Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید محمدپور امروز عصر در مراسم آغاز به کار دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در کیش با بیان اینکه در شرایط فعلی ۸۰ تا ۸۵ درصد تجهیزات مورد نیاز طرح ها و پروژه های صنایع نفت گاز پالایش و پتروشیمی توسط سازندگان و شرکت های دانش بنیان ایرانی در داخل کشور قابل طراحی و ساخت است گفت: هم اکنون بومی سازی و ایرانی سازی کالا و تجهیزات پر مصرف صنایع نفت گاز و پتروشیمی در قالب ده گروه کالایی پرمصرف برنامه ریزی و کارگروه هایی ی بومی سازی آنها با مشارکت سازمان‌ها دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان این که ۱۵ درصد تجهیزات و کالاهایی که از خارج کشور وارد می شوند و امکان بومی سازی آن ها وجود ندارد ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزش ارزی پروژه‌های صنعت نفت را تشکیل می دهند تصریح کرد: در شرایط فعلی پتانسیل قابل قبولی برای بومی سازی و ایران ایرانی سازی کالا و تجهیزات در داخل فراهم شده که مهم‌ترین حمایت از شرکت‌های ایرانی تقویت تقاضا است.

وی با اشاره به عضویت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: چنانچه تقاضا در قالب طراحی ارائه پروژه ها جدید در صنعت نفت تحریک نشود شاهد مهاجرت گسترده شرکت ها دانش‌بنیان ایرانی خارج کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترکی بین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای بومی‌سازی کالا و تجهیزات در طرح ها و مجتمع های پتروشیمی بیان کرد: امشب تفاهمنامه ای به ارزش سه میلیارد و دویست میلیون یورو بین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امضا می شود که با امضای و اجرای این تفاهم نامه ۶۰ درصد ظرفیت سازندگان شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ساخت تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت به کار گرفته خواهد شد.

آئین افتتاحیه دومین همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی امروز در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد. 

برچسب‌ها پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی کیش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش صنایع پتروشیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی کیش پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی کیش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش صنایع پتروشیمی اخبار کنکور انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت صنایع پتروشیمی دانش بنیان بومی سازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین نشست مدیران هلدینگ خلیج فارس با هیئت مدیره استقلال امروز از ساعت 9 صبح در دفتر این هلدینگ در تهران برگزار شد.

در این نشست همه اعضای هیئت مدیره استقلال حضور داشتند و این طور که پیگیری خبرنگار آنا نشان می دهد به احتمال زیاد دو نفر به هیئت مدیره استقلال اضافه خواهد شد.

در حال حاضر هیئت مدیره آبی پوشان دارای سه عضو شامل مهدی افضلی، فرشید سمیعی و مهدی حیدرزاده است. همچنین علی خطیر به عنوان مدیرعامل عضو هیئت مدیره نیست.

در نشست امروز از علی آقامحمدی که پیش از این سوی وزارت ورزش به عنوان عضو جدید جای علی خانی معرفی شده بود غایب بود تا به طور رسمی مشخص شود آقامحمدی برای حضور در هیئت مدیره استقلال قبول مسئولیت نکرده است.پیش از این از کناره گیری آقامحمدی از هیئت مدیره استقلال خبر داده بودیم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود