Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:54:25 GMT

کالاهای تجاری در مرز دوغارون ساماندهی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۳۴۹۷

کالاهای تجاری در مرز دوغارون ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، افزود: در جلسه امروز مدیریت بحران شهرستان تایباد، وضعیت کامیون‌های متوقف در مرز بررسی شد و با همکاری و مدیریت انجام شده در این شهرستان، همه کامیون‌ها از مسیر جاده به پارکینگ‌های در نظر گرفته شده هدایت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برای کاهش توقف کامیون‌ها، گمرک اعلام آمادگی کرده است تا در خصوص محموله‌های صادراتی با اولویت مواد فاسد شدنی و سوخت در صورت تقاضای صاحب کالا در سامانه جامع گمرکی، با هماهنگی گمرکات مبدا اظهارنامه‌ها ابطال یا به سایر مرزها تغییر مسیر داده شود.

لطیفی در خصوص کالاهای ترانزیتی گفت: در خصوص محموله‌های ترانزیتی نیز پیشنهاد شد در صورت تقاضای صاحبان کالا، محموله‌های ترانزیتی به گمرکات میلک در سیستان و بلوچستان و ماهیرود در خراسان جنوبی که هم مرز با افغانستان هستند مجدد ترانزیت شود.

وی در خصوص کالاهای برگشتی از افغانستان و کالاهای فاسد شدنی، تصریح کرد: در صورت اعلام آمادگی گمرک افغانستان، محمولات برگشتی از افغانستان (کامیون‌هایی که به علت حریق از گمرک اسلام قلعه افغانستان به سمت ایران آمده اند) و سایر محمولات با اولویت مواد فاسد شدنی و سوخت، پیشنهاد شد می‌توان بخشی از اقدامات گمرکی آن‌ها در ایران صورت گیرد و در گمرکات دیگر افغانستان تشریفات گمرکی طرف مقابل انجام شود که در این خصوص لازم است از طریق وزارت امور خارجه این اعلام آمادگی به کابل اعلام شود و هماهنگی‌های لازم در این خصوص بعمل آید.

لطیفی در خصوص رویه مسافری در گمرک دوغارون گفت: از روز گذشته خروج مسافر از کشور از مرز دوغارون مجدداً از سر گرفته شده است.

سخنگوی گمرک در پایان در خصوص خسارات جانی و مالی در گمرک اسلام قلعه افغانستان گفت: این حادثه بسیار مهیب با حجم بالای آتش بود، اما از آنجا که در خاک کشور افغانستان به وقوع پیوسته، از لحاظ حقوق بین‌الملل صلاحیت اظهار نظر در خصوص خسارات جانی و مالی حادثه با "کابل" و مقامات رسمی افغانستان است و کشورمان به دلیل پیگیری موارد مرتبط با اتباع و تجار ایرانی از طریق اطلاعاتی که "کابل" به "تهران" از طریق وزارت امورخارجه اعلام خواهد کرد و با استناد به گزارش مقامات رسمی آن کشور قابل پیگیری است، مگر اینکه با موافقت دو کشور از طریق دستگاه دیپلماسی بررسی سانحه و خسارات به صورت مشترک دنبال شود.

وی در پایان افزود: هرگونه اظهار نظر در خصوص این حادثه، در شرایط فعلی، مبتنی بر حدس و گمان و غیر رسمی است.

کد خبر 5147870

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه جامع گمرکی گمرک دوغارون وزارت راه و شهرسازی قیمت دلار ویروس کرونا قیمت نفت مرز دوغارون بانک مرکزی سهام عدالت وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس قیمت مرغ وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی بورس تهران بازار سهام کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی

ایتنا - بالغ بر ۲۷ میلیون مکالمه در پاییز ۱۴۰۲، از طریق رومینگ ملی صورت گرفته، بدین‌ ترتیب که درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده شده است.
رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین سه اپراتور اول، دوم و سوم تلفن همراه برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در پاییز سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۷ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۹۳۲  مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته که در مقایسه با آمار ۲۴ میلیونی سه ماه اول سال ۱۴۰۱، افزایش یافته است.


تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.
 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران