت ویژه را مغتنم شمرده و از حضور این کاروان در استان خوزستان حداکثر استفاده را ببرند و میزبانی شایسته از این حرکت بزرگ فرهنگی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس