Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور از وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی خواست به نحوی برنامه‌ریزی کنند که در ایام پایانی سال، عید نوروز و ماه رمضان اقلام و کالاهای اساسی به وفور در جامعه توزیع شود.

به گزارش مشرق، جلسه بررسی راهکارهای تأمین ارز مورد نیاز دارو و کالاهای اساسی عصر امروز(دوشنبه ۲۷ بهمن) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری در این جلسه با تأکید بر اینکه جریان واردات کالاهای اساسی به هیچ وجه نباید متوقف شود، گفت: تأمین به موقع منابع ارزی مورد نیاز کالاهای اساسی و دارو برای سال ۱۴۰۰ از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان را در پیش رو داریم.

معاون اول رییس جمهور از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی خواست به نحوی برنامه ریزی کنند که در ایام پایانی سال، عید نوروز و ماه مبارک رمضان اقلام و کالاهای اساسی به وفور در جامعه توزیع شود و مردم دغدغه ای برای تأمین کالاهای مورد نیاز خود نداشته باشند.

جهانگیری همچنین با تأکید بر لزوم تأمین ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی و نیز تامین با اولویت ارز برای تهیه واکسن کرونا، اظهار داشت: تلاش جدی دولت این است که داروهای مورد نیاز کشور همواره در دسترس مردم قرار داشته باشد و مدیریت بیماری کرونا و نیز تهیه واکسن کرونا به نحو مطلوب انجام شود.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت رییس سازمان غذا و دارو، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور و دبیر ستاد تنظیم بازار نیز حضور داشتند، تأمین ارز مورد نیاز دارو و کالاهای اساسی برای سال ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر اسحاق جهانگیری سازمان غذا و دارو مشرق جهاد کشاورزی ماه مبارک رمضان عید نوروز ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت
  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور