Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@08:08:00 GMT

کاهش ۱۲.۵ درصدی جان باختگان تصادفات در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۴۳۹۳

کاهش ۱۲.۵ درصدی جان باختگان تصادفات در اصفهان

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی سلیمانپور، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر آمار تلفات حوادث رانندگی در استان کاهش قابل توجهی داشته که به نظر می‌رسد یکی از دلایل آن شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برای سفر‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال ۷۴۸ نفر در تصادفات رانندگی در استان جان باختند، گفت: ۶۱۵ نفر از جان باختگان تصادفات در این مدت مرد و ۱۳۳ نفر زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل پزشکی قانونی استان از کاهش ۱۲.۵ درصدی آمار جان باختگان تصادفات در اصفهان طی این مدت و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال قبل تعداد تلفات تصادفات رانندگی در استان ۸۵۵ نفر بود.

وی با یادآوری اینکه استان اصفهان بعد از استان‌های فارس و تهران بیشترین تلفات رانندگی را در این مدت داشته است، افزود: تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز که در ۹ ماهه امسال به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند کاهش ۲۳.۵ درصدی داشته است.

به گفته سلیمانپور در ۹ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۵۱۰ نفر از مصدومان حوادث رانندگی به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۱۲ هزار و ۳۶۹ مرد و ۴ هزار و ۱۴۱ زن بودند.

افزایش آمار فوت ناشی از حوادث کار در ۱۰ ماهه امسال

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان، وی با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۹۴ نفر (همگی مرد) به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان معاینه شدند، گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۷۵ نفر (همگی مرد) بودند افزایش داشته است.

وی یادآور شد: بیشترین علل فوت در حوادث کار طی این مدت مربوط به برخورد جسم سخت و سقوط از بلندی بوده است.

سلیمانپور با بیان اینکه آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با ۲ هزار و ۴۹ نفر شامل ۱۰۷ زن و هزار و ۹۴۲ مرد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۲۳۸ نفر شامل ۱۴۳ زن و ۱ هزار و ۹۵ مرد به دلیل حوادث ناشی از کار مصدوم شدند.

کاهش فوت ناشی از مسمومیت با گاز در ۱۰ ماهه امسال

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان افزود: در ۱۰ ماهه امسال آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان باتشحیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ۳۵ نفر شامل ۵ زن و ۳۰ مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۶ نفر شامل ۳ زن و ۴۳ مرد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه طی این مدت آمار فوت شدگان ناشی از سوختگی ۱۳۶ نفر شامل ۴۸ زن و ۸۸ مرد بود، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۹۱ نفر شامل ۷۲ زن و ۱۱۹ مرد کاهش داشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح ترامپ اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا پزشکی قانونی استان اصفهان تصادفات جاده ای اصفهان استیضاح ترامپ اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا پزشکی قانونی استان مدت مشابه سال قبل ۱۰ ماهه امسال استان اصفهان حوادث کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت

جعفر میعادفر با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت امسال، ۶۴۵ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۱۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۲۳۳حادثه ترافیکی و ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب افزایش ۴۸ درصدی و کاهش دو درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۲۹۳۶ نفر نیز مصدوم شدند. همچنین متاسفانه ۱۶۹ نفر نیز در حوادث رخ داده جان خود را از دست دادند.

میعادفر با اشاره به جزییات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۳۶ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۴۵ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی بود.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شدند نیز گفت: ۲۶۵۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که ۴۲ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین۲۸۰ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۷۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفر هستند.

میعادفر گفت: طی هفته گذشته، ۳۲ مورد زمین لرزه نیز در کشور رخ داد که بزرگترین آن ها در دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در حوالی کرمان و رفسنجان بود که به بزرگی ۴.۶ ریشتر رخ داد و خوشبختانه خسارت جانی و مالی در پی نداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان