Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@02:02:41 GMT

بهره برداری از اولین خانه‌ی خلاق کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۴۶۴۱

بهره برداری از اولین خانه‌ی خلاق کشور

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ناهید حسینی راهبر خانه‌ی خلاق کرمانشاه با بیان اینکه اولین خانه‌ی خلاق کشور در حمام حاج شهباز خان کرمانشاه راه اندازی خواهد شد، گفت : شناسایی مشکلات پیش روی حوزه صنایع دستی، حمایت از کارآفرینان جوان و سرمایه گذاری‌های نوپا از جمله مزایای راه اندازی این خانه خلاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : خانه‌ی خلاق کرمانشاه طرحی بین المللی است که به ارتقا کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و به روزرسانی آن در مناطق در حال توسعه کمک می‌کند.

او افزود: در این خانه‌ی خلاق با توجه به فضای فیزیکی برگزاری کارگاه‌های آموزشی هم در نظر گرفته شده است.

راهبر خانه خلاق کرمانشاه با اشاره به اینکه این کارگاه‌های آموزشی ظرفیت پذیرش ۲۰ شرکت کننده و علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های جدید را خواهند داشت، افزود: با توجه به گستردگی موضوعی رسته‌های هنری و صنایع خلاق، تعداد ۲۰ استارت آپ فعال در زمینه‌ی کسب و کار‌های کوچک، کارآفرینی، فروش و گردشگری در این خانه فعالیت می‌کنند.

حسینی ادامه داد: اساس نامه و تفاهمنامه‌ی سه جانبه بین خانه خلاق و دستگاه‌های دولتی از جمله استانداری، اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تدوین شده و منابع سالیانه خانه خلاق کرمانشاه نیز از محل اعتبارات استانی توسعه طرح‌های اشتغال زای استان اختصاص یافته است.

او گفت: برنامه ریزی شده در این خانه خلاق از هنرمندان فاخر استان کرمانشاه و سایر استان‌ها که دارنده‌ی نشان‌های ملی هستند، برای آموزش و تلفیق آثار آن‌ها با تولیدات بومی استان کرمانشاه جهت تقویت و احیاء رشته‌های فراموش شده صنایع دستی بهره گرفته شود.

 راهبر خانه‌ی خلاق کرمانشاه گفت: با اجرای کریدور گردشگری بین استان‌های کرمانشاه و کردستان چندین خانه‌ی خلاق در این مسیر ایجاد خواهد شد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی کارآفرینی خلاق کرمانشاه خانه ی خلاق صنایع دستی خانه خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی

جعفر فرشچی‌طوسی دراین‌باره گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی " چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی‌طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند، عنوان کرد: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: وجود واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌گرا و نیز نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور‌های مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری را برای ورود محصولات داخلی خراسان‌رضوی به بازار‌های بین‌المللی فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آرامگاه «حمید سبزواری» به بهره برداری می‌رسد
  • (ویدیو) توضیحات وزیرارشاد درخصوص ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق
  • «نقشه راه اجرای سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم» رونمایی شد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه