Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بیات، معاون امور بانوان ورزش وجوانان استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: شیوع بیماری کرونا منجر شد تا فعالیت‌های ورزشی که به صورت جمعی انجام می‌شد به شکل فردی و در منازل ادامه پیدا کند.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به اثرگذاری ورزش در نشاط و سلامتی بانوان، افزود: برخی از بانوان در شرایط کرونایی اقدام به ورزش در منازل کردند که در این راستا تهیه و تدوین فیلم‌های آموزشی و انتشار آن در فضای مجازی در دستورکار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسؤول در بخش دیگری با اشاره به اینکه در حوزه ورزش بانوان اقداماتی را طراحی و برنامه ریزی کرده ایم که قابلیت اجرا در سطح ملی را نیز دارد، اظهار کرد: در ایام کرونا برنامه‌های میان مدت ورزشی در فضای باز و با رعایت پروتکا‌های بهداشتی همچون فعالیت ورزش صبحگاهی در پارک‌ها اجرایی شد.

بیات با بیان اینکه در راستای ایجاد نشاط میان بانوان شاغل اقداماتی در دستورکار قرار گرفت، تصریح کرد: در این میان ورزش تطبیقی محله محور، جام نشاط و تندرستی، اجرای طرح سنجش ساختارقامتی زنان و دختران روستائی و حاشیه نشین نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که محقق شد.

وی با اشاره به اینکه زنان روستایی و حاشیه نشین البرز ۳۰ درصد از جمعیت بانوان البرز را تشکیل می‌دهد، افزود: با اجرای این برنامه‌ها در نظر داشتیم تا بتوانیم با آموزش صحیح ورزش در خانه از طریق فضای مجازی مشکلات جسمانی برای ورزش دوستان به وجود نیاید.

این مقام مسؤول تأکید بر اینکه باید سهم بانوان در استفاده از منابع مالی و امکانات موجود در مراکز دولتی افزایش یابد، گفت:

بیات با اشاره به همکاری بعضی دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: چندین طرح همچون به وقت تندرستی، یکشنبه‌های سلامت برنامه‌ریزی کردیم که بانوان شاغل بتوانند در یک تایم کوتاهی از ساعت اداری یا بعد ساعت اداری از سالن ورزشی اداره خود بهره‌مند شوند.

معاون امور بانوان اداره ورزش و جوانان استان البرز در ادامه یادآور شد: طبق آمار پیش از شیوع بیماری کرونا ٨۴ هزار خانم ورزشکار البرزی در حال فعالیت بودند، همچنین ۲۵۰ هزار نفر از بانوان البرزی نیز در برنامه‌ها و همایش‌های این حوزه حضور مستمر و فعال داشتند.

وی با بیان اینکه تیم‌های ورزشی بانوان البرزی حاضر در لیگ‌های معتبر کشور اکثرا  مدعی قهرمانی هستند، افزود: ٨۱ تیم در لیگ‌های مختلف در سال ۹٨ شرکت داشتند که با تعطیلی باشگاه‌ها یا برگزار نشدن مسابقات به دلیل شیوع کرونا این آمار به فعالیت ۱۱ تیم محدود شد.

بیات اضافه کرد: بانوان استان البرز در سال ۹٨ موفق به دریافت ۱۲ مدال آسیایی و ۹ مدال جهانی شدند و همچنین ۱۱٨ مدال بین المللی کسب کردند. این بانوان قهرمان در سطح کشوری در بخش انفرادی ۹۷۷ مدال و در بخش تیمی ۹۷ مدال را در رشته‌های المپیکی به دست آوردند، که در بعضی موارد نیز از آقایان قوی‌تر عمل کردند و جای پیشرفت بسیاری دارند.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: باشگاه های ورزشی استان البرز برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو بانوی ورزشکار خراسان رضوی به اردوی تیم ملی تنیس روی میز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، اردوی تیم ملی تنیس روی میز بانوان  ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در کمپ بین المللی شهید عضدی تهران آغاز شد.
در این اردو مهشید اشتری از خراسان رضوی به همراه ندا شهسواری به سرمربیگری تیم ملی بانوان: حمیده ایرانمنش حضور دارند.
این اردو تا زمان اعزام ملی پوشان به آسیای میانه به میزبانی ازبکستان ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • راهیابی دو بانوی ورزشکار خراسان رضوی به اردوی تیم ملی تنیس روی میز
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان